با توجه به تولید ویژه و انبوه دستگاه های لیزری چوب و طراحی‌های خاص و منحصر به فرد آن ها، پیدایش دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری چوب و کاربرد گسترده آن در عرصه تولید محصولات هنری و چشمگیر بسیار قابل ‌توجه صنعتگران در این حوزه است. تولید و خلق آثار هنری چوبی همواره طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنین جایگاه آن در بین وسایل تزئینی و دکوری که از متریال‌های مختلف و متنوع تولید و در مکان‌های مختلف به کار برده می‌شوند جایگاه ثابت و ویژه‌ای می‌باشد. برش و حکاکی لیزری انواع چوب و تولید و خلق آثار هنری از گذشته تا به امروز همواره وجود داشته است. در گذشته برای برش و حکاکی انواع چوب از روش‌های سنتی و ابزارهای دستی و مکانیکی استفاده می‌شده است اما روش‌های قدیمی علاوه‌بر زمان‌بر بودن آن‌ها که افراد باید مدت‌زمان بسیار زیادی را صرف برش و حکاکی متریال‌های چوبی و تولید آثار هنری و تزئینی بی کیفیت می‌کردند بعلاوه درحین حکاکی و برش چوب‌ها ضایعات و خاک‌اره بسیار زیادی تولید می شد. اما امروزه با پیدایش دستگاه‌ های لیزر و کاربرد آن ها در صنایع مختلف تولیدات وسایل چوبی، برش و حکاکی انواع چوب و اجرای انواع طرح ‌های پیچیده، تصاویر، نوشته و حکاکی عکس بر روی انواع چوب‌ها به‌سادگی با دقت، ظرافت و درعین‌حال در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر شده‌است.

صاحبان صنایع مختلف این حرفه با بهره‌گیری از دستگاه‌ های لیزر غیر فلزات در صنعت و حرفه خود با تولیدات انبوه وسایل چوبی و همچنین درآمدزایی فراوان موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده‌اند.

انواع چوب های مناسب جهت برش و حکاکی لیزری

از دستگاه ‌های لیزری چوب جهت برش و حکاکی انواع متریال‌های چوبی از جمله:

  • چوب طبیعی
  • چوب ‌های سخت و جامد
  • نئوپان
  • مولتی پلکسی
  • چوب‌پنبه
  • چوب ‌های گران قیمت
  • تخته سه لا
  • انواع چوب‌ های درختی مثل درخت گردو، افرا، راش، سدر، توسن، گیلاس
  • MDF
  • HDF و …

 استفاده می شود.

دستگا ه‌های لیزری چوب با حکاکی و برش انواع چوب‌های نامبرده در فوق کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف و تولیدات بسیار زیبا و متنوع چوبی دارند، ازجمله این صنایع و تولیدات عبارت‌اند از :

طراحی داخلی منزل، شرکت، نمایشگاه‌ها و یا هر محیط دیگری، صنعت دکوراسیون و ساخت انواع وسایل تزئینی چوبی، ساخت انواع مبلمان، سرویس‌های خواب، انواع میز و صندلی، حکاکی و ساخت انواع قاب عکس‌هایی از جنس چوب یا ام دی اف، حکاکی و اجرای انواع تصاویر، عکس و نوشته بر روی انواع چوب، حکاکی و تزئین کابینت‌های ام دی اف و یا چوبی،  قابلیت اجرای انواع طرح‌های تزئینی و زیبا بر روی کابینت‌های ام دی اف یا چوبی، حکاکی انواع درب‌ های چوبی و همچنین اجرای انواع طرح‌های تزیینی بر روی آن‌ها، حکاکی آرم و لوگوی شرکت تولیدکننده محصولات و مصنوعات چوبی بر روی محصولات خود جهت تبلیغات، ساخت انواع جعبه‌های چوبی، ساخت انواع یادبودها و هدایای تبلیغاتی، ساخت انواع فریم‌های چوبی تزیینی و … .

مزایای دستگاه‌ های لیزری چوب

از جمله مزایای بی شمار دستگاه های برش لیزری چوب میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دستگاه ‌های لیزر غیر فلزات قابلیت حکاکی و برش لیزری چوب و انواع آن را با دقت و سرعت بسیار بالا دارند.
  2. برش و حکاکی انواع چوب با حفظ کیفیت و همچنین تولید محصول نهایی با ظرافت فوق‌العاده از دیگر مزایای این دستگاه ها می‌باشد.
  3. قابلیت اجرای انواع طرح‌های پیچیده در کمترین زمان ممکن از دیگر مزایای دستگاه.‌های لیزری می‌باشد.
  4. محصولات چوبی تولید شده به وسیله دستگاه‌های برش  غیر فلزات بدون تولید زباله و خاک اره، بسیار تمیز، صاف و بدون نقص می‌باشد. به‌همین دلیل نیازی به تمیز کاری دستگاه‌ ها نیست.
  5. امکان انواع حکاکی‌های سیاه و سفید و حکاکی‌های رنگی بر روی چوب در این دستگاه‌ها به آسانی امکان‌پذیر است.
  6. دستگاه‌های لیزری چوب قابلیت برش و حکاکی انواع چوب‌ با نوع، جنس و در ضخامت‌های مختلف و متنوع را دارند.

نکات مهم در حکاکی و برش لیزری چوب به وسیله دستگاه‌های لیزر

  • نوع چوبی که قرار است حکاکی شود در سرعت و کیفیت برش موثر است. برای مثال برش و حکاکی چوب گردو به دلیل سفتی و سختی جنس چوب قدرت بیشتری نسبت ‌به چوب های چنار و کاج نیاز دارد.
  • برای جلوگیری از تیره شدن و سیاه شدن سطح حکاکی شده باید میزان خروجی در سر هد دستگاه لیزر را تنظیم کرد.
  • بهترین و مناسب‌ترین عملکرد در رابطه با توان و سرعت دستگاه لیزر تنظیم توان لیزر بر روی صددرصد و تنظیم سرعت آن طبق عمق حکاکی می‌باشد.
  • نکته قابل ‌توجه در دستگاه حکاکی مارکینگ که آن را بسیار پرطرف‌دار و پرکاربرد کرده‌است امکان حکاکی انواع چوب با هر توانی است .
  • برای اجرای طرح‌ های تیره بر روی چوب کافی است فاصله تابش لیزر به سطح چوب را کم کنید، دراین‌صورت در حدود ۲ میلی‌متر مرکز حکاکی شده بزرگ‌تر می‌شود و حکاکی تیره‌رنگ ایجاد می‌شود.
  • برای ایجاد حکاکی‌های روشن بر روی انواع چوب با تنظیمات دستگاه بر روی سرعت بالا و توان پایین به آسانی امکان‌پذیر است.
  • جهت تولید محصول نهایی هر چه بهتر و دستیابی به نتایج مطلوب در کار با دستگاه ‌های برش لیزری چوب فرکانس پایین مورد استفاده از لنز با ابعاد کوچک‌تر لیزر می‌باشد.
  • برای اجرای حکاکی‌های زیبا و خلق تصاویر سیاه و سفید بر روی انواع چوب با ایجاد کنتراست سیاه و سفید در دستگاه ‌های برش لیزری امکان‌پذیر است.
  • در حین برش و حکاکی انواع چوب به‌علت خارج شدن صمغ موجود در چوب بهتر است میز دستگاه بعد از هربار فعالیت دستگاه تمیز شود تا اثرات منفی در کیفیت حکاکی ‌ها و برش ‌های بعدی را نداشته باشد.

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت وارد کننده و تولید کننده دستگاه ‌های لیزر آماده ارائه بهترین خدمات و بروزترین دستگاه‌های لیزر از جمله دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات همچون چوب به مشتریان خود در اقصی نقاط کشور عزیزمان می‌باشد. پس اگر صاحب هر نوع کسب‌وکار و هر نوع تولیداتی هستید با تهیه دستگاه‌های لیزر موجب رونق بخشیدن به کسب‌وکار و تولیدات خود و تحقق دستیابی به سود بیشتر با افزایش انبوه تولیدات و فروش فراوان شوید.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

4 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      در مجموعه نوین تاک لیزر انواع دستگاه های لیزر غیر فلزات با ابعاد گوناگون موجود هستند، کاتالوگ محصولات این مجموعه جهت آشنایی با ابعاد، اندازه و سایر ویژگی های فنی دستگاه های برش لیزری غیر فلزات به آدرس ایمیل شما ارسال گردید.

    • سلام و وقت بخیر
      جهت اطلاع از قیمت روز انواع دستگاه برش چوب تنها کافیست با کارشناسان نوین تاک با شماره 02149063 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *