به‌طورکلی طراحی دستگاه ‌های لیزر به‌گونه‌ای است که کار با آن‌ها بدون دردسر و بسیار آسان است و یکی از دلایل پرطرف‌دار بودن این‌گونه دستگاه‌ ها همین خصوصیت آن ها است، البته لازم است جهت استفاده آسان و دریافت بهترین خروجی از این دستگاه ها نکات مهم برش لیزری فلزات و غیر فلزات را بدانید. در حکاکی و برش توسط دستگاه ‌های برش لیزری بر روی انواع متریال ها با جنس‌های متفاوت ازجمله متریال‌های فلزی که دارای جنسی سفت و سخت هستند تنها کافی است طرح مورد نظرتان را در نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کنید، دستگاه‌ های برش لیزری فلزات طرح مورد نظرتان را در متریال‌های فلزی با دقت و سرعت بالا همراه با حفظ کیفیت اجرا خواهند کرد. به‌همین خاطر کار با این‌گونه دستگاه ‌ها نیازمند تخصص و آموزش خاصی نیست فقط در حد شناختن و دانستن چند نکته ساده و مهم به‌آسانی می‌توانید با انواع دستگاه های برش لیزر کار کنید.

نکات مهم برش لیزری فلزات که لازم است بدانید.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم برش لیزری فلزات آشنا کنیم تا بتوانید به‌آسانی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انواع برش را بر روی انواع قطعات فلزی با دقت و سرعت بسیار بالا اجرا کنید.

  • به‌طورکلی استفاده از دستگاه ‌های برش لیزر در صنایع مختلف موجب افزایش امنیت در محیط‌های کارگاهی و کاهش حوادث در این‌گونه محیط‌ها شده‌است.

اما جهت رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه و اتفاقی حتماً باید یک کپسول آتش‌نشانی در اطراف و نزدیکی دستگاه نصب کنید تا در صورت رخ دادن هرگونه حادثه احتمالی بتوانید به‌آسانی آن را مهار کنید.

  • در دستگاه‌ های برش لیزری فلزات اجرای حکاکی بر روی انواع متریال های فلزی همراه با کمی دوده و لکه است. برای جلوگیری از آلوده شدن سطح متریال می‌توانید با نوار چسب سطح متریال مورد نظرتان را بپوشانید. اگر نوار چسب موجب کم شدن قدرت لیزر دستگاه شد می‌توانید پاور دستگاه لیزر را بالا ببرید.

با این کار می‌توانید مانع از آلوده شدن سطح متریال مورد نظرتان شوید. درنهایت با کندن نوار چسب ها می‌توانید ببینید که سطح متریال مورد نظر کاملاً تمیز و بدون هیچ دوده ای حکاکی شده‌است.

  • نکته مهم دیگر سازماندهی فایل های حاوی طرح هایتان است.

برای سازماندهی و نظم بخشیدن به فایل‌ها بهتر هست تمامی طرح ‌هایتان را در یک فایل قرار دهید. اما توجه داشته باشید که هر لایه فایل را به‌طور جداگانه به یک  طرح اختصاص دهید. به‌این‌ترتیب در حین کار هر لایه‌ای از فایل را که مد نظرتان باشد فعال می‌کنید و به‌آسانی فایل‌های تان سازماندهی می‌شوند.

  • نکته مهم دیگر در استفاده از دستگاه‌ های برش لیزر توجه به برچسب مشخصات و هشدار نشانگر آن است.

توجه نکردن به این‌موضوع و استفاده از لیزرهای فاقد برچسب هشدار مطمئناً می‌تواند آسیب‌ها و خطرات بسیاری داشته باشد.

مهم‌ترین خطر اشعه لیزر برخورد آن با چشم و آسیب و خطرات جبران‌ناپذیر برای چشم‌ انسان است.

توجه به نکات ایمنی در حین استفاده از دستگاه برش لیزر و همچنین استفاده از محافظ و عینک‌های مخصوص حین کار با این دستگاه ها می‌تواند به‌خوبی از چشمانتان محافظت کند. در این مورد توصیه می شود اپراتور دستگاه لیزر نکات ایمنی کار با این دستگاه ها را به خوبی بداند و رعایت کند.

  • تعویض آب موجود در چیلر دستگاه از نکات مورد توجه و مهم دیگر کار با دستگاه‌های برش لیزری است. آب موجود در چیلر باید مرتباً و هر ۲ ماه یک‌بار تعویض شود پس برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه خللی در عملکرد دستگاه تعویض آب چیلر دستگاه را فراموش نکنید.
  • ازآنجایی‌که شما عزیزان در کار با دستگاه برش لیزری جهت حکاکی و برش انواع متریال‌های مختلف باید تنظیمات متفاوت و مختص هر متریال را با توجه به جنس و ضخامت قطعه اعمال کنید جهت عملکرد هرچه بهتر و دقیق‌تر دستگاه باید تنظیمات پیش‌فرضی که از قبل در پارامترهای مختلف در نظر گرفته‌اید در سیستم کامپیوتر ذخیره کنید.
  • همچنین جهت انجام شدن هر چه بهتر برش توسط دستگاه های برش لیزری و حکاکی توسط دستگاه های حکاکی لیزری جهت حفظ کیفیت هر چه بیشتر متریال موردنظر بهتر است حکاکی و برش مد نظرتان را قبل‌ از شروع کار بر روی یک تکه قطعه‌ای که خراب‌شده یا غیرقابل‌استفاده است اجرا کنید تا براساس آن بتوانید پاور لیزر را تنظیم کنید. دراین‌صورت می‌توانید حکاکی و برش مدتظرتان را بر روی متریال اصلی با اطمینان اجرا کنید، در غیر این صورت احتمال این‌که کل قطعه شما خراب شود بسیار زیاد است.

به‌طورکلی در هنگام تهیه دستگاه برش لیزری مورد نیاز کسب‌وکارتان علاوه‌بر نکات فوق، شناختن و رعایت آن‌ها جهت دستیابی به هدف مورد نظر تان باید دستگاه متناسب با کسب‌وکار و متریالی که در کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنید را تهیه نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کندده و واردکننده انواع دستگاه‌های لیزر از جمله بهترین و بروزترین دستگاه‌های برش لیزری فلزات بهترین دستگاه‌ها و خدمات را به مشتریان خود در اقصی نقاط کشورمان ارائه می‌دهد.

دستگاه برش لیزری متناسب با بودجه و نوع کسب‌وکار شما عزیزان در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد.

همچنین تکنسین‌های مجرب ما راهنمایی‌های لازم جهت نصب و راه‌اندازی دستگاه خریداری‌شده تان را به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

جهت تهیه دستگاه مورد نیازتان همین حالا با شماره‌تلفن‌ پنج رقمی 49063 در نوین تاک لیزر تماس بگیرید و بهترین و بروزترین دستگاه‌های لیزر را از ما دریافت نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر با ارائه انواع دستگاه‌های لیزر همراه با طراحی‌های منحصربه‌فرد در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

مشاوران ما در شرکت نوین تاک لیزر آماده ارائه بهترین مشاوره ها جهت عرضه مناسب ترین دستگاه لیزر مورد نیاز شما عزیزان هستند.

2 دیدگاه

  • سلام
    اگر اپراتور دستگاه لیزر حرفه ای استخدام نکنیم، امکانش هست یکی از پرسنل کارگاه آموزش های لازم رو دریافت کنه و با دستگاه کار کنه ؟ یا حتماً به اپراتور حرفه ای نیازه ؟

    • سلام و وقت بخیر
      بعد از خرید انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری، با انجام هماهنگی های لازم تکنسین های فنی نوین تاک لیزر در محل کارگاه جهت نصب و راه اندازی دستگاه حاضر میشوند و تمامی آموزش های لازم جهت کار با انواع دستگاه ها را به خریداران گرامی آموزش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *