مولتی استایل ماده‌ ای است از جنس پلاستیک پلیمری که با نام مخفف ABS نیز شناخته می شود، اما ظاهری فلزگونه دارد. ورق های آن  روکش هایی با رنگ های طلایی، نقره ای، مسی و سفید  به صورت براق و خشدار در انواع ابعاد و ضخامت مختلف تولید می شوند که ظاهری زیبا دارند. به دلیل ویژگی خاصی که این ماده دارد در انواع صنایع تبلیغاتی و تجاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 به وسیله حکاکی و برش لیزری مولتی استایل محصولات متنوعی همچون تندیس، پلاک، تابلوی اعلانات و غیره را می ‌توان تولید کرد. این محصولات به دلیل ماندگاری بالا و ظاهر زیبایی که دارد سلیقه ‌های متنوعی را به خود جلب کرده و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.

ویژگی‌ مولتی استایل

 ساختار تشکیل ‌دهنده این مواد پلیمر است. این‌ موضوع باعث می ‌شود که وزن بسیار پایین و انعطاف‌پذیر بالایی داشته باشد. از آنجایی‌که مولکول‌ های این ماده به ‌صورت شبکه ‌ای بر روی ‌هم قرارگرفته اند در ضخامت بالا استحکام خوبی به این مواد داده ‌است و آن را در مقابل ضربه مقاوم کرده همین خاصیت است که اجازه می ‌دهد به وسیله دستگاه ‌های لیزری بر روی آن حکاکی و یا برش انجام شود.

دستگاه لیزر مناسب حکاکی و برش مولتی استایل

جهت تولید محصولاتی از جنس مولتی استایل کافی ا‌ست یک دستگاه برش لیزری غیر فلزات که از تکنولوژی لیزر CO2 بهره می برد، داشته ‌باشیم. با همین یک دستگاه می ‌توان محصولات متعددی تولید و روانه بازار کرد.

مزایای برش و حکاکی مولتی استایل

از جمله مزایای حکاکی و برش لیزری مولتی استایل میتوان به موارد زیر شاره کرد:

  • اولین و مهم‌ ترین مزیتی که می ‌توان به آن اشاره کرد زیبایی و کیفیت بالای محصول نهایی است. به دلیل دقت بالایی که دستگاه ‌های لیزری دارند، عمل حکاکی و برش را به بهترین شکل انجام می ‌دهند.
  • مزیت بعدی استفاده از این روش سرعت تولید است. استفاده از دستگاه لیزر جهت برش و حکاکی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. به دلیل سرعت بالا تیراژ تولید محصولات افزایش پیدا کرده و در نتیجه باعث افزایش سود محصول می‌گردد.
  • برای حکاکی و برش مولتی استایل با دستگاه لیزر نیاز به ساخت قالب نیست. هزینه ساخت قالب بسیار زیاد است به ‌همین دلیل با استفاده از دستگاه لیزر در هزینه نهایی صرفه‌جویی می‌شود.
  • نسبت ‌به روش ‌های دیگر مقرون ‌به‌صرفه‌تر است.
  • به وسیله دستگاه لیزر هیچگونه محدودیتی در اعمال طراحی های پیچیده وجود ندارد. هرگونه طرح را می‌ توان بر روی مولتی استایل حکاکی کرده و یا برش زد و از کیفیت محصول نهایی اطمینان خاطر داشت.

ویژگی های برش لیزری مولتی استایل

پلاستیک مولتی استایل قابلیت حکاکی و برش لیزری با استفاده از پرتو لیزر با قدرت بالا را داراست. برش ورق ‌های آن و ایجاد قطعات مختلف و اعمال انواع طراحی ‌ها برای تبدیل به لوازم جانبی مورد نیاز با استفاده از دستگاه لیزر غیر فلزات بسیار ایده‌آل است.

 این فرایند غیر تماسی بسیار سریع و مقاوم در برابر سایش و حرارت است البته بسیاری از پلاستیک ‌های دیگر را می ‌توان با این روش برش داد و یا حکاکی نمود.

 تولید قطعات ظریف از جنس مولتی استایل را تنها می ‌توان با دستگاه‌ های برش لیزری انجام داد، چرا که ورق‌ های مولتی استایل در برابر حرارت مقاوم نبوده و در دمای بالا ذوب می ‌شوند و همچنین ورق های نازک آن مقاومت کمی در برابر برش و ضربه دارد لذا با هر وسیله‌ ای نمی‌ توان آن را برش داد و بر روی آن حکاکی انجام داد. دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات مناسب برای اعمال بر روی این ماده هستند.

کاربرد برش لیزری مولتی استایل

از برش مولتی استایل به وسیله دستگاه لیزر جهت ایجاد محصولات متنوعی استفاده می‌شود، از جمله:

تولید تندیس، پلاک، ماکت، شابلن، تابلوی راهنما، استند تبلیغاتی، برد الکترونیکی و ساخت استند های آرایشی، لوح و موارد تزیینی و هنری، جعبه و لیبل، ماکت‌سازی، پلاک تاپر کیک، تابلو و… .

نحوه حکاکی و برش لیزری مولتی استایل

مرحله اول انتخاب و طراحی طرح است. برای این کار می‌ توان از نرم ‌افزار اتوکد و یا کورل استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که بهترین فرمت خروجی برای برش و حکاکی لیزری در اتوکد و کورل DXF است. مرحله دوم چیدن قطعات در زیر دستگاه است. برای این کار تا آنجایی ‌که می ‌توانید قطعاتی که قرار است برش بخورند را در کنار هم جای دهید تا کمترین هدر رفتگی در متریال را داشته باشید.

نکته ای که در حین انجام برش و حکاکی بر روی مولتی استایل باید در نظر گرفت واحد اندازه‌گیری سانتی ‌متر است و به ‌طور کل پیکسل میلی ‌متر را از ذهن خود خارج کنید. اگر طرحتان را در نرم ‌افزار کورل طراحی کرده ‌اید باید توجه کنید که هنگام خروجی گرفتن با فورمت DXF در این نرم ‌افزار یک یکان از واحد اندازه‌گیری کمتر می‌کند. مثلاً اگر طرح شما با ابعاد بیست در بیست سانتی ‌متر باشد خروجی با ابعاد دو در دو است. پس توجه کنید قبل ‌از خروجی یک یکان به طرح خود اضافه کنید و مرحله سوم انتقال طرح به کامپیوتر دستگاه و اجرای فرآیند برشکاری است. در این مرحله می ‌توانید عمق حکاکی، سرعت برش و غیره را نسبت‌ به طرح خود تنظیم کنید تا خروجی باکیفیت ‌تری داشته باشید.

حکاکی لیزری مولتی استال

حکاکی لوگو، کد ها و یا متن بر روی مولتی استایل بسیار رایج و کاربردی است. در طی فرآیند حکاکی با لیزر بر روی این ماده مقداری از این ماده در ضخامت انتخابی با اعمال لیزر بر روی آن دچار تبخیر شده و ناحیه حکاکی شده را فراهم می ‌کند. از این روش برای ساخت و حکاکی نام و مشخصات بسیاری از تابلو های معرفی مشاغل در فضای داخلی و بیرونی استفاده می ‌شود.

خرید دستگاه حکاکی و برش لیزری

دستگاه برش و حکاکی لیزری که از گاز CO2 استفاده می ‌کنن،. قابلیت برش و حکاکی بر روی انواع مواد به‌ جز شیشه و سنگ را دارد، البته لازم به توضیح است که بر روی این مواد می ‌تواند حکاکی کند. برای خرید این دستگاه می ‌توان به مراکز فروش دستگاه لیزر صنعتی مراجعه کنید. اما لازم است که نکاتی را مد نظر قرار داشته باشید.

متأسفانه در حال‌ حاضر دستگاه‌ هایی با کیفیت پایین در بازار موجود است که به دلیل قیمت کمی که دارند نظر اکثر مشتریان را به خود جلب می‌کند اما بعد از مدت کوتاهی بعد از استفاده دستگاه کیفیت ابتدایی خود را از دست داده و هزینه زیادی برای تعمیر آن انجام می ‌شود. جهت خرید دستگاه لیزر مورد نیاز خود حتماً به مراکز معتبر فروش دستگاه ‌های لیزر صنعتی مراجعه کنید. بعد از انتخاب مرکز مطمئن شوید فروشنده در قبال دستگاهی که در اختیار شما می‌ گذارد ضمانت ‌نامه معتبر ارائه دهد. دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری دارای ابعاد مختلفی است نسبت ‌به فضایی که در اختیار دارید و محصولاتی که قرار است تولید کنید، مناسب ‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

معتبرترین فروشگاه دستگاه حکاکی و برش لیزری مولتی استایل

یکی از معتبرترین مراکز فروش دستگاه‌ های لیزری بدون شک شرکت نوین تاک لیزر است. این شرکت با تجربه چندین‌ساله در زمینه فروش دستگاه ‌های لیزری انواع دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری غیر فلزات، برش و حکاکی فلزات و دستگاه‌های جوش لیزری را در ویترین محصولات خود جای داده است. کلیه دستگاه ‌های این مجموعه دارای ضمانت‌ نامه معتبر و همراه با خدمات پس ‌از فروش  ارائه می ‌شود.

 از دیگر ویژگی‌های این شرکت پشتیبانی محصولات و خدمات است. چنانچه قصد ورود به شغل پردرآمد و کم‌ دردسر را دارید ما به شما تولید محصولات مولتی استایل را پیشنهاد می ‌کنیم.

 با داشتن حداقل هزینه و کارگاهی با حداقل فضا می‌توانید این شغل را شروع کنید و محصولات متنوعی را با انجام حکاکی و برش لیزری مولتی استایل تولید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *