همان طور که ممکن است بدانید در کارخانجات و صنایع بزرگ و همچنین در کارگاه‌ های کوچک از تجهیزات فلزی به‌ وفور استفاده می ‌شود. این تجهیزات فلزی به‌ مرور زمان و در اثر عوامل محیطی دچار زنگ ‌زدگی و پوسیدگی بر سطح خود شده و شکل اولیه و کارایی خود را از دست خواهند داد.

در گذشته برای از بین بردن زنگ زدگی و پوسیدگی سطوح فلزات، از روش‌ های بسیار سخت و دشواری استفاده می ‌شد. در روش‌ های قدیمی، علاوه‌ بر نیاز به قدرت بدنی بالا جهت زدودن پوسیدگی و زنگ زدگی ها، نیاز به زمان بسیار زیادی بود تا بتوان سطح فلزات را صیقل داده و به شکل اولیه خود برگرداند.

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت، دستگاهی به‌ وجود آمده است که به نام دستگاه لیزر تمیز کننده شناخته‌ شده و دارای مزیت‌ ها و برتری‌ های بسیار زیادی نسبت‌ به روش‌های قدیمی می ‌باشند.

در ادامه با مقایسه لیزر تمیز کننده با روش‌ های قدیمی همراه ما باشید.

دستگاه لیزر تمیز کننده چیست؟ 

به دستگاهی که دارای لیزری بسیار قدرتمند جهت زدودن زنگ‌ زدگی و جرم زدایی از روی سطوح متریال های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه لیزر تمیز کننده گفته می ‌شود. پرتو لیزر در این دستگاه بسیار پر انرژی بوده و با تابش آن بر روی سطح جسم به‌ خصوص فلزات، در زمانی بسیار کوتاه و بدون نیاز به قدرت بدنی تمامی پوسیدگی‌ ها و زنگ زدگی ها را از بین برده و سطحی یکدست و صیقلی را به وجود می آورد.

از این دستگاه علاوه‌ بر زنگ زدایی سطوح اجسام فلزی، جهت تمیزکاری سطوح سنگ‌ ها، تجهیزات پلاستیکی در صنایع، از بین بردن لکه‌ های چربی و روغنی در صنایع، آبکاری سطوح فلزی، تمیز کاری نقاط جوشکاری لیزری و غیره نیز استفاده می شود. این مدل از دستگاه لیزر که جهت جرم زدایی و همچنین از بین بردن زنگ‌ زدگی سطوح کاربرد دارد، در صنایع بزرگی چون کشتی‌ سازی، خودرو سازی، تولید دستگاه‌ های پیشرفته، تولید ماشین آلات و غیره نیزبه کار برده می ‌شود.

برتری استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده نسبت‌ به روش‌ های قدیمی 

بدون شک هر تکنولوژی جدیدی که پدیدار می شود دارای برتری هایی نسبت به سایر روش های قدیمی می باشد. در مقایسه لیزر تمیز کننده با روش‌ های قدیمی و از جمله برتری های دستگاه های لیزر تمیز کننده نسبت به روش های قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در روش‌ های قدیمی برای از بین بردن زنگ زدگی و جرم زدایی، از اجسام سختی استفاده می ‌شد که در این روش علاوه‌ بر صرف زمان بسیار زیاد، ممکن بود که به سطح زیرین متریال نیز آسیب وارد شده و سبب از بین رفتن یک لایه از سطح آن شود. اما با استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده، بدون هیچگونه تماسی با سطح جسم، توسط انرژی بسیار زیاد و تابش پرتو لیزر، تمامی سطوح پوسیدگی و زنگ‌ زدگی به‌ طور کامل از بین‌ رفته و هیچ لایه‌ای از سطح جسم کنده نشده و هیچگونه خط و خش و ضربه ای به آن وارد نمی ‌شود.

روش‌ های سنتی جرم‌ زدایی فلزات، سبب آسیب‌ های بسیار مخربی به محیط‌ زیست اطراف خود شده و یکی از عوامل کنار رفتن این روش، همین آثار مخرب به محیط‌ زیست است. جرم زدایی توسط دستگاه لیزر تمیز کننده هیچگونه آسیبی به محیط‌ زیست اطراف خود وارد نکرده و در سریع‌ ترین زمان ممکن، تمامی پوسیدگی‌ ها را از بین خواهد برد.

در روش‌ های قدیمی از برخی از مواد شیمیایی گوناگون برای از بین بردن زنگ‌ زدگی و پوسیدگی‌ های سطح فلزات استفاده می‌شد که بخار ها و گاز های تولید شده از این نوع مواد شیمیایی برای انسان بسیار مضر و خطر آفرین بوده و حتی ممکن بود که جان افراد را به خطر بیندازد. دستگاه لیزر تمیز کننده به‌ هیچ‌ عنوان گاز و بخاری از خود منتشر نکرده و برای افراد خطر آفرین نخواهد بود.

همچنین در روش‌ های قدیمی از سندبلاست و پاشیدن شن و ماسه برای از بین بردن پوسیدگی از روی سطوح فلزی استفاده می‌شد که این امر سبب به وجود آمدن حجم زیادی از ضایعات شده و محیط اطراف را اشغال و آلوده می کرد. استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده جهت جرم زدایی، به صورت خشک بوده و هیچگونه ضایعاتی نداشته و در بالاترین سرعت تمامی پوسیدگی‌ ها و زنگ زدگی ها را از بین خواهد برد.

با استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده، سطوح متریال‌ های متفاوتی قابل جرم زدایی بوده ولی در روش‌ های قدیمی بسیاری از متریال ها قابلیت جرم زدایی را نداشته و تبدیل به متریال بدون استفاده می ‌شدند.

استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده علاوه‌ بر صرفه‌جویی در وقت، به دلیل طول عمر و ماندگاری بسیار بالای این دستگاه‌، سبب صرفه‌ جویی در هزینه نیز خواهد شد.

با استفاده از دستگاه لیزر تمیز کننده می ‌توان انواع چسب‌ های بسیار قوی، لکه‌ های روغن و چربی، زنگ‌ زدگی بر روی سطوح فلزی، تمامی گرد و غبار ها و همچنین رزین را از روی سطح اجسام پاک کرده که در روش‌ های قدیمی از بین بردن بسیاری از این آلودگی‌ ها امکان ‌پذیر نبود.

گروه صنعتی نوین تاک لیزر دارای سال‌ ها سابقه و تجربه در زمینه تولید انواع دستگاه‌ ها و ماشین‌آلات لیزر صنعتی بوده و تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. تمامی محصولات شرکت نوین تاک لیزر از گارانتی اصلی کالا برخوردار هستند و مشتریان می ‌توانند با خیالی آسوده از این مجموعه، دستگاه‌ ها و ماشین‌آلات مورد نیاز خود را سفارش داده و خریداری نمایند.

همچنین در این مجموعه کارشناسان شرکت نوین تاک لیزر، تمامی راهنمایی‌ ها و مشاوره های لازم جهت خرید انواع ماشین‌ آلات صنعتی نسبت‌ به میزان بودجه، نوع کسب‌وکار و همچنین حجم تولیدات را به به کارفرمایان ارائه می ‌دهند.

مشتریان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از قیمت انواع ماشین‌آلات صنعتی همچون دستگاه لیزر تمیز کننده، دستگاه برش لیزری فلزات و دستگاه برش لیزری غیر فلزات با شرکت نوین تاک لیزر با شماره پنج رقمی 02149063 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *