دستگاه برش لیزری، ابزاری بسیار عالی جهت تولید محصولات متفاوت است. از جمله این محصولات می ‌توان به ساخت جعبه‌ های ساده، حکاکی جزئیات گرافیکی بر روی انواع چوب و ساخت اشیاء سه‌ بعدی پیچیده اشاره کرد.

دستگاه برش لیزری چیست؟

دستگاه های صنعتی برش لیزری به ابزاری کنترل‌ شده گفته می‌ شود که توسط کامپیوتر از پرتو لیزر جهت برش و حکاکی دقیق متریال استفاده می ‌کند. لیزر به‌ کار رفته در این دستگاه تقویت شده و متمرکز بوده و با پرتو لیزر بر روی ماده، سبب سوختن، ذوب شدن و یا تبخیر شدن آن به‌ صورت موضعی می ‌شود. قدرت دستگاه لیزر نیز به نوع ماده انتخابی جهت برش و حکاکی بسیار بستگی داشته و متناسب با آن تنظیم می ‌شود.

دستگاه برش لیزر دارای انواع مختلفی است که از مهم ترین آن‌ ها می ‌توان به لیزر های گازی و لیزر های CO2 اشاره کرد. زیرا این نوع دستگاه‌ ها دارای طرفداران بسیاری بوده و می ‌توان توسط آن ها مشاغل و کسب‌ و کار های کوچک و بزرگی را راه‌ اندازی نمود. دستگاه برش لیزری غیر فلزات CO2 قادر به حکاکی و برش طیف گسترده‌ ای از متریال‌ های غیر فلزی مانند کاغذ، چرم، چوب و منسوجات است.

حکاکی و برش بر روی چوب، دو مورد از محبوب ترین کاربرد های دستگاه لیزر هستند و ما در این مقاله قصد داریم تا با چگونگی راه اندازی کارگاه چوب با دستگاه لیزر بیشتر آشنا شویم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

نکات مهم در راه ‌اندازی کارگاه چوب با دستگاه لیزر

در راه اندازی کارگاه چوب با دستگاه لیزر لازم است به نکاتی که در ادامه ارائه شده اند، توجه داشته باشید:

  • تعیین بازار فروش

قبل‌ از اقدام به راه‌ اندازی کارگاه چوب توسط دستگاه لیزر، بهتر است که بازار مربوط به این حوزه را مورد بررسی قرار داده و متوجه شوید که تولید چه کالایی در این بازار پر فروش‌ تر خواهد بود. با بررسی محصولات چوبی تولید شده توسط دستگاه لیزر، می ‌توانید متوجه شوید که در منطقه جغرافیایی که قرار دارید چه میزان مشتری برای محصولات شما وجود داشته و با چه مبلغی می ‌توانید همراه با سود مناسب آن ها را به به فروش برسانید. همچنین شما می ‌توانید محصولات تولیدی خود را علاوه در شهر خود، در شبکه‌ های اجتماعی نیز به عرضه رسانده و سود مناسبی را کسب کنید.

  • تعیین محصولات تولیدی

پس‌ از ارزیابی بازار هدف، می ‌توانید مشخص کنید که تولید چه محصولی برای شما سود مند بوده و می‌ توانید با کم ترین هزینه بیش ترین سود آوری را داشته باشید.

  • تعیین بودجه

قبل‌ از راه ‌اندازی هر کسب‌ و کاری، باید میزان بودجه و سرمایه در اختیار را مورد ارزیابی قرار دهید. زیرا این سرمایه در اختیار است که مشخص می ‌کند شما می ‌توانید از چه مقدار فضا برای راه ‌اندازی کارگاه خود بهره‌ مند بوده و یا چه میزان دستگاه و چه تعداد افرادی را برای شروع کسب‌ و کار خود به کار بگیرید. برای بر آورد میزان سرمایه خود و جمع‌ بندی هزینه راه ‌اندازی کارگاه چوب، می ‌توانید وام‌ های موجود در این حوزه و همچنین قیمت متریال ها، ماشین‌ آلات لیزر و همچنین دستمزد تکنسین‌ ها را در نظر بگیرید.

  • تعیین مکان کارگاه

پس‌ از طی مراحل فوق، نوبت به پیدا کردن مکانی مناسب جهت راه ‌اندازی کارگاه چوب توسط دستگاه لیزر می ‌رسد. به‌ طور کلی متراژ استاندارد جهت راه ‌اندازی کارگاه چوب باید بیش‌ از ۱۰ متر بوده و در ساخت این کارگاه‌ ها مصالحی باید به کار برده شود که عایق بسیار مناسبی در برابر صدا باشند. در هنگام انتخاب فضای مناسب برای راه ‌اندازی کارگاه، باید توجه داشته باشید که به دلیل استفاده شما از متریال چوب، باید مکانی را انتخاب کنید که فاقد نم و رطوبت بوده و یا از عایق‌ هایی بر روی کف استفاده نمایید که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم هستند. همچنین در زمان انتخاب کارگاه، قسمت‌ های مورد نیاز کارگاه مانند مکانی برای ذخیره متریال ها، انبار محصولات و غیره را در نظر بگیرید.

  • خرید دستگاه لیزر

پس‌ از تعیین مکان مناسب برای راه ‌اندازی کارگاه چوب، خرید تجهیزات و ماشین ‌آلات لیزری جهت تولید محصولات چوبی مطرح است. تعداد دستگاه‌ های لیزر با توجه به متراژ فضای موجود و همچنین میزان سرمایه شخص تعیین‌ می شود. دستگاه‌ های برش لیزری دارای برند های متفاوتی هستند و بهتر است که برای خرید آن ها به مراکز و شرکت‌ های بسیار معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایید. شما می ‌توانید جهت خرید دستگاه لیزر بسیار با کیفیت و مرغوب، به شرکت نوین تاک مراجعه کرده و این محصولات را با ضمانت و گارانتی اصلی خریداری کنید.

شرکت نوین تاک، ارائه دهنده انواع دستگاه‌ ها و ماشین ‌آلات لیزری بوده و از بهترین و با کیفیت ‌ترین برند ها در محصولات خود استفاده می‌ کند. شما با خرید دستگاه‌ های لیزر از این شرکت، می ‌توانید از کیفیت و قیمت مناسب آن مطمئن بوده و با خیال راحت از آن ها در کارگاه خود استفاده نمایید.

  • تعیین تعداد پرسنل

پس‌ از نصب دستگاه‌ های لیزر و همچنین راه ‌اندازی آن ها و برق کشی‌ های لازم در کارگاه، باید به استخدام تکنسین ها با توجه به تعداد دستگاه‌ ها و محصولات تولیدی پرداخت. تکنسین ‌ها جهت کار با دستگاه لیزر در کارگاه چوب، نیاز به دانش و مهارت خاصی نداشته و پس‌ از گذراندن دوره‌ ای بسیار کوتاه می ‌توانند تمامی آموزش‌ های لازم برای برش و حکاکی چوب با این دستگاه را پشت سر بگذارند.

از جمله متریال هایی که برای برش و حکاکی توسط دستگاه لیزر در کارگاه چوب استفاده می ‌شوند می ‌توان به انواع ام دی اف ها، چوب گردو، چوب گیلاس، چوب توسکا، تخته ۳ لا، انواع چوب‌ های سخت، روکش‌ ها و غیره اشاره کرد. علاوه‌ بر این متریال ها، دستگاه لیزر می‌ تواند موادی چون سرامیک، لاستیک، پارچه، چرم مصنوعی، شیشه و آینه، سنگ و پلی اتیلن را نیز حکاکی و برش دهد.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر در کارگاه چوب

از جمله مزایای استفاده از دستگاه لیزر در حکاکی و برش لیزری چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه متریال جهت کار و حکاکی لیزری چوب بسیار کمتر از دیگر محصولاتی است که می ‌توان از این متریال تهیه کرد
  • راه ‌اندازی کسب‌ و کار حکاکی و برش بر روی چوب توسط دستگاه لیزر دارای سود بسیار بالایی است
  • حکاکی یک تصویر توسط دستگاه لیزر بر روی چوب کمتر از یک ثانیه طول کشیده و به‌ همین دلیل سرعت تولید محصولات توسط این دستگاه بسیار بالا است
  • دقت و حساسیت دستگاه لیزر بسیار بالا بوده و توسط آن می ‌توان محصولاتی با جزئیات بسیار بالا را تولید نمود
  • تمامی حرکات لیزر در این دستگاه توسط یک برنامه مشخص اجرا شده و دیگر لازم نیست برای برش و حکاکی یک تصویر بر روی متریال جدید، دستگاه را مجدداً تنظیم نمایید
  • اپراتور ها می ‌توانند با توجه به ضخامت و سختی متریال، سرعت و قدرت دستگاه لیزر را تنظیم نمایند
  • دستگاه لیزر، حکاکی و برش بر روی چوب را بی ‌نقص اجرا کرده و محصولات تولید شده از کیفیت بالایی بر خوردار هستند
  • یاد گیری کار با دستگاه لیزر جهت برش و حکاکی بر روی چوب بسیار آسان است
  • دامنه محصولات تولید شده توسط دستگاه لیزر بسیار بالا بوده و علاوه‌ بر محصولات چوبی می ‌توان محصولات چرمی، شیشه‌ ای، پلاستیکی و یا سنگی را نیز تولید نمود

همان طور که گفته شد امروزه با تولید انواع دستگاه های لیزر co2 و به کارگیری آن ها در مشاغل مختلف به آسانی می توان به کار آفرینی و کسب در آمد رسید. با مطالعه مقاله “کسب در آمد با دستگاه لیزر غیر فلزات” با این نوع از دستگاه های لیزر صنعتی بیشتر آشنا شوید.

در پایان

گروه فنی و مهندسی نوین تاک لیزر دارای سال‌ ها سابقه موفق و درخشان در زمینه ارائه انواع ماشین ‌آلات برش لیزری فلزات و غیر فلزات وهمچنین انواع دستگاه جوش لیزری بوده و دارای تیمی بسیار حرفه‌ ای و متخصص است. شما مشتریان عزیز می ‌توانید جهت اطلاع از قیمت انواع دستگاه لیزر و چگونگی سفارش آن ها، با این مجموعه تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *