دستگاه جوش لیزر از جمله دستگاه‌های مدرن با طراحی‌های بسیار حرفه‌ای و به‌روز از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت لیزر می‌باشد، که در صنایع مختلف کاربردهای بسیار فراوان و متنوعی دارد. همان‌طور که از دستگاه‌های برش لیزر برای حکاکی و برش زدن انواع فلزات و غیر فلزات استفاده می‌شود، کاربرد دستگاه جوش لیزر را میتوان اتصال و جوش دادن انواع فلزات و حتی غیر فلزات دانست. طراحی لیزر در این‌ دستگاه‌های مدرن به‌گونه‌ای است که انواع برش زدن و جوش دادن فلزات را با سرعت و دقت بسیار بالا در کمترین زمان ممکن همراه با حفظ کیفیت اجرا خواهند کرد.

عملکرد دستگاه جوش لیزر

به‌طورکلی برای اتصال دو و یا چند قطعه از دستگاه‌های جوش لیزر استفاده می‌شود. انواع اتصالات به دو دسته اتصالات دائمی و اتصالات موقت تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • اتصالات موقت زمانی به کار برده می‌شود که در صورت نیاز به جدا کردن اتصال امکان آن وجود داشته باشد، مثل انواع پیچ و مهره و انواع چفت‌وبست که در صورت نیاز به‌آسانی می‌توان اتصالات را از هم جدا کرد.
  • در مقابل اتصالات دائمی زمانی به کار برده می‌شود که بخواهیم دو قطعه و یا بیشتر از دو قطعه را کاملاً به‌هم متصل کرده و حتی با ذوب کردن آن ها و ادغام با یکدیگر به یک قطعه تبدیل شوند. همان‌طور که گفته شد سرعت بالا از مزایای بارز عملکرد دستگاه های جوش لیزر است، زیرا اجرای عملیات ذوب و اتصال قطعات در چند میکروثانیه و سریع‌ترین زمان ممکن صورت می گیرد. در این دستگاه ها نیازی به گاز محافظ نیست زیرا به دلیل سرعت بالای عملیات در این دستگاه‌ها بین فلز مذاب و اتمسفر هیچ‌گونه واکنشی انجام نمی‌شود.

در هنگام اتصال بین قطعات در جوشکاری لب‌به‌لب که یکی از روش‌های مرسوم در جوش لیزر می‌باشد با تابش لیزر به قطعات گرمای ورودی حاصل از لیزر موجب ذوب شدن لبه های قطعات شده و با ایجاد یک حوضچه جوش بسیار کوچک عملیات اتصال انجام می‌شود. از دیگر امتیازهای این روش اتصال که جوش لیزر می‌باشد تولید گرمای ورودی بسیار کم آن است. این ویژگی دستگاه های جوش لیزر باعث می‌شود که روش جوش لیزر برای اتصال انواع فلزات و ورقه‌های فولادی نازک که قطعات بسیار حساسی نسبت‌به انرژی ورودی هستند روشی بسیار پرکاربرد و مؤثر محسوب شود.

به‌دنبال همین نیاز در بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط با جوشکاری و برشکاری، شرکت نوین تاک لیزر با وارد کردن بروزترین و بهترین دستگاه‌های جوش لیزر و برش لیزر آماده ارائه بهترین خدمات و دستگاه‌ها به شما عزیزان می‌باشد.

کاربرد دستگاه‌ جوش لیزر

از دستگاه‌های جوش لیزر برای اتصال و جوش دادن انواع فلزات ازجمله آلومینیوم، تیتانیوم، مس، روی، قلع، کرم، طلا و نقره، نیکل و نیوبیم به کار برده می‌شود. همچنین قابلیت این دستگاه‌ها در جوش دادن دو نوع فلز مختلف بسیار مورد توجه است، مثل جوش دادن مس-نیکل، مس-تیتانیوم، نیکل-تیتانیوم، مس-فولاد کم کربن و مس-برنج.

کاربرد دستگاه‌ جوش لیزر در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت ماشین‌آلات، صنعت ارتباطات موبایل، ساخت قاب عکس، صنعت لوازم‌خانگی، جواهرسازی، ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع نظامی و هوافضا، ساخت لوازم خودرو، تولید قطعات الکترونیک، تولید کالاهای سوغاتی و تزئیناتی می‌باشد.

دستگاه فایبر دستگاه لیزر جوش فلزات می‌باشد که قابلیت و توانایی اتصال و جوش دادن انواع فلزات را دارد. همان‌طور که گفته شد دستگاه‌های جوش لیزر اغلب برای اتصال مواد فلزی و یا ترمو پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با پیشرفت‌هایی که در این زمینه به دست آمده است امروز برای اتصال چوب نیز از دستگاه‌های جوش لیزر استفاده می‌شود. دستگاه‌های جوش لیزر علاوه‌ بر اتصال و جوش دادن دو فلز در مواردی با ایجاد گرما، فشار و استفاده از گازهای مختلف دو فلز را به‌طور کامل ذوب کرده و به یک قطعه تبدیل می‌کنند.

انواع روش‌های جوشکاری

  1. جوشکاری قوس الکتریکی (ARC)
  2. جوشکاری مقاومتی (RW)
  3. جوشکاری با پرتو الکترونی (EBW)
  4. جوشکاری با پرتو لیزری ( BW)
  5. جوشکاری اصطکاکی (FRW)

انواع دستگاه‌های جوش لیزر

  1. دستگاه جوش میگ یا مگ (MIG) یا دستگاه جوش CO2
  2. دستگاه جوش تیگ (TIG) یا دستگاه جوش آرگون
  3. دستگاه جوش الکترود (MMA)
  4. دستگاه جوش پلاسما (PAW)
  5. دستگاه جوش زیر پودری (SAW)
  6. دستگاه جوش پرتو الکترونی (EBW)
  7. دستگاه جوش اتمی هیدروژن (AHW)
  8. دستگاه جوش قوس الکتریکی تو پودری (FCAW)
  9. دستگاه جوش نقطه ‌ای
  10. دستگاه جوش هوا گاز
  11. دستگاه جوش پلاستیک

مزایای دستگاه‌های جوش لیزر

  • دستگاه‌های جوش لیزر علاوه‌بر قابلیت اتصال فلزات هم‌جنس قابلیت اتصال فلزات غیر هم‌جنس را نیز با نقطه ذوب های مختلف دارند.
  • سرعت بسیار بالای انجام عملیات جوش با نهایت دقت از دیگر مزایای این دستگاه‌های مدرن می‌باشد.
  • از دیگر مزایای بارز دستگاه های جوش لیزر انجام عملیات جوش با سرعتی برابر با چند میکروثانیه درعین حفظ کیفیت می‌باشد.
  • تولید گرمای ورودی اندک و بسیار ناچیز یکی دیگر از مزایای این‌گونه دستگاه‌ها است.
  • انجام انواع اتصال با طرح های مختلف به وسیله دستگاه‌های جوش لیزر امکان‌پذیر است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های جوش لیزر بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است.

لازم به توضیح است در رابطه با انواع روش‌های جوشکاری رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های جوشکاری روش جوشکاری الکترود، جوشکاری تیگ و جوشگاری مگ می‌باشد. جوشکاری الکترود یک روش بسیار پرطرفدار جوشکاری است که مناسب هر دو گروه افراد حرفه‌ای و افرادی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده و مبتدی هستند می باشد. جوشکاری الکترود در بسیاری از کارهای حرفه‌ای و بسیاری از تعمیرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اغلب موارد برای انجام جوشکاری‌های دشوارتر و باکیفیت‌تر از روش جوشکاری تیگ استفاده می‌شود این روش جزء روش‌های کند جوشکاری بشمار می‌رود.

سریع‌ترین روش جوشکاری را میتوان روش جوشکاری میگ یا مگ دانست که در انجام پروژه‌های صنعتی و بزرگ از این روش جوشکاری استفاده می‌شود.

پس اگر صاحب کسب‌وکار و تولیداتی هستید و در فکر رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود و کیفیت بخشیدن به تولیدات خود هستید با شماره پنج رقمی 49063 تماس حاصل نمایید. کارشناسان نوین تاک لیزر آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها به شما عزیزان هستند، شما عزیزان می‌توانید مرغوب‌ترین و بروزترین دستگاه‌های جوش لیزر را از شرکت نوین تاک لیزر تهیه نمایید. زیرا دستگاه مورد نیاز شما و متناسب با بودجه شما در شرکت نوین تاک لیزر موجود است. دستگاه‌های موجود در این شرکت همگی دارای خدمات پس‌ از فروش و ضمانت‌نامه می‌باشند. کارشناسان و مهندسان ما در رابطه با نصب دستگاه و نحوه کار با دستگاه نیز راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد. اگر قصد خرید انواع دستگاه جوش لیزر را دارید توصیه می شود مقاله تهیه شده توسط کارشناسان این شرکت با عنوان نکات مهم در خرید دستگاه جوش لیزر را مطالعه نمایید.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *