تکنولوژی مدرن دستگاه ‌های لیزر موجب شده‌است تا انواع دستگاه‌های لیزر در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. دستگاه ‌های حکاکی و برش و لیزری جهت برش و حکاکی انواع متریال‌های فلزی و غیرفلزی به کار برده می‌شوند، صنایع مختلف با استفاده از این‌گونه دستگاه‌های مدرن که همگی دارای طراحی‌های بسیار خاص و منحصر به‌ فرد هستند با حکاکی و برش انواع متریال‌های فلزی و غیرفلزی محصولات کاربردی، متنوع، زیبا و چشم نوازی را تولید می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با متریال هایی که مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند آشنا کنیم، اما پیش‌ از آن کاربرد دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری این دستگاه ‌های نوین در حکاکی و برش طیف وسیعی از انواع متریال ها را برای شما عزیزان نام خواهیم برد تا به‌خوبی با انواع متریال‌های مناسب و نامناسب حکاکی و برش لیزری در این صنعت آشنا شوید.

متریال مناسب جهت حکاکی و برش لیزری

دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری همان‌طور که گفته شد با حکاکی و برش انواع متریال ‌های فلزی و غیرفلزی محصولات بی‌نظیر و پرکاربردی را خلق می‌کنند، برای مثال این‌گونه دستگاه ها با حکاکی و برش لیزری انواع متریال‌های فلزی از جمله آهن، آلومینیوم، استیل، طلا، نقره، برنز، برنج، کرم، مس، روی، نیوبیوم و غیره کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف اعم از صنعت ساختمان‌سازی، صنایع پزشکی و مهندسی، صنعت خودروسازی، صنایع نظامی و هوافضا، صنعت الکترونیک و غیره دارند دستگاه مورد استفاده در حکاکی و برش لیزری متریال نامبرده در واقع همان دستگاه لیزر فلزات می باشد.

همچنین کاربرد این دستگاه‌های نوین در حکاکی و برش لیزری انواع غیر فلزات از جمله انواع چوب و ام دی اف، انواع سنگ ‌ها ازجمله سنگ ‌های قیمتی، انواع پارچه، پلکسی‌گلاس، برش لیزری انواع کاغذ و مقوا، نمد، چرم‌های مصنوعی و چرم‌های طبیعی، کریستال، شیشه، سرامیک، کاشی، قطعات الکترونیک، پلاستیک، لاستیک و … بسیار مورد توجه صاحبان صنایع مختلف بالاخص هنرمندان و هنردوستان قرارگرفته است.

از کاربردهای دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات می‌توان ساخت و تولید انواع محصولات زیبا و هنری اعم از ساخت زیورآلات بسیار زیبا مثل انگشتر، دستبند و پابند، تولید انواع یادبودها و هدایای سفارشی، ساخت انواع تابلو، تولید انواع کارت‌های مناسبتی مثل کارت‌های دعوت عروسی، کارت‌های تبریک و کارت ویزیت، ساخت انواع وسایل شیرینی‌پزی، تولید انواع ظروف پلاستیکی، تولید انواع ظروف شیشه‌ای، کریستال و چینی، تولید بطری، تولید انواع کاشی و سرامیک، ساخت انواع لوازم تزئینی و دکوری چوبی، تولید ساعت و ادوات اداری را نام برد.

اما چه متریال هایی مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند؟

همان‌طور که گفتیم متریال‌ های بسیار زیاد و متنوع با ترکیبات و ساختارهای متفاوتی وجود دارند که تعداد کمی از آن‌ها مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند، یعنی ساختار این‌گونه متریال ها به گونه‌ای است که ممکن است حکاکی و برش آن‌ها همراه با تولید گازهای سمی، ایجاد گرد و خاک و آلودگی‌های محیطی فراوان‌ باشد و یا لیزر دستگاه به آسانی قادر به اجرای حکاکی و برش آن متریال ها نباشد، فعالیت لیزر و دستگاه را دچار مشکل‌ و خسارت کند، از این رو به عنوان متریال نامناسب جهت حکاکی و برش لیزری شناخته شده اند. 

درنتیجه اپراتور دستگاه لیزر جهت کار با انواع دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری ابتدا باید انواع متریال ها بالاخص متریال هایی که مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند را بشناسد تا بتواند به‌آسانی و بدون صدمه وارد کردن به دستگاه برش لیزری خود محصولاتی زیبا بدون هیچ‌گونه عیب و نقص تولید کند.

متریال نامناسب جهت حکاکی و برش لیزری عبارت‌اند از:

·        متریال‌های حاوی هالوژن مثل فلوئور

·        پلی ‌وینیل بوتیل یا  PVB

·        کلر

·        نیکل

·        ید

·        کربن

·        منگنز

·        کبالت

·        برم

·        کلرید پلی وینیل

·        پلی اتیل فلوئور اتیلن یا  PTFE

·        چرم‌های طبیعی و مصنوعی که حاوی کرم باشند

از جمله متریال هایی هستند که با توجه به ساختار و ترکیبات آن‌ها مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند.

مزایای دستگاه برش لیزری

فناوری برش لیزری به‌ طور گسترده‌ ای در میان صاحبان مشاغل و همچنین عموم مردم جهت تولید محصولات متنوع، محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده‌ است. این فناوری تمامی نیاز های کاربران را جهت تولید محصولات دقیق و با کیفیت فراهم کرده و قطعاتی مقاوم، با دوام و با کیفیت را ایجاد می‌ کند. اما با وجود کاربری فزاینده دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری در صنایعی همچون خودروسازی و صنعت پزشکی، استفاده از برخی متریال ها برای تولید محصولات توسط این فناوری با محدودیت مواجه است.

از مهم‌ ترین مزایای استفاده از دستگاه برش و حکاکی لیزری نیز می‌ توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قابلیت تنظیم دستگاه و کنترل آن توسط اپراتور ها
  • برش و حکاکی متریال‌ های متفاوتی از جمله چوب، فلز، شیشه، چرم، پارچه و غیره
  • دقت بسیار بالا در برش طرح‌ های پیچیده
  • امکان حکاکی انواع طرح‌ های شلوغ و ظریف
  • کیفیت بسیار بالا در تولید محصولات به‌ دلیل کاهش خطا های انسانی
  • افزایش سرعت عمل کار در برش و حکاکی انواع متریال
  • کیفیت بسیار بالا در محل برش و حکاکی
  • کاهش چشمگیر تولید ضایعات
  • برخورداری دستگاه از انعطاف‌ پذیری بالا برای استفاده از متریال‌ های متفاوت در ابعاد و اشکال گوناگون
  • قابلیت تکرار پذیری برای تولید محصولات
  • انجام برش و حکاکی بر روی متریال بدون تماس اپراتور ها
  • عدم تولید آلودگی صوتی در حین فعالیت

قیمت و خرید دستگاه برش لیزری

در حال حاضر دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری دارای مدل‌ها و کیفیت‌ های بسیار متنوعی در بازار هستند و هرچه کیفیت دستگاه بالاتر باشد، بنابراین از قیمت بیشتری در خرید برخوردار خواهد بود. عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت خرید دستگاه‌ های برش لیزری تاثیر گذار هستند که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به ابعاد و اندازه دستگاه، شرکت تولیدکننده، برخورداری از خدمات پس‌ از فروش، تجهیزات دستگاه، کاربرد، دست دوم بودن دستگاه و غیره اشاره نمود.

برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با قیمت خرید دستگاه برش و حکاکی لیزر و دیگر دستگاه‌ های لیزری، می‌ توانید با شرکت نوین تاک تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین شرکت‌های وارد کننده و امروز تولید کننده انواع دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری از جمله دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری فلزات، دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات و انواع دستگاه‌ های جوش لیزر با طراحی‌های خاص و به‌روز آن ‌ها آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود و صاحبان تولیدات و صنایع مختلف در اقصی نقاط کشورمان است.

شرکت نوین تاک لیزر انواع دستگاه‌های لیزر موجود در مجموعه خود را با مناسب ترین و نازل‌ترین قیمت‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

پس هرگز نگران بودجه خود نباشید زیرا دستگاه مورد نیاز کسب‌وکار شما عزیزان و متناسب با بودجه شما در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره‌ تلفن‌ 49063 تماس حاصل نموده و اقدام به تهیه دستگاه لیزر مورد نیاز خود نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

همچنین در رابطه با نصب و کار با دستگاه لیزر خریداری‌شده شما عزیزان تکنسین‌ های مجرب ما راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *