دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری، یک فناوری همه کاره و بسیار کاربردی برای برش و حکاکی متریال‌ های متفاوت در صنایع هستند. این نوع ماشین‌ آلات صنعتی با تکیه بر سخت‌ افزار و نرم‌ افزار های خود، انواع اشکال و حالت‌ های مورد نیاز برای تولیدات گوناگون را بر روی متریال هایی چون فلزات و غیر فلزات ایجاد کرده و تجهیزاتی بسیار الزامی در صنایع هستند. در دستگاه‌ های برش لیزری، جهت تولیدات گوناگون، فاکتور ها و المان‌ های بسیار متعددی در نظر گرفته می‌ شوند که یکی از مهم‌ ترین آن‌ ها مصرف برق این تجهیزات است. مصرف برق دستگاه‌ های برش لیزری، با توجه به کاربرد دستگاه و همچنین ماهیت ماده‌ ای که قرار است روی آن برش و یا حکاکی انجام شود بسیار بستگی داشته، بنابراین هر کدام از دستگاه‌ های لیزری دارای مصرف انرژی و برق متفاوت می‌ باشند. در این مقاله قصد داریم تا مصرف برق دستگاه لیزر را بررسی کرده و با راه‌ حل‌ های بهینه‌ سازی آن آشنا شویم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مصرف برق در دستگاه لیزر

همان‌ طور که مطلع هستید، تمامی تجهیزات و ماشین‌ آلات استفاده‌ شده در صنایع، توسط نیروی برق عمل کرده و در واقع می‌ توان گفت که بدون انرژی الکتریسیته و برق، عملکرد این تجهیزات امکان‌ ناپذیر است. علاوه‌ بر آن چگونگی مصرف برق دستگاه لیزر و به طور کلی در ماشین‌ آلات صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هرچه دستگاه‌ ها از فناوری‌ ها و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار باشند، بنابراین مصرف برق آن‌ ها نیز بهینه‌ تر و سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و هزینه نیز خواهد شد. مصرف برق نیز در دستگاه‌ های برش لیزری، نقش مستقیمی در تعیین کارایی و اثربخشی فرآیند برش و حکاکی داشته و به‌ طور مستقیم بر سرعت برش، نوع متریال و غیره اثر گذار خواهد بود. میزان مصرف برق دستگاه‌ های لیزری نیز از جمله رایج ترین سؤالات قبل‌ از خرید این نوع ماشین‌ آلات صنعتی است و یکی از مهم‌ ترین فاکتور های قابل‌ توجه برای مشتریان است. مصرف برق دستگاه لیزر و توان مصرفی دستگاه‌ های لیزر با یکدیگر بسیار متفاوت است و با توجه به مدت زمانی‌ که از دستگاه استفاده می‌ شود، دارای دامنه نوسانات گوناگونی هستند.

از جمله عوامل تأثیرگذار در مصرف برق دستگاه لیزر نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • مدت زمان واقعی عملکرد دستگاه
  • قدرت لیزر دستگاه
  • تجهیزات جانبی دستگاه برش لیزری
  • نوع متریال برش و حکاکی

جهت اطلاع دقیق از مصرف برق هر کدام از دستگاه‌ های لیزر صنعتی نوین تاک، می‌ توانید با این شرکت تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دستگاه های حکاکی و برش لیزری

بهینه سازی مصرف برق دستگاه لیزر

راه‌ حل‌ های بسیار متعددی برای صرفه‌ جویی در انرژی و مصرف بهینه برق دستگاه‌ های لیزر صنعتی وجود دارند که با بهره ‌مندی از این عملکرد ها به‌ راحتی می‌ توانید تا حد چشمگیری مصرف برق دستگاه‌ های لیزر خود را کاهش دهید. از جمله مهم‌ ترین راه‌ حل‌ های بهینه‌ سازی مصرف برق دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

به حداقل رساندن سوییچینگ لیزر

یکی از راه‌ حل‌ های کاهش مصرف برق غیر ضروری در دستگاه‌ های برش لیزر، به حداقل رساندن سوییچینگ لیزر است. توصیه می‌ شود که تعداد سوئیچ های لیزر را در حین کار به حداقل رسانده و لیزر را تنها زمانی فعال نمایید که برای برش و یا حکاکی متریال مورد نیاز است.

بهینه‌ سازی تجهیزات دستگاه

جهت کاهش مصرف برق دستگاه‌ های برش لیزری، بهتر است تجهیزاتی همانند سیستم خنک‌ کننده را بهینه‌ سازی کرده و از مصرف برق بیش‌ از حد جلوگیری نمایید.


اینجا بخوانید: راهنمای نصب چیلر لیزر و چگونگی تعویض آب آن

استفاده صحیح از دستگاه

آموزش و تسلط کافی اپراتور ها در استفاده از دستگاه‌ های برش لیزری، یکی دیگر از عوامل بسیار تأثیرگذار در کاهش مصرف برق این نوع ماشین‌ آلات صنعتی است. هرچه اپراتور ها با نحوه عملکرد و تنظیمات موجود در دستگاه‌ های برش لیزری آشنایی و تجربه بیشتری داشته باشند، علاوه‌ بر عدم آسیب به دستگاه، می‌ توانند در مصرف انرژی نیز صرفه‌ جویی نمایند.

نگهداری مناسب و سرویس دوره‌ ای دستگاه

انجام سرویس‌ های دوره‌ ای دستگاه و جلوگیری از گسترش خرابی و قطعات آسیب‌ دیده در دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ تواند راندمان مصرف برق دستگاه را به حد چشمگیری کاهش دهد. زیرا وجود هرگونه ایراد و خرابی در قطعات و تجهیزات دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ تواند سبب افزایش مصرف برق شده، بنابراین بهتر است که سریعاً رسیدگی شده و از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

بهره‌ مندی از سیستم کنترل هوشمند

استفاده از سیستم کنترل هوشمند در دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ تواند سبب بهینه‌ سازی مصرف برق در دستگاه شود.

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این مقاله در رابطه با چگونگی مصرف برق در دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ توان دریافت که مصرف انرژی یکی از المان‌ های بسیار مهم در دستگاه‌ های لیزر بوده و از جمله فاکتور های تعیین‌ کننده در هنگام خرید این نوع از ماشین‌ آلات صنعتی است. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید دستگاه‌ های برش لیزری، به‌ طور حتم به میزان مصرف برق آن‌ ها توجه نموده و این نوع ماشین‌ آلات صنعتی را با توجه به کاربرد و متریال مصرفی انتخاب نمایید.

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر، از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه ارائه ماشین‌ آلات صنعتی آغاز نموده و هم‌ اکنون نیز با عرضه تجهیزات صنعتی بسیار با کیفیت، یکی از شرکت‌ های پیشرو در این زمینه است. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و دریافت راهنمایی‌ ها و مشاوره‌ های لازم در رابطه با هر یک از دستگاه‌ های لیزر فلزات و غیر فلزات، دستگاه جوش لیزر، پرس برک و… با شماره تلفن 02149063 تماس حاصل نموده و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *