قبل از پرداختن به تشخیص توان تیوب لیزر باید بگوییم که تیوب در دستگاه لیزر صنعتی، قطعه‌ ای بسیار مهم است که نور لیزر را برای برش و حکاکی انواع متریال تولید می‌ کند. این قطعه دارای دو نوع فلزی و شیشه‌ ای است که در داخل کشور اغلب از نوع شیشه‌ ای آن برای لیزر های co۲ به کار برده می‌ شود. عملکرد قطعه تیوب در دستگاه لیزر صنعتی نیز بدین گونه است که ولتاژ از دو سر تیوب عبور کرده و گاز موجود در تیوب، نور لازم برای انجام برش و حکاکی را تولید می کنند. نور تولید شده نیز به طرف آینه ها سوق یافته و انرژی آن می‌ تواند جهت برش و یا حکاکی انواع متریال استفاده شود. برای تشخیص توان تیوب لیزر نیز روش‌ های متعددی در دسترس هستند که در ادامه با آن ها آشنا شده و هر کدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

توان تیوب لیزر چیست؟ 

یکی از مهم ترین نکات که در هنگام خرید تیوب لیزر باید به آن توجه نمایید، توان تیوب لیزر است. تیوب های لیزر با توجه به نوع کاربرد و عملکرد، دارای توان‌ های بسیار متفاوتی هستند و هرکدام قادر به انجام برش متریال‌ های گوناگونی در ضخامت‌ های متفاوت می‌ باشند. قدرت عملکرد تیوب لیزر در دستگاه‌ های لیزر صنعتی را نیز توان تیوب می‌ گویند که با توجه به نوع کاربرد دارای انواع مختلفی از ۲۰ تا ۱۵۰ وات هستند. بنابراین در هنگام خرید قطعه تیوب لیزر، توان آن را متناسب با نوع کاربرد و تولیدات خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال تیوب‌ های ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات دارای قطر ۸۰ سانتی‌ متر و طول ۱۴۵ سانتی‌ متر هستند و مناسب برای برش متریال هایی تا ضخامت ۱۰ میلی‌ متر می‌ باشند.

چگونه می‌ توان توان تیوب لیزر را تشخیص داد؟ 

نحوه تشخیص توان تیوب لیزر یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای کاربران دستگاه لیزر بسیار حائز اهمیت است و تمام اپراتور هایی که با دستگاه های لیزری سر و کار دارند، باید از نحوه چگونگی تشخیص توان تیوب لیزر آگاه باشند. زیرا عدم تشخیص درست توان تیوب لیزر می‌ تواند در کیفیت تولیدات بسیار تاثیر گذاشته و علاوه بر آن طول عمر تیوب لیزر را نیز در طولانی مدت کاهش دهد. در برخی مواقع نیز توان تیوب‌ های لیزر در عملکرد بسیار متفاوت‌ تر از میزان استاندارد آن ها در حین خرید بوده و از این رو اطلاع از چگونگی تشخیص آن بسیار مهم است.

تیوب‌ های لیزر در دستگاه‌ های لیزر نیز دارای دو توان ماکسیموم و میانگین هستند و برای اطلاع از چگونگی اندازه‌ گیری توان تیوب لیزر نیز می‌ توانید از مراحل زیر اقدام نمایید:

تشخیص توان از طریق طول تیوب 

یکی از بهترین روش‌ ها برای تشخیص توان تیوب لیزر، اندازه‌ گیری طول قطعه تیوب است. شما می‌ توانید به راحتی با یک وسیله اندازه‌ گیری، طول تیوب لیزر را اندازه گرفته و با توجه به آن توان تیوب لیزر را نیز مشخص نمایید. به عنوان مثال تیوب‌ های لیزری که دارای طول ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی‌ متر هستند، قدرت ماکسیموم آن ها ۱۳۰ وات و قدرت میانگین آن ها ۱۰۰ وات می‌ باشد.

دستگاه برش لیزری

تشخیص توان از طریق تغییر رنگ 

برخی تیوب های لیزر پس از عملکرد طولانی مدت در دستگاه‌ های لیزر صنعتی، دچار تغییر رنگ در قسمت‌ های انتهایی و ابتدایی خود می‌ شوند که نوع رنگ عوض شدن آن ها می‌ تواند نشان دهنده اندازه توان تیوب لیزری و همچنین اطلاع از پایان یافتن عمر قطعه و نیاز به تعویض آن باشد.

تشخیص توان از طریق حجم 

یکی دیگر از روش‌ های اندازه‌ گیری توان تیوب‌ های لیزر که دارای طول کمتر از ۷۵ میلی‌ متر هستند، اندازی گیری حجم گاز داخلی لیوب لیزر است.

در پایان

اگر علاقمند به راه‌ اندازی کسب و کار با دستگاه لیزر صنعتی هستید و یا سال‌ ها مشغول به کار در این حوزه می باشید، می‌ توانید راهنمایی‌ ها و مشاوره‌ های لازم را در رابطه با خرید هر یک از دستگاه‌ های لیزر صنعتی و قطعات یدکی آن ها از شرکت نوین تاک لیزر دریافت نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر یکی از بزرگترین و معتبرترین کمپانی‌ های ارائه دهنده انواع دستگاه‌ های لیزر صنعتی در داخل کشور است و محصولات خود را در بالاترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت همراه با خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می‌ کند. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از چگونگی سفارش هر یک از محصولات شرکت نوین تاک لیزر، با 02149063 تماس گرفته و اطلاعات لازم را از تیم کارشناسی دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *