آیا نمی دانید چگونه یک کسب  و کار در صنعت حکاکی لیزری را شروع کنید؟ این مقاله برای شماست. به لطف فناوری که اکنون دستگاه های حکاکی لیزری و یا برش لیزری برای کسب و کارها بوجود آورده اند، طیف گسترده ای از مشاغل هستند که می توانند از این دستگاه ها برای رونق به کسب و کار خود و یا ورود به شاخه های دیگر و گسترش و پیشرفت محصولات خود استفاده کرده و درآمد خود را بیشتر کنند.

در این مطلب قرار است ضمن معرفی چند حوزه حکاکی که می توانید به آن ورود کنید، حتی اگر تجربه کار با دستگاه های لیزر صنعتی را نداشته باشید؛ مراحل و نکات ورود به این حوزه را نیز برای علاقمندان آورده ایم.

پیشنهاد کسب و کار با حکاکی لیزری

دستگاه های حکاکی لیزری که با نام مارکینگ لیزری نیز شناخته می شوند شامل لیزرهای فایبر برای فلزات و CO2 برای حکاکی برروی غیر فلزات است. یکی از مزیت های دستگاه های حکاکی لیزری این است که برای راه اندازی یک کسب و کار می توانید حتی از حیاط خانه خود شروع کنید زیرا نیاز به محیط وسیعی ندارد.  دستگاه لیزر حکاکی رومیزی نیز موجودند که هم کم جا هستند و هم نیاز به صرف هزینه هنگفت نه برای خرید و نه برای محل نگهداری آن ندارید.  برخی از حوزه هایی که می توانید به آن وارد شوید عبارتنداز:

  • هدایا و جوایز

حکاکی هدایا و جوایز با استفاده از تجهیزات لیزری یکی از حوزه هایی است که می توانید به آن ورود کنید. بسیاری از مدیران شرکت ها و تولید کنندگان صنعتی و… تمایل دارند در مناسبات خاص مانند نوروز، یا سالگردها و همایش ها و نمایشگاه ها محصولات یادگاری و یا هدایا و جوایز حکاکی شده با نام و معرفی برند و لوگوی خود را داشته باشند و به دیگران بدهند. دقت و ظرافت دستگاه های لیزری در حکاکی و ثبت انواع گرافیک های طراحی و متون با انواع فونت و لوگوی سفارشی سبب محبوبیت آنها در مارکینگ محصولات چوبی، شیشه ای، پلاستیکی و فلزی شده است.

  • ایجاد بارکد و QR کد

تقریباً  تمامی اقلام مصرفی و تجهیزات صنعتی دارای بارکد هستند. بیشتر بارکدهایی که بر روی محصولات می بینید بر روی کاغذ چاپ شده اند که می تواند مخدوش شود و ویژگی های اصلی یک نشان بارکد استاندارد را ندارند.

ایجاد بارکد با استفاده از دستگاه های حکاکی لیزری یکی دیگر از روش های ایجاد بارکد به خصوص برروی اقلام و محصولات صنعتی است. برخی از سطوح مقاوم به چسب که امکان چسباندن بارکد روی آن وجود ندارد و یا به راحتی جدا می شوند، اقلام بزرگ و محصولاتی که در اثر تماس بارکدشان مخدوش می شود می توانند از حکاکی لیزری استفاده کنند که ماندگاری آن نیاز به توضیح ندارد.

دستگاه های حکاکی به راحتی هم بارکدهایی که از خطوط تشکیل شده اند و هم کدهای QR و سایر نشانگرهای شناسایی سفارشی و منحصر بفرد را برروی موارد اجرا می کنند.

  • محصولات تزئینی و یادگاری

محصولات تزئینی و جوهرات و پلاک و انگشترهای حکاکی شده با تاریخ و یا تصویر و متون می تواند هدیه های خاص و سفارشی را بوجود بیاورد. یادداشت ها و حاشیه نویسی ها روی هدایا از جمله کسب و کارهایی است که می توانید به آن ورود کنید. از جمله محصولاتی که روی آن حکاکی می شود شامل:

  • ساعت و جواهراتی مثل پلاک، انگشتر، دستبند و…
  • ظروف شیشه ای و اقلام مهمانی
  • جاکلیدی، فندک و بسیاری موارد دیگر

به علاوه حکاکی تصویر اشخاص برروی استندها به عنوان هدیه نیز بسیار ترند شده است.

  • قطعات پزشکی و الکترونیکی

یکی دیگر از کسب و کارهای حکاکی لیزری ایجاد علامت ها و نشانه گذاری قطعات پزشکی و الکترونیکی است. با استفاده ازین روش شناسایی این قطعات بسیار آسان تر است و تولید کنندگانی که اینگونه کالاهای انبوه و یا قطعات کوچک و ظریف را تولید می کنند اغلب ازین روش برای ساده سازی فرآیند تولید بهره می برند.

  • حوزه تبلیغات

محصولاتی که در حوزه تبلیغات بکار  می روند مانند تابلوها و پلاک های مولتی استایل به خصوص اگر در فضاهای باز بیرون ساختمان درج شود باید حکاکی شوند زیرا ایجاد هرگونه علامت برروی آنها در مجاورت رطوبت مخدوش می شود. به علاوه خوانایی آن آسان تر است. حکاکی و برش لیزری مولتی استایل یکی از موارد مهم و کاربردهای دستگاه مارکینگ لیزری است.

  • حکاکی محصولات چرمی و چوبی

ایجاد لوگو و سایر نقوش برروی محصولات چوبی و چرمی یکی از بهترین کاربردهای دستگاه های حکاکی لیزری است. در واقع متریال چرم  چه مصنوعی و چه طبیعی و انواع چوب و فرآورده های مهندسی شده آن مانند MDF و … با اشعه لیزر بسیار سازگار هستند.

چرا کسب و کار با دستگاه حکاکی لیزری؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا می توان با یک دستگاه حکاکی لیزری به درآمد و سودآوری بالا رسید که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

همانگونه که اشاره شد دستگاه های حکاکی لیزری مقرون به صرفه هستند و طی مدت کوتاهی می توانید سرمایه اولیه ای که برای آن صرف کرده اید را بدست آورید. حتی اگر با کمبود فضا مواجه هستید از گزینه های رومیزی استفاده کنید که کوچک هستند و یک کسب و کار حتی در یک کارگاه کوچک راه اندازی کنید.

از مهمترین مزیت هایی که با آن بدست می آورید گستردگی محصولات است. دستگاه ههای لیزری توانایی کار با طیف وسیعی از محصولات با جنس های مختلف فلزی و غیر فلزی را دارند. بنابراین محدودیتی برای سفارشی سازی از متریال مختلف را ندارید ایده های مختلفی را می توانید اجرا کنید.

کار با دستگاه های لیزری با کمی تخصص و انجام اقدامات ایمنی بدست می آید. اگر خودتان بتوانید طراحی گرافیکی را نیز انجام دهید که چه بهتر. دیگر نیازی به نیروی کار اضافه ندارید.

دقت و ظرافت و کیفیت محصولاتی که با لیزر حکاکی شده اند برکسی پوشیده نیست بنابراین به راحتی می توانید بازار بزرگی را در دست بگیرید.

به طور کلی تهیه دستگاه حکاکی لیزری یک سرمایه گذاری است. یک راه پیشنهادی برای ورود به این حوزه این است که محصولات مختلف را خودتان به عنوان نمونه اجرا کنید و در صفحات اجتماعی خود و یا در سایت خود بارگذاری کنید.

بسیاری از افراد هستند که حتی اگر محصولات خاص خود را تولید نکنند خدمات حکاکی و یا برش لیزری را به مشتریان با محصولات مختلف ارائه می دهند و لزومی ندارد که خودتان در یک حوزه خاص ورود کنید بلکه می توانید طیف گسترده ای را ارائه دهید.

بنظر شما چه محصولات دیگری را می توان با دستگاه حکاکی لیزری تولید کرد؟ اگر دارنده این تجهیزات هستید از مزایای آن برایمان بنویسید.✏

شرکت نوین تاک لیزر با بیش از 20 سال سابقه در عرضه دستگاه لیزر غیر فلزات و فلزات دستگاه های جوش لیزری آماده ارائه محصولات خود از برترین برندهای تولید کننده دنیا است. برای  کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت از طریق شماره 02149063 در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *