با توجه به کاربردهای ضروری و مهم پارچه در زندگی روزمره ما انسان‌ها حکاکی و برش انواع پارچه از گذشته تا به امروز وجود داشته و بسیاری از افراد از این طریق امور خود را گذرانده و کسب درآمد می‌کنند.

به‌طورکلی صاحبان صنایع نساجی و کسب‌وکارهای مرتبط با آن با تولید انواع دستگاه‌های لیزر و بکارگیری آن با پیشرفت و تحولی عظیم در کسب‌وکار و تولیدات خود مواجه شده‌اند. قابلیت دستگاه‌های لیزر در برش و حکاکی انواع متریال ها مورد توجه صاحبان صنایع مختلف قرار دارد، ما در این مقاله قصد داریم در مورد حکاکی و برش لیزری پارچه برای شما عزیزان و صاحبان این کسب‌وکار صحبت کنیم.

 پارچه از جمله متریال هایی است که قابل حکاکی و برش در دستگاه‌های برش لیزری می‌باشد.

حکاکی و برش‌های زیبایی که به وسیله دستگاه‌های برش لیزری در انواع پارچه‌ها اجرا می‌شود موجب رونق در این کسب‌وکار و پرطرف‌دار شدن این دستگاه‌های مدرن در بین هنرمندان و هنردوستان بسیاری ازجمله خیاط‌ها، مزون دارها و … شده‌است.

در استفاده از این دستگاه‌های مدرن و پرطرف‌دار تنها باید به جنس پارچه و مناسب بودن آن با دستگاه برش لیزری توجه کرد تا نتایج مطلوب و دلخواهتان بدست آید.

عملکرد دستگاه حکاکی و برش لیزری پارچه

لیزر دستگاه تحت دما، حرارت و فشار بالا و ایجاد نور باریک، متمرکز و پرقدرت و تابیدن آن بر روی پارچه طرح موردنظر را بدون سوختگی حکاکی و برش می‌دهد، تنها کافی است که طرح مورد نظرتان را در نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کنید و آن را به دستگاه لیزر منتقل کنید دستگاه طرح موردنظرتان را با بالاترین کیفیت حکاکی کرده و یا برش می‌دهد.

انواع پارچه های قابل برش و حکاکی

انواع پارچه‌های کتان، حریر، پارچه‌های نخی، شانتون، تریکو، کنف، فوتر، پشمی، نمدی، جین، پلی استر و … .

ا‌ز جمله متریال نامناسب جهت حکاکی و برش لیزری میتوان به پارچه‌های وینیل و پلی استر به دلیل محکم نبودن بافت آن‌ها اشاره کرد که مناسب برای حکاکی و برش در دستگاه برش لیزری نیستند زیرا ممکن است بافت آن‌ها سوزانده شود و از بین برود.

حکاکی و برش لیزری روی انواع پوشاک و لباس مثل مانتو، کت و شلوار، پالتو، کاپشن، بارانی، پیراهن زنانه و مردانه، کروات و کلاه

حکاکی لیزری پرده

حکاکی انواع طرح و نوشته روی شال و روسری

حکاکی و برش کیف و کفش‌های پارچه‌ای

حکاکی پارچه‌های رومیزی تزئینی

حکاکی لیزری ملحفه، روبالشی و روتختی

نکات مهم در حکاکی و برش لیزری پارچه

در حکاکی و برش لیزری پارچه‌های مختلف باید توجه داشته باشید که حتماً از پارچه‌هایی که بافت محکم دارند استفاده کنید. پارچه‌هایی که بافت شل و خیلی نازک دارند به وسیله اشعه لیزر سوزانده می‌شوند و از بین می‌روند. برای مثال پارچه‌های پشمی، حوله‌ای، پارچه‌های ابریشم نازک و توری مناسب برای حکاکی و برش به وسیله دستگاه‌های برش لیزری نیستند زیرا بافت شل آن‌ها سوزانده می‌شود و از بین می‌روند.

برای کسب نتایج بهتر در حکاکی و برش انواع پارچه توصیه می‌شود قدرت دستگاه لیزر را پایین بیاورید و در مقابل سرعت برش و حک را افزایش دهید.

در هنگام تنظیم دستگاه حتماً به مناسب بودن میزان باد توجه کنید تا از این طریق مانع از تکان خوردن و جابه‌جایی پارچه در حین کار شوید.

هنگام برش چندین لایه در دستگاه‌های برش لیزری پارچه حتماً توان دستگاه لیزر را افزایش دهید تا برش پارچه‌ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

برای برش چند لایه هم‌زمان در دستگاه‌های برش لیزری پارچه برای جلوگیری از چسبیدن لایه‌ها به همدیگر می‌توانید از کاغذ در بین لایه‌ها استفاده کنید.

قبل‌از شروع کار توجه داشته باشید پارچه مورد استفاده در دستگاه برش لیزری باید روی یک میز صاف با نوار چسب ثابت شود.

از وجود مکنده در دستگاه برش لیزری پارچه حتماً اطمینان حاصل کنید.

در حکاکی و برش پارچه‌های پشمی یا پلی استر سایه ای که روی پارچه ایجاد می‌شود تیره‌تر از رنگ آن می‌باشد.

توصیه می‌شود جهت ایجاد حکاکی و برش تمیز در پارچه‌های پلی استر از کاغذهای روغنی در بین لایه‌ها استفاده کنید.

برای عمیق نشدن حکاکی و برش در دستگاه‌های برش لیزری پارچه لازم است از رزولوشن پایین دستگاه استفاده کنید.

مزایای حکاکی و برش لیزری پارچه

از جمله مزایای دستگاه های برش لیزری پارچه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستگاه برش لیزری پارچه که در گروه دستگاه لیزر غیر فلزات قرار می گیرند، قابلیت حکاکی و برش اغلب پارچه‌ها با جنس‌های مختلف را دارند.
  • دستگاه ‌های برش لیزری پارچه انواع حکاکی و برش را با سرعت و دقت بسیار بالا در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند.
  • حکاکی و برش انواع پارچه در طرح‌های مختلف با کیفیتی فوق‌العاده با لبه‌های برش خورده‌ی تمیز، منظم و صاف انجام می‌شود.
  • دستگاه ‌های برش لیزری پارچه قابلیت حکاکی و برش انواع طرح‌های پیچیده، شلوغ، بسیار کوچک و ریز را با سرعت بسیار بالا و دقت و کیفیتی بی‌نظیر دارند.
  • انواع حکاکی و برش در دستگاه ‌های برش لیزری پارچه بدون نیاز به الگو و قالبی خاص انجام می‌شود. تنها کافی‌ست طرح مورد نظرتان را در نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کنید دستگاه عیناً طرح موردنظر شما را بر روی پارچه اجرا می‌کند.
  • دستگاه ‌های برش لیزری پارچه توانایی حکاکی و برش انواع اشکال هندسی و اشکال منحنی را با کیفیتی بی‌نظیر دارند.
  • حکاکی و برش انواع طرح‌ها در پارچه‌های مختلف بدون ایجاد سوختگی و با کمترین ضایعات و دورریز انجام می‌شود.

شرکت نوین تاک لیزر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های وارد کننده انواع دستگاه‌های مدرن لیزر در کشورمان می‌باشد. صاحبان صنایع نساجی و کسب و کارهای مرتبط با این صنعت و حرفه می‌توانند دستگاه برش لیزری مورد نیاز خود را از این شرکت معتبر تهیه نمایند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری با شماره‌ 49063 در شرکت نوین تاک لیزر تماس بگیرید و دستگاه مورد نیاز کسب‌وکار خود را از ما دریافت نمایید.

دستگاه متناسب با بودجه شما عزیزان در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد.

همچنین ارائه راهنمایی‌های لازم به مشتریان عزیز توسط تکنسین‌های مجرب ما در رابطه با نصب و کار با دستگاه لیزر خریداری شده‌ی شما عزیزان از دیگر خدمات شرکت نوین تاک لیزر می‌باشد.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

9 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      بدون شک استفاده از دستگاه برش لیزری پارچه سبب افزایش سرعت برش، دقت برش و البته کیفیت آن نسبت به برش معمولی می شود.

  • سلام روزتون بخیر.
    میخواستم بدونم دستگاه لیزر برش پارچه، رو هر جنس پارچه ای جواب میده؟
    با تشکر

    • سلام و وقت بخیر
      به طورکلی میتوان گفت دستگاه های حکاکی و برش لیزری غیر فلزاتی که جهت برش انواع پارچه کاربرد دارند، می توانند اغلب پارچه ها به جز پارچه های نازک و توری و پارچه هایی که بر پایه وینیل نولید شده اند را برش بزنند.

    • سلام و وقت بخیر
      به طورکلی میتوان گفت دستگاه های لیزر غیر فلزات این مجموعه که جهت برش لیزری پارچه ها مورد استفاده قرار می گیرند قابلیت برش تمامی پارچه ها به جز پارچه های ساخته شده از وینیل و پارچه های بسیار نازک و توری را دارا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *