دستگاه برش لیزری، فناوری نوین است که امروزه در بسیاری از صنایع از آن استفاده‌ شده و با کمک اشعه لیزر، می‌ تواند سبب برش انواع متریال ها به‌ ویژه متریال‌ های فلزی شود. اولین دستگاه برش لیزری در سال ۱۹۶۵ جهت ایجاد سوراخ هایی در قالب‌ های الماسی به کار گرفته شده و با پیشرفت تکنولوژی، امروزه از این دستگاه در صنایع گوناگونی چون صنایع نظامی، خودروسازی، چرم و پوشاک، مهندسی، چوب و دکور، صنایع سنگ و غیره استفاده می‌ شود.

دستگاه برش لیزری نیز همانند سایر ماشین‌ آلات صنعتی از اجزا و قطعات گوناگونی تشکیل شده که از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به سورس دستگاه لیزر اشاره نمود.

سورس دستگاه لیزر چیست؟

سورس دستگاه لیزر، در واقع قطعه ‌ای است که به‌ عنوان قلب و موتور تپنده این دستگاه شناخته‌ شده که توسط این قطعه پرتو لیزر برای ایجاد برش تشکیل می‌ شود و جزء گران‌ ترین قسمت‌ های دستگاه لیزر فیبر می‌ باشد. تمامی دستگاه‌ های برش لیزری باید مجهز به منبع لیزر فایبر بوده و در هنگام خرید این دستگاه، باید منبع لیزر فایبر آن را به‌ طور جداگانه از لحاظ کیفیت و سلامت بررسی نمایید. زیرا اگر سورس دستگاه برش لیزری فلزات از کیفیت پایینی برخوردار باشد، سبب ناپایداری توان خروجی لیزر و همچنین افت کیفیت پرتاب لیزر و در آخر تأثیر نامطلوب در عملکرد دستگاه برش لیزری خواهد گذاشت. بنابراین توصیه می‌ شود که دستگاه برش لیزر فلزات را از شرکت‌ ها و مجموعه‌ های بسیار معتبر و شناخته‌ شده خریداری کرده تا خیالتان از سلامت و کیفیت بالای قطعه ساورس آسوده باشد.

مقایسه انواع سورس دستگاه لیزر

سورس دستگاه لیزر فایبر دارای برند های متفاوتی از کشور های گوناگون است و در کل می‌ توان گفت که این قطعه دارای ۳۰ برند مطرح در دنیا بوده و ما در این مقاله به ۵ برند معروف و مقایسه آن ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

از جمله این ۵ برند مطرح می‌ توان به IPG, JPT, RAYCUS, BCF, و MAX اشاره کرد. در ادامه این مطلب با بررسی و مقایسه انواع سورس دستگاه لیزر همراه ما باشید.

  • سورس IPG

سورس İPG یکی از بهترین منابع لیزر در صنعت محسوب شده و منابع این سورس بسیار پایدار بوده و تنظیم آن‌ ها برای متریال‌ های مختلف بسیار آسان است. در این مدل از سورس دستگاه لیزر فلزات، از فناوری‌ های بسیار پیشرفته ‌ای استفاده‌ شده و به‌ همین دلیل گران‌ تر از سایر سورس ها هستند. از لین قطعه می‌ توان برای برش انواع فلزاتی چون فولاد، آلومینیوم و همچنین فولاد ضد زنگ استفاده کرده و اگر قصد ایجاد برش کاملی را بر روی فلزاتی چون فولاد و آلومینیوم را داشته باشید، İPG  بهترین گزینه برای شما می‌ باشد.

از جمله مزایای استفاده از این برند می‌ توان به کیفیت و سرعت برش بسیار بالا، پایداری، امکان استفاده ۲۴ ساعته و مناسب برای انواع خطوط تولید اشاره کرد.

  • سورس BCF

این برند از سورس دستگاه لیزر فلزات، محصول کشور آلمان بوده و مانند سورس İPG از قیمت بالایی برخوردار است. به دلیل قیمت بالای این قطعه، مانند دیگر سورس ها در بازار به‌ وفور وجود نداشته و کاربرد اصلی آن در صنعت طلا سازی و همچنین برش فلزات رنگی می‌ باشد.

از جمله مزایای استفاده از این برند در سورس، می‌ توان به امکان برش فلزات رنگی و استفاده از آن در برش فلز طلا اشاره کرد.

  • سورس RAYCUS

این نوع از تولید کننده منبع لیزر فایبر، برند شناخته‌ شده کشور چین بوده و این شرکت، یکی از معتبر ترین تأمین کنندگان سورس چینی می‌ باشد. همچنین این برند از سورس دستگاه لیزر در ایران نیز بسیار پر طرفدار بوده و محصولات تولید شده در این شرکت چینی، . شامل منبع لیزر توان کم تا توان بسیار بالا، منبع لیزر فایبر پالسی، منبع لیزر سوئیچ کیو و غیره است. همچنین سورس RAYCUS از محدوده فرکانس بسیار کمی برخوردار بوده و در نتیجه در محدوده بسیار کمی در دستگاه لیزر فلزات می‌ توان استفاده نمود.

از جمله مزایای استفاده از این برند نیز می‌ توان به قیمت بسیار مناسب آن و در دسترس بودن آن اشاره کرد.

  • سورس JPT

این مدل سورس از دستگاه لیزر فلزات ، دارای فناوری بسیار پیشرفته ‌ای بوده و توسعه آن بر پایه تولید فیبر نوری و همچنین لیزر های فیبری تمرکز دارد. سورس JPT محصول کشور سنگاپور است و دارای تفاوت‌ های بسیار زیادی با سایر سورس ها از برند های مختلف می‌ باشد. این برند در سورس در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و محدودیت آن بین فرکانس‌ های ۲۰ تا ۸۰ کیلو هرتز می‌ باشد.

از جمله مزایای استفاده از سورس JPT نیز می‌ توان به کیفیت بسیار بالای آن در عملکرد و همچنین پایداری آن در هنگام استفاده اشاره نمود.

  • سورس  MAX

مکس نیز یکی دیگر از برند های معروف تولید کننده سورس دستگاه‌ های لیزری بوده و جزء قطعات بسیار پر قدرت و فوق‌ العاده شناخته می‌ شود. این نوع از سورس، برش فلزات فولادی بسیار ضخیم را تا ۷۰ میلی‌ متر پشتیبانی کرده و از برند های ارزان‌ قیمت محسوب می‌ شود. محدودیت انرژی سورس مکس نیز بین ۲۰ تا ۸۰ کیلو هرتز است.

از جمله مزایای آن می‌ توان به پایداری بالا در عملکرد، قیمت ارزان آن و توان پایین آن جهت برش ضخامت‌ های کمتر اشاره نمود.

با توجه به توضیحات و ویژگی‌ های ارائه‌ شده در رابطه با هر یک از سورس های موجود، هر کدام از آن‌ ها از منابع انرژی در بازه‌ های متفاوتی برخوردار بوده و بنا بر شرکت و کشور تولید کننده و همچنین کیفیت آن‌ ها در عملکرد از قیمت‌ های مختلفی برخوردار هستند. بنابراین شما می‌ توانید با توجه به تولیدات خود و همچنین بودجه در اختیار، هر کدام از برند های قطعه سورس را خریداری کرده و در تولید محصولات خود در دستگاه لیزر فلزات استفاده نمایید.


اینجا بخوانید: دلایل عدم وجود یا ضعیف بودن اشعه لیزر

بهترین مجموعه عرضه کننده ماشین‌ آلات لیزری

شرکت‌ ها و مجموعه‌ های بسیار زیادی تحت عنوان ارائه دهنده دستگاه‌ های برش و جوش لیزری در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ ها قابل‌ اعتماد نبوده و دستگاه‌ های برش لیزری با برند های متفرقه را به‌ عنوان برترین دستگاه‌ های برش لیزری فلزات جهت سود بیشتر به فروش می‌ رسانند. اما در این‌ میان شرکت‌ ها، مجموعه‌ های بسیار معتبری نیز وجود دارند که تمامی محصولات عرضه شده در مجموعه آن‌ ها، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و آن‌ ها را با ضمانت پس‌ از فروش به عرضه مشتریان می‌ رسانند.

در این مطلب تلاش شد به بررسی و مقایسه انواع سورس دستگاه لیزر پرداخته شود، تا در صورت نیاز به خرید راهنمای شما عزیزان باشد.

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر ، با بیش از 15 سال سابقه عرضه کننده و ارائه دهنده انواع دستگاه‌ های برش لیزری و جوش لیزر بوده و دارای سال‌ ها فعالیت پر افتخار در این حرفه است. این مجموعه دارای تیمی بسیار حرفه ‌ای و متخصص می‌ باشد و تمامی محصولات خود را به‌ همراه قطعات و لوازم یدکی آن‌ ها با بالا ترین سطح کیفی و مناسب‌ ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌ کند. عزیزانی که قصد اطلاع از چگونگی خرید دستگاه برش لیزری فلزات و همچنین قطعه سورس این دستگاه را دارند، می‌ توانند با این با شماره تلفن 02149063  تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *