دستگاه برش لیزر، از تجهیزات و قطعات بسیار گوناگونی تشکیل شده و دارای سیستم بسیار پیشرفته ای می‌ باشد. پاور دستگاه برش لیزری نیز یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین قطعات موجود در دستگاه‌ های برش لیزر است و جزء قطعات الکتریکی محسوب می‌ شود. پاور دستگاه لیزری به‌ عنوان منبع تغذیه عمل کرده و بر اساس توان و برند دارای انواع متفاوتی می‌ باشد. 

وظیفه‌ پاور در دستگاه برش لیزری 

همان‌ طور که گفته شد، پاور دستگاه لیزری، یک قطعه‌ الکتریکی موجود در دستگاه است و وظیفه اصلی آن تأمین برق مورد نیاز جهت عملکرد دستگاه برش لیزر می‌ باشد. این قطعه الکتریکی با دریافت برق شهری، آن را تبدیل به برق با ولتاژ بسیار بالا نموده و آن را توسط کابل‌ های قرمز رنگی به تیوپ لیزر ارسال می‌ نماید. با انتقال برق به قطعه تیوب نیز، الکترون‌ های تیوب تحریک شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت دستگاه برش لیزری فراهم می‌ شود. همچنین پاور دستگاه برش لیزری، قدرت تنظیم عملکرد دستگاه را نیز به‌ عهده داشته و در کیفیت عملکرد دستگاه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. سلامت پاور و عملکرد صحیح آن نیز در طول عمر تیوب لیزر نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و علاوه‌ بر آن کارایی دستگاه را نیز افزایش خواهد داد. 


اینجا بخوانید: راهنمای جامع تعویض و نصب تیوب دستگاه لیزر

انواع پاور برش لیزری 

پاور موجود در دستگاه برش لیزری بر اساس نوع قطعه تیوب در این دستگاه انتخاب‌ شده و از جمله انواع پاور دستگاه برش لیزری می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

پاور ۸۰ وات 

این نوع پاور مناسب برای دستگاه‌ های برش لیزری با تیوب‌ های ۸۰ وات یا ۴۰ و ۶۰ وات بوده و با اکثر انواع تیوب های دستگاه برش لیزری سازگار می‌ باشد. 

پاور ۱۰۰ وات 

این نوع پاور ، یکی از پرکاربرد ترین پاور ها در این نوع دستگاه‌ ها است و قابل سازگاری با تیوپ لیزر ۱۰۰ وات می‌ باشد. این پاور دارای آمپر ۳۰ میلی آمپر و ولتاژ ۳۰ کیلو وات است و جزء پاور های قابل تعمیر هستند. پاور ۱۰۰ وات قابل نصب بر روی دستگاه های برش پلکسی، چوب و ام دی اف در ضخامت‌ های ۱۰ میلی‌ متر می‌ باشد.

پاور ۱۲۰ وات

پاور های ۱۲۰ وات از عملکرد و کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و وزن آن‌ ها نسبت‌ به سایر پاور ها کمی بیشتر می‌ باشد. پاور های ۱۲۰ وات نیز مناسب برای تیوب‌ های ۱۲۰ وات هستند و تحت عنوان پاور های هاینز نیز شناخته می‌ شوند. 

پاور ۱۳۰ وات 

این نوع از پاور، دارای ۳ ترانس است و مناسب برای استفاده در دستگاه‌ های برش لیزری صنعتی و بزرگ می‌ باشد. این پاور دارای برد کنترل PWM است و در دستگاه‌ هایی با تیوب‌ های ۱۳۰ تا ۱۵۰ وات قابل استفاده است. همچنین از این نوع پاور نیز می‌ توان برای انواع دستگاه‌ های برش لیزری غیر فلزات و فلزات نیز استفاده نمود. 

دستگاه برش لیزر

برند های پاور دستگاه لیزری 

پاور های به‌ کار رفته در دستگاه‌ های لیزری، در انواع برند های داخلی و خارجی موجود هستند و هر کدام از توان و کیفیت‌ های متفاوتی برخوردار می‌ باشند. از جمله برند های پاور دستگاه برش لیزری نیز می‌ توان به برند های زیر اشاره نمود:

  • پاور yangli ( کیفیت بالا و به رنگ مشکی)
  • پاور reci ( مناسب برای انواع برند تیوب و قیمت مناسب و دارای بدنه استیل )
  • پاور efr

مزایای پاور مدل رسی reci

از جمله مزایای پاور در برند رسی می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود: 

  • سرعت عمل بسیار بالا در عملکرد و افزایش قدرت لیزر 
  • کنترل بسیار آسان و تأثیر در افزایش طول عمر تیوب دستگاه برش لیزر 
  • عملکرد بسیار مناسب با انواع تیوپ رسی با توان های متفاوت 
  • قابلیت کنترل قدرت تیوب لیزر 
  • برخورداری از حفاظت از مدار باز جهت ایجاد ایمنی در کار 
  • مناسب برای انواع برش و حکاکی 

قیمت پاور دستگاه برش لیزری 

عوامل و فاکتور های بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی پاور دستگاه لیزری تأثیرگذار هستند که از جمله این فاکتور ها می‌ توان به قدرت، توان، نوع پاور، برند و غیره اشاره نمود. 

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه ارائه ماشین‌آلات صنعتی به‌ طور رسمی آغاز نموده و هم‌ اکنون نیز در این حرفه مشغول به فعالیت می‌ باشد. از جمله محصولات ارائه‌ شده در این شرکت نیز می‌ توان به انواع دستگاه لیزر فلزات و غیر فلزات، دستگاه لیزر حکاکی، دستگاه جوش لیزر، دستگاه پرس برک و همچنین قطعات یدکی تمامی ماشین‌ آلات صنعتی در این مجموعه اشاره نمود. شما می‌ توانید جهت اطلاع از چگونگی سفارش هر یک از این ماشین‌آلات صنعتی، با مجموعه نوین تاک توسط شماره‌ تلفن 02149063 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسی ما دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *