ساخت لوگو با دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری یک فناوری پیشرفته و دقیق برای حکاکی و برش تصاویر و آرم برند بر روی سطوح مختلف است. حکاکی و برش لوگو با دستگاه لیزر یک علامت دائمی است که به‌ سادگی از بین نمی ‌رود. برای بسیاری از دارندگان دستگاه‌ های برش لیزر کسب درآمد در حوزه حکاکی لوگو بسیار آسان است و تقاضای زیادی برای بسیاری از کسب ‌و کارهای کوچک و بزرگ مانند حکاکی لوگو بر روی یک پلاک یا بسته ‌بندی و هدایای تبلیغاتی وجود دارد.

حکاکی لوگو با دستگاه لیزر

یکی از دغدغه ‌های اصلی تولیدکنندگان چگونگی ایجاد لوگو بر روی محصولاتشان است. برای آن‌ها ماندگاری علامت تجاریشان مهم است زیرا هویت محصول باید حفظ شود. ایجاد لوگو توسط دستگاه‌ های چاپ قابل‌ اعتماد نیست چرا که ماندگاری ضعیفی دارد.

 بنابراین اولین و بهترین گزینه برای این امر بدون شک دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری هستند. از بین تمامی دستگاه‌ های لیزر، دستگاه لیزر CO2 که از نوع دستگاه برش لیزری غیر فلزات است رایج ‌ترین و قوی ‌ترین ماشین‌ هایی هستند که توانایی برش و حکاکی بر روی اکثر متریال غیرفلزی همچون چوب، ام دی اف، مولتی استایل، پلکسی ‌گلاس، PVC و چرم را دارند. این مواد رایج برای حکاکی لوگو هستند بنابراین بدون هیچ زحمتی توانایی برش حکاکی تعداد زیادی سفارش را دارند. با استفاده از حکاکی لیزری پرتو لیزر، طراحی لوگو را دقیقاً مطابق با طرح گرافیکی بدون کوچک ترین خطایی انجام می‌ دهد.

مزایای حکاکی و برش لوگو با دستگاه لیزر

در این عصر مدرن که علامت ‌گذاری لوگو، کدها و نام برند برای بسیاری از شرکت‌ های تولیدی حیاتی شده ‌است و تقاضای آن به ‌سرعت در حال افزایش است. نه ‌تنها در عملیات‌ های صنعتی استفاده می‌ شود بلکه می ‌تواند برای بسیاری از موارد دیگر همچون هدایا نیز استفاده شود. از جمله مزایای ساخت لوگو با دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بهتر

 یکی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از حکاکی و برش لیزری برای ایجاد لوگو این است که امکان این را دارید که محصولات خود را با مارک‌ های با کیفیت بالا برند کنید. پرتوی لیزر مبتنی بر دستورات کامپیوتری است به این معنی که هر علامتی که حک و یا بریده می ‌شود دقیقاً مطابق با طراحی اعمال ‌شده خواهد بود. همچنین با آن امکان طراحی پیچیده و سخت را به دست می ‌آورید که با روش‌های معمولی حکاکی امکان ‌پذیر نیست. به‌ علاوه اندازه‌ های کوچک به‌ راحتی قابل ‌اجرا هستند به ‌گونه ‌ای که کاملاً با وضوح قابل خواندن باشد. قطر پرتو لیزر به ‌صورت ۱/۰ است، بنابراین امکان اجرای بسیاری از لوگو ها با اندازه میلی‌ متری نیز وجود دارد.

  • حکاکی سریع

 حکاکی لیزری بسیار سریع است و زمان کمی را برای ایجاد طرح لازم دارد. با روش‌ های دیگر حکاکی و برش مجموعه ‌ای از ابزارها را نیاز دارید که برای مدت ‌زمان طولانی باید به حکاکی طرح بپردازید. اما دستگاه لیزر به‌ سادگی طی فرآیندی کاملاً اتومات بدون هیچ ‌گونه عارضه و اتلاف وقت کار را انجام می ‌دهد و این سرعت حکاکی برای متقاضیان حکاکی و برای دارندگان دستگاه لیزر مزیتی مهم به حساب می ‌آید.

  • دقت

اگر می ‌خواهید روی محصولات گران ‌قیمت و یا حساس نام و یا لوگو را حکاکی کنید تنها با دستگاه لیزر می ‌توانید به این مهم بدون هیچ‌ گونه آسیب دست پیدا کنید. حکاکی لیزر روشی دقیق است که در آن هیچ آسیبی به محصول وارد نخواهد شد.

  • لوگوی خوانا

علائمی که با حکاکی لیزری ایجاد شده‌ اند نتیجه ‌ای تمیز واضح و دائمی دارند. این امر سبب می ‌شود علائم بسیار خوانا و جذاب باشند. همه این ‌ها به لطف استفاده از توانایی لیزر است که شفافیت و وضوح خوانایی بالا را ایجاد می‌ کند.

  • ماندگاری

در ماندگاری لوگو حکاکی شده بر روی تابلوها و محصولات شکی نیست. برخلاف بسیاری از روش ‌های درج لوگو حکاکی لیزری با تغییر شرایط جوی تغییر نمی‌ کند و از بین نمی‌ رود و حروف ایجاد شده ماندگاری بالایی خواهند داشت.

مقایسه حکاکی لوگو با دستگاه لیزر و سایر روش‌ ها

برش و حکاکی مکانیکی و لیزری هر دو فرآیند های پردازش رایجی هستند که امروزه در تمام بخش‌ های تولیدی و صنعتی استفاده می‌ شوند. اما دلایلی وجود دارد که تعداد فزاینده‌ ای از تولید کنندگان برای برآوردن نیازهای خود به ماشین‌های برش و حکاکی لیزری روی آورده‌ اند. از جمله:

  • امکان ایجاد خطر در طول فرآیند لیزری به حداقل ممکن می ‌رسد و این روش بسیار ایمن است.
  • تنها برای حکاکی مواد پلاستیکی قابل ‌اشتعال، نیاز به نظارت اپراتور است.
  • عدم تماس مستقیم با ماده در برش لیزری احتمال آلودگی مواد یا علامت‌ گذاری تصادفی را کاهش می‌ دهد.
  • منطقه حرارت کوچک است و گرمای کمی تولید می ‌شود.
  • برخلاف برش و حکاکی مکانیکی خطر تغییر شکل یا بد فرم شدن ماده وجود ندارد.
  • از حکاکی و مارکینگ لیزری بر روی طیف وسیع ‌تری از مواد می‌ توان بهره برد.

 برخی از تولیدکنندگان ممکن است از روش‌ های شیمیایی برای علامت ‌گذاری محصولات خود استفاده کنند، اما لازم است بدانند که مارکتینگ لیزری گزینه‌ ای بسیار کارآمدتر است زیرا نرخ خطا در روش ‌های شیمیایی حکاکی گاهی تا  ۵۰٪  نیز می‌ رسد. درحالی ‌که خطا در دستگاه لیزر تنها یک ۱/۰٪ است و این نشانگرهای لیزری با دقت ۹/۹۹٪ علامت ثابت را بر روی سطوح مختلف ایجاد می‌ کنند.

حکاکی لیزری لوگو بر روی انواع متریال

بدون ‌شک می‌ توان گفت که تقریباً بر روی تمام مواد می ‌توان با دستگاه لیزر برش و حکاکی لوگو و برند و نام شرکت را انجام داد. از توانایی و دقت لیزر برای علامت‌گذاری و حکاکی مواد در بخش ‌های صنعتی بزرگ همچون خودروسازی و هوافضا تا ایجاد لوگو بر روی پلاک ها و سازهای چوبی و پلاستیکی و هر محصول نهایی استفاده می ‌کنند. از جمله این مواد عبارت ‌اند از:

  • حکاکی و برش لیزری اکریلیک یا پلکسی‌ گلاس
  • نایلون اکریلیک دورنگ
  • پلی‌اتیلن و پلی پروپیلن
  • فولاد ضد زنگ
  • آلومینیوم آنودایز شده
  • سیلیکون
  • مولتی استایل
  • پارچه ‌های جیر، چرم، کنف و پنبه
  • اوراق فلزی
  • انواع چوب نظیر توس، بلوط، گیلاس و پلی وود

مراحل حکاکی لوگو با دستگاه حکاکی و برش لیزری

برای ایجاد لوگو و هر طراحی بر روی متریال نیاز به دستگاه حکاکی و برش لیزری فلزات و یا غیرفلزات دارید. اکثر دستگاه‌ های لیزر دارای نرم ‌افزار اختصاصی برای عملیات برش و حکاکی و پردازش طراحی هستند. مراحل ایجاد حکاکی لوگو با دستگاه لیزر به شرح زیر است:

  1. آماده ‌سازی طرح 

در مورد تصویر لوگو هیچ الزام دقیقی برای قالب آن وجود ندارد. با استفاده از بسیاری فرمت ها و فایل ‌های شطرنجی همچون JPG, BMD, PNG و فایل ‌های وکتور همچون SVG, EPS, AI می ‌توان طرح را برای حکاکی آماده کرد.

لوگو ها معمولاً در فرمت برداری هستند و حکاکی این نوع از فایل نیز بسیار ساده است. اگر نیاز به ویرایش و ادیت لوگو دارید با نرم ‌افزارهای Illustrator,  CorelDRAW , Inkscape آن را تغییر دهید. چیزی که مهم است برای دستیابی به نتیجه عالی از تصاویری با وضوح بالا استفاده کنید، و نکته مهم دیگر این است که لوگو باید سیاه و سفید باشد.

  1. تنظیم دستگاه

 فایل لوگو را به دستگاه وارد کنید و اندازه‌ ها و سایر تنظیمات حکاکی مانند سرعت و حداکثر توان لیزر را تنظیم کنید. تنظیمات این قسمت با توجه به جنس ماده‌ ای که روی آن حکاکی انجام می ‌شود تعیین خواهد شد.

  1. شروع حکاکی

 اکنون همه ‌چیز برای ساخت لوگو با دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری آماده‌ است. ماده را بر روی ‌میز کار تنظیم کنید. تمام موارد کار دستگاه را چک کنید و پس ‌از رعایت اصول ایمنی عملیات حکاکی را شروع کنید.

حکاکی لوگو، کد، متون با دستگاه لیزر بسیار باکیفیت و ماندگار است و به روشی قابل ‌اعتماد تبدیل‌ شده که بسیاری از تولیدکنندگان از مزایای آن بهره ‌مند می‌ شوند.

 شرکت نوین تاک لیزر عرضه کننده انواع دستگاه لیزر حکاکی و برش لیزری فلزات، غیر فلزات و همچنین دستگاه لیزر حکاکی مارکینگ آماده ارائه محصولات خود به متقاضیان گرامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و سایر موارد تکمیلی با واحد فروش و مشاورین نوین تاک لیزر با شماره تماس 02149063 در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *