امروزه روش‌ های بسیار نوینی جهت کسب درآمد به‌ وجود آمده و به طرق مختلف می‌توان کسب‌ و کار های گوناگونی را به‌ ویژه در منازل و کارگاه‌ های کوچک ایجاد نمود. به‌ عنوان یکی از جدید ترین کسب‌ و کار ها می ‌توان به استفاده از انواع دستگاه‌ های برش لیزری خانگی جهت تولید محصولات گوناگون اشاره نمود.

دستگاه برش لیزر خانگی چیست؟

همان طور که ممکن است بدانید انواع دستگاه‌ برش لیزری صنعتی که در کارخانجات و صنایع بزرگ استفاده می ‌شوند، جهت برش و حکاکی بر روی متریال‌ های فلزی و غیر فلزی بوده و متریال ها را با ضخامت‌ های گوناگون بر طبق برنامه ریزی های قبلی، برش می ‌دهند.

دستگاه برش لیزری خانگی نیز دارای ابعاد بسیار کوچک‌ تری نسبت‌ به نوع صنعتی خود است که توان و قدرت آن در برش و حکاکی متریال نیز از مدل صنعتی خود کمتر بوده و با استفاده از آن می ‌توان محصولات گوناگونی را در خانه و یا کارگاه‌ های کوچک تولید نمود. توسط دستگاه‌ های برش لیزری خانگی، شما می ‌توانید صاحب یک کسب‌ و کار کوچک شوید و محصولات حکاکی سفارش شده را تولید نمایید. همچنین با استفاده از این دستگاه، شما می‌ توانید برش و حکاکی بر روی متریال‌ های گوناگون را با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام داده و حتی بتوانید طرح‌ های بسیار پیچیده و ریز را بر سطح آن ها پیاده‌ سازی کنید.

دستگاه‌ های لیزری خانگی در انواع متفاوتی با قیمت‌ های مختلف در بازار عرضه شده و شما می ‌توانید با توجه به متریال مصرفی، هر کدام از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

استاندارد دستگاه لیزر خانگی

دستگاه‌ های لیزر خانگی دارای توان ۴۰ وات تنها برای انجام حکاکی بر روی متریال ها استفاده می ‌شوند و از این دستگاه‌ ها به دلیل توان کم تیوب، جهت برش استفاده نشده و فقط برای حکاکی نقوش مختلف به کار برده می ‌شوند. همچنین دستگاه‌ های لیزر خانگی که از آن ها برای برش استفاده می ‌شوند، دارای تیوب ۶۰ وات هستند. تمامی این دستگاه‌ های خانگی دارای یک سیستم الکتریکی که از یک پاور چند کاره و یک بورد کنترل تشکیل‌ شده ‌اند بوده و به نسبت دستگاه‌ های برش لیزری بزرگ‌ تر، به دلیل حذف بسیاری از قطعات و سیستم‌ ها، دارای مشکلات بیشتری در هنگام ترمیم و یا استفاده خواهند بود. اما می ‌توان گفت که مدل‌ های با کیفیت این دستگاه‌ ها جهت تولید محصولات با تعداد کمتر نسبت‌ به تولیدات انبوه صنعتی بسیار مفید و کارآمد بوده و می ‌توان یک کسب‌ و کار کوچک با درآمد بسیار بالا را توسط آن ها به وجود آورد.

متریال‌ های قابل استفاده در دستگاه برش لیزری خانگی

از جمله متریال هایی که توسط این دستگاه می ‌توان برش و حکاکی را بر روی آن ها انجام داد می‌ توان به چرم، فوم، پارچه، چوب، نمد، ام دی اف، کاغذ و مقوا، پلاستیک، پلکسی گلاس و غیره اشاره کرد. با استفاده از دستگاه‌ های برش لیزری خانگی می ‌توان حکاکی انواع طرح‌ های پیچیده و ساده بر روی محصولاتی چون زیر لیوانی ها، ماگ ها و انواع لیوان‌ ها، جا کلیدی های چوبی و شیشه‌ ای، پازل‌ های پلاستیکی و چوبی، حکاکی بر روی انواع محصولات چوبی و غیره را انجام داد. به‌ عنوان مثال با استفاده از این دستگاه شما می ‌توانید حکاکی هایی بسیار زیبا و ظریف را بر روی زیر لیوانی هایی از جنس چوب و یا ام دی اف انجام داده و آن ها را در بازار به فروش برسانید. یا همچنین می ‌توانید لوگو و یا آرم مشخصی را بنا بر سفارش مشتری بر روی لباس، قطعات شیشه ‌ای و یا چوبی هک کرده و به آن ها عرضه کنید.

انواع دستگاه برش لیزری خانگی

تمامی دستگاه‌ های برش لیزری خانگی به‌ عنوان دستگاه‌ های لیزر رو میزی نیز شناخته‌ شده و برای برش و حکاکی بر روی غیر فلزات به کار برده می ‌شوند. اما مشاهده شده‌ است که برخی نیز از این دستگاه‌ های کوچک برای برش بر روی فلزات نیز استفاده می‌ کنند.

با توجه به قدرت و توان کمتر این دستگاه‌ ها، بهتر است که جهت ماندگاری و افزایش طول عمر آن ها از برش و حکاکی بر روی فلزات خود داری کرده و تنها از متریال‌ های غیر فلزی برای تولید محصولات به کار ببرید. دستگاه‌ های برش لیزری خانگی بر اساس متریال هایی که در آن ها استفاده می ‌شود، توان و قدرت آن ها و همچنین سازگاریشان با نرم ‌افزار ها و ویندوز های مختلف، دارای انواع متفاوتی هستند که از جمله آن ها می ‌توان به دستگاه برش لیزری خانگی 40/50CM  اشاره کرد. این دستگاه قابلیت چاپ سه‌ بعدی در منازل را داشته و می ‌توان توسط آن بر روی متریال‌ های غیر فلزی انواع حکاکی و برش را انجام داد.

همچنین این دستگاه‌ ها براساس متریال به دستگاه‌ های لیزر حکاکی بر روی پارچه و نمد، دستگاه برش و حکاکی روی چوب، دستگاه برش و حکاکی بر روی شیشه، دستگاه برش و حکاکی بر روی چرم و غیره نام‌ گذاری می ‌شوند.

به‌ طور کلی می ‌توان گفت که قدرت دستگاه‌ های لیزر خانگی از ۴۰ وات که جهت حکاکی استفاده می ‌شود شروع شده و تا ۶۰ وات عرضه می ‌شوند. یکی دیگر از انواع دستگاه‌ های لیزر خانگی، دستگاه لیزر سی ان سی است که از این دستگاه جهت حکاکی بر روی چرم و همچنین گلدوزی بر روی لباس‌ ها استفاده می ‌شود. نوع دیگر این دستگاه‌ ها، دستگاه PEDK 6040 است که از آن برای حکاکی طرح های گوناگون بر روی متریال‌ های غیر فلزی مانند شیشه، چوب، ام دی اف، پلکسی گلاس و غیره که دارای ضخامت‌ های متفاوتی هستند استفاده می‌ شود.

از جمله اجزای اصلی تشکیل‌ دهنده دستگاه برش لیزری خانگی نیز می‌ توان به پاور تیوب پانل، منبع تغذیه، درایور، پاور تیوب لیزر و برد اصلی اشاره کرد.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر دستی

از جمله مزایای استفاده از دستگاه برش لیزری خانگی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برش و حکاکی توسط این دستگاه نسبت‌ به روش‌ های قدیمی بسیار راحت‌ تر بوده و دارای سرعت تولید بیشتری نیز می ‌باشد
  • کیفیت، ظرافت و دقت محصولات تولید شده توسط این دستگاه نسبت‌ به روش‌ های دستی بسیار بالا است
  • با استفاده از این دستگاه می ‌توان انواع طرح‌ های ساده و پیچیده را بر روی متریال‌ های گوناگون برش و حکاکی نمود
  • استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و نیاز به آموزش تخصصی نخواهد داشت
  • در هنگام استفاده از دستگاه‌ های لیزر رو میزی، بهترین استفاده از متریال برای تولید محصولات شده و شامل دور ریز بسیار کمتری می ‌باشد
  • استفاده از این دستگاه نسبت‌ به روش‌ های دستی علاوه‌ بر صرفه ‌جویی در زمان، سبب صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها نیز خواهد شد
  • با استفاده از این دستگاه شما می ‌توانید از انواع متریال‌ های غیر فلزی جهت برش و حکاکی استفاده کرده و محصولات بسیار متنوع و نوینی را تولید نمایید

قیمت دستگاه برش لیزری رو میزی

فاکتور های گوناگونی در قیمت نهایی دستگاه‌ های برش لیزری خانگی تأثیر گذار هستند که از جمله آن ها می ‌توان به کیفیت تیوب لیزر اشاره کرد. همچنین تغییرات روزانه ارز و دلار نیز به دلیل وارداتی بودن این دستگاه‌ ها در قیمت آن ها بسیار تأثیر گذار است، بنابراین نمی ‌توان قیمت و هزینه دقیقی برای خرید این محصولات مشخص نمود. مشتریان عزیز می ‌توانند جهت اطلاع دقیق از قیمت این دستگاه‌ ها و همچنین قیمت دستگاه برش لیزری فلزات و قیمت دستگاه برش لیزری غیر فلزات با شرکت نوین تاک تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.


اینجا بخوانید: شروع یک کسب و کار در صنعت حکاکی لیزری

در پایان

مجموعه نوین تاک لیزر، ارائه دهنده انواع دستگاه‌ ها و ماشین ‌آلات صنعتی همچون دستگاه حکاکی و برش لیزری و همچنین دستگاه جوش لیزری در ابعاد و انواع گوناگون بوده و دارای سال‌ ها تجربه و سابقه در این حرفه هست. تمامی محصولات ارائه‌ شده در این شرکت دارای خدمات پس‌ از فروش و ضمانت‌ نامه اصلی کالا بوده و هدف اصلی این شرکت ارائه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا در مقابل قیمتی بسیار مناسب و جلب رضایت مشتریان است. شما می ‌توانید جهت اطلاع از چگونگی سفارش ماشین ‌آلات صنعتی از این مجموعه، با شرکت نوین تاک تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *