سیستم نرم افزار Cypcut به مجموعه نرم‌ افزار هایی گفته می ‌شود که در دستگاه های برش لیزر صنعتی استفاده می شوند. از جمله عملکرد هایی که توسط این سیستم در دستگاه برش لیزری اجرا می ‌شود می‌ توان به کنترل پردازش لیزری، عملکرد های طرح بندی و همچنین پردازش‌ های گرافیکی، برنامه‌ ریزی‌ های برش، شبیه‌ سازی‌ ها، کنترل برش لیزری و غیره اشاره کرد.

در تعریف کلی نرم‌ افزار  Cypcut، می ‌توان گفت که این نرم‌ افزار در دستگاه برش لیزری جهت کنترل این دستگاه برای برش طراحی‌ شده و در موارد گفته‌ شده دارای کاربرد می باشد.

نرم ‌افزار  Cypcut، یکی از معروف‌ ترین نرم ‌افزار های مرتبط با دستگاه برش لیزری است که توسط شرکت friends در شانگهای چین طراحی و ارائه شده است. این نرم ‌افزار دارای بخش‌ های متفاوت و ویژگی‌ های گوناگونی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ های نرم افزار Cypcut

از جمله ویژگی‌ های نرم افزار  Cypcut می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پشتیبانی از فرمت فایل‌ هایی چون DXF و PLT جهت تنظیم توالی ماشین‌ کاری به‌ طور اتوماتیک، کانتور و همچنین حذف گرافیک های کوچک و خطوط تکراری که این عملکرد ها نیز می ‌توانند به‌ صورت دستی و یا سفارشی اجرا شوند.
  • پشتیبانی از تمامی ویرایش های گرافیکی مانند عملکرد های چرخش و تکرار، عملکرد بزرگ‌ نمایی و آینه‌ ای، ترجمه، تکرار و غیره.
  • تشخیص اتوماتیک برش خارجی یا داخلی، مهر و موم کردن و همچنین اتصالات میکرو، پل و غیره و جبران درز برش.
  • این نرم ‌افزار عملکرد هایی چون تبدیل متن به منحنی، ترکیب و صاف کردن، منحنی تقسیم و همچنین ترکیب قطعات و منفجر شدن را پشتیبانی می ‌کند.
  • با استفاده از این نرم ‌افزار اپراتور ها می‌ توانند تمامی صفحه را توسط تابع آرایه ‌ای پر نمایند.
  • این نرم ‌افزار می ‌تواند به‌ صورت اتوماتیک صفحه و لبه باقی‌ مانده را ایجاد کند.
  • با استفاده از نرم ‌افزار Cypcut کاربران می ‌توانند جهت قفل توالی برش، تمامی گرافیک ها را گروه ‌بندی کنند. این نرم‌ افزار مسیر برش را به‌ سرعت تنظیم کرده و از جمله روش‌ های مختلف سوراخ‌ کاری آن می‌ توان به سوراخ سازی افزایشی، سوراخ کردن قطعه‌ای، پیش سوراخ کردن، پیش سوراخ‌ کاری گروهی و غیره اشاره نمود.
  • در نرم ‌افزار Cypcut، اپراتور ها می ‌توانند قسمت‌ هایی از دستگاه مانند فرکانس، توان لیزر، توان پیک، فشار، ارتفاع برش تغییر و تأخیر و غیره را تنظیم نمایند.
  • این نرم ‌افزار قابلیت کنترل از راه دور دستگاه برش لیزری را به واسطه ریموت کنترل دارا می ‌باشد.
  • این نرم ‌افزار دارای کتابخانه متریال بسیار توانمندی بوده و به اپراتور این اجازه را می ‌دهد که برای برش پارامتر های مشابه از این کتابخانه متریال استفاده کند.
  • این نرم ‌افزار می‌ تواند گرافیک انتخاب‌ شده توسط کاربران را پشتیبانی کرده و زمانی‌ که در حین برش لیزری دستگاه متوقف شد، بتوانند مجدداً برش را از همان نقطه شروع کنند.
  • نرم ‌افزار Cypcut دارای قابلیت پشتیبانی از برش خطوط متقاطع، برش ساپورت ارتفاع ثابت و همچنین سر لیزر را دارا می ‌باشد.
  • این نرم ‌افزار قابلیت به‌ روز رسانی و ارتقاء نرم ‌افزار را داشته و می ‌تواند از پورت‌ های ورودی و خروجی پشتیبانی کند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای نصب نرم‌ افزار  Cypcut، سیستم شما باید حداقل دارای ۴ گیگا بایت حافظه داخلی بوده و دارای سیستم‌ عامل ویندوز Win7 و CPU I3 باشد.

پس‌ از نصب نرم‌ افزار Cypcut بر روی رایانه‌ هایی که دارای ویندوز هستند، این نرم‌ افزار بر روی دکستاپ نمایان شده و شما می ‌توانید با ۲ بار کلیک بر روی آن، نرم ‌افزار کنترل برش لیزری را باز کرده و اجرا نمایید. بهتر است قبل‌ از اجرای نرم ‌افزار Cypcut بر روی رایانه خود، ابتدا مطمئن شوید که آیا دانگل در USB توسط عملکرد های عادی قرار گرفته است یا خیر. زیرا اگر دانگل تشخیصش نا موفق باشد، سیستم دمو شده و تنها می ‌توانید از عملکرد هایی به جز کنترل فرآیند استفاده نمایید.

نرم افزار Cypcut شامل چه بخش‌ هایی است؟

زمانی‌ که نرم ‌افزار Cypcut را در رایانه خود اجرا می‌ کنید، با پس‌ زمینه‌ سیاه مواجه می ‌شوید که این پس‌ زمینه مرکز رابط صفحه طراحی می ‌باشد. در این نرم ‌افزار نیز قابی سفید وجود دارد که وسعت دستگاه با شبکه‌ های موجود را نمایش می ‌دهد. در صفحه اصلی این نرم ‌افزار، در قسمت بالا به پایین نواری به نام نوار منو و نوار ابزار قرار دارد که این آیکون‌ ها با فونت بسیار بزرگ در صفحه اصلی گروه‌ بندی شده ‌اند.

در این نوار منو علاوه‌ بر گزینه  File، گزینه های دیگری با نام‌ های  Home، Nest، Draw ،CNC ،View  قرار داده شده اند.همچنین اپراتور ها می ‌توانند با استفاده از این ۵ گزینه، نمایش نوار ابزار را تغییر دهند. نوار ابزار نیز با نام نوار دسترسی سریع شناخته‌ شده و جهت بازکردن و ذخیره کردن یک فایل و همچنین ایجاد فایل جدید استفاده می ‌شود. با استفاده از نوار ابزار نیز می‌ توانید دستورات برش لیزری را به‌ سرعت در این قسمت انجام داده و یا لغو نمایید.

در نرم ‌افزار Cypcut گزینه‌ های بسیار زیادی با عنوان‌ های طراحی، ترسیم نقش‌ و نگار، کنترل برش، انجام فرآیند برش لیزری و یا متوقف سازی آن، مرتب‌ سازی، ذخیره فایل و یا ایجاد فایل جدید، تغییر زبان، پنل فرمان و تمامی عملیات گرافیکی وجود دارد.

نحوه عملکرد نرم افزار Cypcut

زمانی‌ که شما گرافیک مورد نظر را به این نرم‌ افزار وارد می ‌کنید، Cypcut  به‌ طور اتوماتیک تمامی خطوط تکراری را حذف کرده و سبب صاف کردن و مرتب‌ سازی خودکار شده و همچنین خطوط بسته نشده را ادغام می ‌کند. این نرم ‌افزار به‌ طور خودکار تمامی عملکرد های برش لیزری را انجام می‌ دهد و شما می‌ توانید برای ایجاد پارامتر های برش با نیاز های خود، وارد منوی File در نرم ‌افزار شده و پارامتر های خود و گزینه ‌های تنظیم برش را انتخاب کرده و با ایجاد دستور به این نرم ‌افزار، Cypcut  به‌ صورت خودکار عملیات برش لیزری را انجام می ‌دهد.

نرم ‌افزار Cypcut فایل‌ هایی که دارای گرافیک‌ های کامل نشده است را انجام نداده و به اپراتور با نمایش پیام‌ هایی هشدار خواهد داد. شما می ‌توانید برای مشاهده‌ گرافیک‌ های بسته نشده بر روی دکمه View در Home کلیک کرده و با انتخاب منحنی‌ های بسته نشده، تمامی گرافیک‌ هایی که انجام‌ شده اند را انتخاب کنید. این روش را نیز می ‌توانید به‌ صورت دستی انجام داده و گرافیک‌ ها را تقسیم‌ بندی کنید.

علاوه بر توضیحات فوق مطالعه مقاله “بهترین نرم افزار های حکاکی و برش لیزری” به شما عزیزان کمک می کند تا بهترین نرم افزارهای مورد استفاده در دستگاه های لیزر صنعتی را بهتر بشناسید.

لینک دانلود نرم افزار

https://cypcut-laser-cutting-system.software.informer.com/download

در پایان

شرکت نوین تاک، مجموعه ‌ای بسیار معتبر است که دارای سال‌ ها سابقه در زمینه پخش و ارائه انواع ماشین ‌آلات صنعتی می ‌باشد. این شرکت دارای انواع تجهیزات و ماشین ‌آلات صنعتی چون دستگاه برش لیزری فلزات و غیر فلزات، دستگاه جوش لیزری و غیره بوده و دارای برند های معتبر جهانی در محصولات خود است. مشتریان عزیز می ‌توانند جهت دریافت مشاوره برای نحوه خرید ماشین ‌آلات و همچنین اطلاع از قیمت آن ها، با شرکت نوین تاک تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *