با توجه به فناوری‌ ها و اختراعات انجام شده، جهان شاهد تغییرات بسیار متعددی برای پیشرفت و بهتر شدن بوده و با وجود این فناوری‌ ها، صنایع در سرتاسر جهان با ابزار های متعدد و راه حل‌ های گوناگونی آشنا شده‌اند  که با کمک آنها تولیدات صنعتی را بسیار کارآمد تر، آسان‌ تر و حتی سازگار تر با محیط زیست کرده‌اند. یکی از این ابزار های بسیار کارآمد، دستگاه برک خم و یا دستگاه پرس برک است. این دستگاه از کاربری بسیار آسانی برخوردار بوده و به گونه‌ ای طراحی شده است که به طور دائم صفحات و ورق‌ های فلزی را به شکل دلخواه خم می نماید.

دستگاه برک خم چیست؟

دستگاه برک خم، نوعی دستگاه صنعتی است که تحت عنوان دستگاه پرس برک نیز شناخته می‌ شود. این دستگاه در حال حاضر یکی از بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه‌ های استفاده شده برای خمکاری ورق‌ های فلزی در ضخامت‌ های گوناگون بوده و با کمک تجهیزات بسیار قدرتمند و اعمال فشار بر روی ورق‌ های فلزی، سبب ایجاد اشکال شعاعی در آنها می‌ شود. دستگاه‌ های برک خم، در ابعاد متفاوتی در دسترس هستند که بزرگ ترین آن ها در کارخانه‌ های کشتی‌ سازی جهت خمکاری تجهیزات فلزی کشتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این دستگاه صنعتی به راحتی می‌ تواند ورق‌ های فلزی با ضخامت‌ های بسیار کم و همچنین ضخامت‌ هایی تا چندین سانتی‌ متر را با کیفیت بسیار بالا خم کرده و اشکال متفاوتی از آنها را برای مصارف گوناگون به وجود آورد.

نحوه عملکرد دستگاه برک خم

دستگاه پرس برک، دارای دو قطعه بسیار کاربردی به نام‌ های ماتریس و سنبه می‌ باشد. روش کار در دستگاه برک خم نیز به این صورت است که ورق فلزی توسط ماتریس که قطعه ثابت دستگاه برک خم است قرار گرفته و در جایگاه خود برای انجام خمکاری ثابت می‌ شود. سپس قطعه متحرک دستگاه به نام سنبه که دارای فشار تنظیم شده است، بر روی ورق فلزی فشار بسیار زیادی را وارد کرده و سبب ایجاد خم و شکل مورد نظر بر روی ورق فلزی می‌ شود. میزان فشار وارد شده از سنبه به ورق فلزی توسط اپراتور ها در دستگاه به راحتی قابل تنظیم است و با توجه به نوع خم کاری نیز می‌ توان اشکال متفاوتی را در ورق‌ های فلزی برای مصارف گوناگون ایجاد نمود.


اینجا بخوانید: نحوه عملکرد پرس برک

دستگاه پرس برک

انواع دستگاه پرس برک

در حال حاضر از انواع بسیار گوناگونی از دستگاه‌ های برک خم در صنایع مختلف استفاده می‌ شود و این دستگاه‌ ها با توجه به سرعت خمکاری، کیفیت، دقت، توان، میزان فشار و غیره با یکدیگر متفاوت می‌ باشند. از جمله مهم‌ ترین انواع دستگاه برک نیز می‌ توان به دستگاه برک خم هیدرولیک، دستگاه برک خم cnc و دستگاه پرس برک مکانیکی اشاره نمود.

مزایای دستگاه برک خم

دستگاه‌ های برک خم هیدرولیکی یکی از پرکاربردترین و رایج‌ ترین دستگاه‌ های برک خم استفاده شده در صنایع هستند و از جمله مزایای کاربرد آن ها در صنایع گوناگون جهت تولیدات متفاوت، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اعمال فشار یکسان و پر قدرت به ورق فلزی به منظور حفظ کیفیت در محصول نهایی
  • امکان انواع خم کاری بر روی ورق های فلزی
  • سرعت عمل بالا در تولیدات
  • دقت، کیفیت و حساسیت بالا در شکل دهی شعاعی ورق های فلزی
  • کاربرد بسیار بالا در صنایع گوناگون
  • امکان مدیریت تغییر فشار بر روی ورق های فلزی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • سازگاری با محیط زیست

کاربرد دستگاه برک خم

از جمله کاربرد های دستگاه پرس برک، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده در صنایع ساخت آسانسور
  • کاربرد در صنایع خودروسازی
  • کاربرد در شرکت های تابلو سازی
  • استفاده در صنایع کشتی سازی
  • کاربرد در صنعت دکل سازی و نیروگاه ها
  • کاربرد در صنایع فولاد و خم کاری
  • کاربرد در صنایع تولیدات هنری
  • و غیره

قیمت خرید دستگاه برک خم

قیمت دستگاه های پرس برک با توجه به عوامل متعددی همچون ابعاد دستگاه، برند، سرعت، کیفیت، نوع خم کاری، توان، تجهیزات جانبی و غیره متفاوت است و نمی توان هزینه مشخصی را برای خرید آن در نظر گرفت.

جهت اطلاع از قیمت خرید دستگاه پرس برک، می توانید با شرکت نوین تاک تماس حاصل نموده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

در پایان

شرکت نوین تاک، در زمینه ارائه ماشین آلات صنعتی فعالیت خود را با بهره مندی از کارشناسان بسیار مجرب و متخصص در سال ۱۳۸۴ آغاز نموده و اکنون نیز تجهیزات صنعتی خود را در بالا ترین کیفیت و ضمانت نامه محصول به شما عزیزان ارائه می کند. مشتریان عزیز می توانید برای خرید هر یک دستگاه های لیزر فلزات و غیر فلزات، دستگاه جوش لیزر، دستگاه برک خم و غیره، با این مجموعه تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را از تیم کارشناسی نوین تاک دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *