اگر به‌دنبال کسب درآمد هستید و در زمینه‌های برش و حکاکی متریال گوناگون فعالیت دارید، و یا به تازگی می‌خواهید کسب‌وکار خود را در این زمینه شروع کنید، می‌توانید با استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات به کسب‌وکار خود رونق دهید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

پیش از شناخت روش های کسب درآمد با دستگاه لیزر فلزات لازم است دستگاه لیزر فلزات را شناخته و با انواع آن، نوع کاربردها و عملکرد آن در صنعت آشنا شده و بدانید که در چه شغل ها و صنعت هایی کارآمد است و چگونه میتوان از این روش کسب درآمد کرد. پس با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر فلزات

همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه با استفاده از اشعه لیزر برای برش فلزات به کار گرفته می‌شود. این نوع فناوری در مشاغل صنعتی مانند صنایع فیزیک، شیمی، هوافضا، پزشکی، ساختمانی، نظامی و غیره استفاده می‌شود.

انواع دستگاه لیزر

بطور کلی میتوان از انواع دستگاه های لیزر به لیزر رادیواکتیو، لیزر شیمیایی، لیزر فیبری، لیزرهای گازی و لیزرهای جامد اشاره کرد که در این بین لیزر های گازی و جامد بیشترین استفاده در صنعت را دارند که میزان استفاده از لیزرهای گازی  (co2)از جامد هم بیشتر است و از آن برای برش فلزات و غیر فلزات استفاده می‌شود.

چگونه با دستگاه لیزر فلزات کسب درآمد کنیم؟

جهت کسب درآمد با استفاده از دستگاه های برش لیزری فلزات مشاغل بسیار زیادی وجود دارند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این مشاغل خواهیم پرداخت:

  • برش لیزری فلزات گرانبها

 زیورآلات عموماً از جنس فلز هستند و انجام انواع برش روی فلزاتی مانند طلا، نقره و مس که به‌عنوان جواهرات و اکسسوری استفاده می‌شوند بسیار حساس بوده و دقت بالایی می‌خواهد.  لازم است انجام برش بر روی این فلزات بسیار ظریف و تمیز انجام شود که دستگاه لیزر فلزات به این کار سهولت بخشیده‌است. بررسی نکات مهم در حکاکی و برش لیزری طلا در این صنعت می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در جواهرات از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده می‌شود که بنا بر سلیقه مشتری، حکاکی روی سنگ انجام‌ میشود که ما عموماً در انگشترهای مردانه و پلاک‌ها شاهد این حکاکی هستیم.

در جواهر سازی و برش انواع فلزات گرانبها از دستگاه برش لیزر فایبر استفاده می‌شود که دقت بسیار بالایی در کیفیت کار دارد .

  • دستگاه لیزر فلزات و دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از انواع فلزات بصورت ترکیب با چوب و یا به تنهایی در تولید بسیاری از لوازم منزل مرسوم شده است. استفاده از انواع فلزات در ساخت و تولید انواع میز، تابلو، تخت و … سبب بخشیدن جلوه ای بسیار مدرن و زیبا به فضای داخلی منزل و یا محل کار شما می شود. با استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات امکان برش انواع فلزات جهت استفاده در ساخت لوازم منزل به سادگی و با دقت و سرعتی مثال زدنی ممکن می شود. در این مورد مطالعه مقاله کاربرد دستگاه لیزر در دکوراسیون داخلی می تواند کمک کننده باشد.

  • دستگاه لیزر فلزات در صنعت خودروسازی

خودروسازی یک صنعت مهم در هر کشور است و برای تولید هر خودرو فرآیندها و تجهیزات گوناگونی به‌کارگرفته می‌شود. هرچه سرعت تولید خودرو و کیفیت آن بهتر باشد، بدون شک صنعت خودروی آن کشور هم پیشرفت می‌کند. یکی از عواملی که به پیشرفت این صنعت کمک کرده‌است، دستگاه برش لیزری فلزات است.

از این دستگاه در تولید قسمت‌های مختلف خودرو استفاده می‌شود که می‌توان به مواردی همچون برش قطعات فلزی خودرو و شکل‌ دهی و برش قطعات غیرفلزی آن اشاره کرد.

  • در صنعت کشتی‌سازی

ورق‌های فولادی مواد اولیه در صنعت کشتی‌سازی هستند و استفاده از لیزر برای برش ورقه های فولادی می‌تواند بهترین جایگزین به جای روش‌های قدیمی باشد. در این روش سرعت کار بالا رفته و ضایعات برش قطعات کاهش میابد. هم چنین باعث پایین آمدن هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت کار می شود.

مهارت‌های مورد نیاز برای کار با دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری احتیاج به‌مهارت خاصی ندارد و با دریافت آموزش های لازم توسط کارشناسان موجود، می‌توان به‌راحتی از این دستگاه استفاده و محصولات کاربردی و نفیسی را تولید کرد.

اگر برای تولید طرح مورد نیاز نگران هستید یا مهارت تولید طرح برای برش فلزات و یا حکاکی را ندارید، جای نگرانی نیست. زیرا شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانید طرح‌ها را به آن‌ها سفارش داده یا طرح‌های آماده را از آن‌ها خریداری نمایید.

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزری فلزات

در خرید انواع دستگاه لیزر فلزات توجه به نکاتی لازم و ضروری است که از جمله این نکات عبارتند از:

  • اولین نکته این است که باید دستگاهی را که برای خرید انتخاب می‌کنید مطابق با قطعاتی باشد که می‌خواهید برش یا حکاکی انجام دهید.
  • دومین نکته قیمت دستگاه را در بازار و اطراف خود پرس‌وجو کنید و بهترین قیمت را برای خرید انتخاب کنید و از جای معتبر و شناخته‌شده دستگاه را بخرید و با استفاده از کارشناسان مجرب از سلامت دستگاه قبل‌از خرید آگاه شوید.
  • فضای مورد نیاز برای کسب‌وکار با دستگاه برش لیزری فلزات نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر کسب‌وکارتان کوچک است و بیش‌از یک دستگاه برش لیزری را احتیاج نداشتید فضایی به‌اندازه‌ی نصف یک اتاق‌خواب برای شما کافی است .ولی اگر کسب‌وکار گسترده‌ای را می‌خواهید راه‌اندازی کنید، بسته به تعداد دستگاه و ابعاد آن فضای بزرگ‌تری را باید در اختیار داشته باشید.

توصیه می شود مقاله راهنمای خرید دستگاه لیزر فلزات را مطالعه نمایید.

هزینه‌های جانبی دستگاه برش لیزری فلزات

علاوه‌بر هزینه خرید دستگاه، هزینه سرویس و نگهداری آن، تعمیر، دستمزد اپراتور دستگاه لیزر، خرید طرح برای برش و حکاکی و یا استخدام طراح جزو هزینه‌های جانبی این دستگاه می‌باشد.

قیمت دستگاه برش لیزری فلزات

قیمت در این دستگاه ها با توجه به ابعاد و اندازه دستگاه، توان دستگاه، نوع سورس به کار رفته درآن، گارنتی و خدمات پس از فروش و … متفاوت خواهد بود. توصیه می شود در هنگام خرید دستگاه به گارانتی و قطعات استفاده‌شده در دستگاه، برند قطعات و شرکت تولیدی آن دقت فرمایید.

میتوانید برای اطمینان کافی از خدمات شرکت نوین تاک لیزر استفاده کنید

کسب درآمد با دستگاه برش لیزری فلزات

جدای از صنایع بزرگی همچون خودروسازی، کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و یا تولید قطعات فلزی که علاوه‌بر سرمایه هنگفتی که باید برای تولید کسب‌وکار و خرید دستگاه بپردازند و در صورت تولید محصول باکیفیت پیشرفت چشمگیری هم خواهند داشت، اما اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و یک یا چند دستگاه برش بیشتر احتیاج ندارید و سرمایه اندکی را صرف کرده‌اید ولی تولید محصول باارزش و گران‌قیمتی همچون برش لیزری طلا و سایر فلزات گرانبها، ساخت صندوق‌ های فلزی و تزئینی، ساخت لوازم منزل فلزی و … را دارید، پس درآمد بالایی هم خواهید داشت که در مصرف زمان کمتر و تولید محصول باکیفیت‌تر به دست می‌آید.

در پایان

تیم فنی و تخصصی نوین تاک لیزر با سابقه  بیش از ۱۵ ساله در زمینه دستگاه برش لیزری، ارائه‌دهنده انواع ماشین‌آلات لیزری است که در انتخاب دستگاه برش لیزری فلزات به مشتریان کمک کرده و آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. از جمله مزایای خرید از مجموعه نوین تاک لیزر میتوان به:

  • پشتیبانی و مشاوره رایگان به مشتریان
  • تضمین کیفیت، اصالت و سالم بودن دستگاه
  • نصب رایگان توسط تکنسین های متخصص
  • سرعت‌عمل در نصب دستگاه
  • تأمین قطعات یدکی به واسطه بانک کامل قطعات یدکی دستگاه های لیزر این مجموعه
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش
  • استفاده از کارشناسان مجرب در زمینه آموزش کار با دستگاه و …

اشاره کرد.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید پیش‌از خرید دستگاه‌های برش لیزر جهت مشاوره و راهنمایی با کارشناسن شرکت نوین تاک لیزر با شماره پنج رقمی 02149063 تماس حاصل نموده و با کارشناسان این مجموعه در رابطه با نوع کسب‌وکار خود و دستگاه مورد نیاز برای برش قطعات مورد نیاز صحبت کرده و اطمینان داشته باشید که کارشناسان بهترین روش و بهترین دستگاه مورد نیاز کار شما را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

در این مقاله تلاش شد روش های مختلف کسب درآمد با دستگاه لیزر فلزات بررسی شوند، بدون شک دستگاه برش لیزری فلزات کمک شایانی را در زمینه رونق تولید و کسب‌وکار های گوناگون انجام داده‌است که با کمی خلاقیت می‌توان بهترین بهره وری را از دستگاه در اختیار داشت. در ادامه می توانید مقاله کسب درآمد با دستگاه لیزر غیر فلزات را نیز مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *