زمانی‌ که صحبت از برش فلزات می‌ شود، در واقع اشاره به انواع خاصی از متریال‌ های فلزی نبوده بلکه منظور بیش‌ از ۱۰۰ نوع متفاوت فلز است که توسط دستگاه‌ ها و تجهیزات امروزی نظیر دستگاه برش فلزات قابل برش هستند. صنایع امروزی که در حرفه برش متریال‌ های فلزی مشغول به فعالیت هستند، بسته به نوع محصولات و تولیدی‌ های خود از فلز های گوناگونی استفاده کرده و از فناوری‌ های بسیار پیشرفته و تجهیزات امروزی جهت برش آن‌ ها استفاده می‌ نمایند. فلز ها نیز دارای انواع گوناگونی همچون آهن، آلومینیوم، مس، برنج و همچنین استیل هستند و هر کدام دارای خواص و ویژگی‌ های متفاوتی می‌ باشند. برش لیزر استیل نیز دستگاهی امروزی است که فلزات استیل را با قدرت و توان بسیار بالا برش داده و عمل برش را نیز توسط اشعه لیزر انجام می‌ دهد. 

برش لیزر فلز استیل 

استیل یکی از فلزات بسیار کاربردی و قابل استفاده در صنایع گوناگون است و در واقع آلیاژی از آهن است که حاوی کمتر از ۲ درصد کربن می‌ باشد. این نوع از آلیاژ فلزی بر اساس میزان مقاومت و انعطاف‌ پذیری خود، قابل‌ استفاده در تولیدات و صنایع متفاوتی می باشد. برش استیل در گذشته‌ ای نه‌ چندان دور توسط روش‌ های سنتی و با استفاده از هوا گاز انجام شده و اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تجهیزات و دستگاه‌ های بسیار نوین و پیشرفته، با استفاده از لیزر های بسیار قوی در ابعاد و اندازه های گوناگون برش داده می‌ شوند. برش لیزر استیل در واقع دستگاهی است که دارای اشعه لیزر بسیار پر قدرتی بوده و با توان بالا، صفحات استیل در ضخامت‌ های گوناگون را با دقت و کیفیت بسیار بالا برش می‌ دهد. 

عملکرد دستگاه لیزر استیل 

این دستگاه برش لیزر نیز همانند دستگاه برش فلزات، دارای تکنولوژی‌ ها و فناوری‌ های بسیار پیشرفته و فوق‌ العاده‌ ای می‌ باشد. در این دستگاه پرتو های نور به‌ صورت تک فرکانسی جهت برش ورق‌ های استیل ساطع شده و صفحات فلزی را با دقت، ظرافت و کیفیت بسیار بالایی برش می‌ دهد. در هنگام برش نیز قسمت های اضافی برش خورده استیل، توسط فشار گاز به‌ طور کامل از سطح بریده شده حذف شده و برش با کیفیت بسیار بالا انجام می‌ شود. لیزر خروجی در این دستگاه لیزر نیز از توان و قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و با تمرکز بر روی سطح برش، سبب سوختن، ذوب شدن و یا بخار شدن قطعه می‌ شود. تنظیم گاز برش و توان این دستگاه برش نیز بر اساس ضخامت صفحات استیل انجام‌ شده و با سرعت بسیار بیشتری نسبت‌ به روش‌ های سنتی، فلز استیل را برش می‌ دهد. 

برش لیزر استیل

مزایای برش استیل

از جمله مزایای استفاده از این نوع دستگاه برش لیزر در صنایع نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • تمامی برش های انجام‌ شده در ورق‌ های استیل توسط دستگاه لیزر بسیار یکدست، کاملاً صاف و با دقت بالا انجام می‌ شود. 
  • این دستگاه برش دارای تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته‌ ای بوده و برش استیل را با سرعت بسیار بالا و در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌ دهد. 
  • این دستگاه دارای آلودگی های محیطی نبوده و با برش استیل، هیچگونه آلودگی و گرد و غباری را در محیط اطراف خود ایجاد نمی‌کند. 
  • این دستگاه لیزر از لحاظ قیمت و هزینه بسیار اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه می‌ باشد. 
  • کار با این دستگاه برش هیچگونه آلودگی صوتی را در پی نداشته و با کمترین صدا عملکرد خود را انجام می‌ دهد. 
  • با استفاده از این دستگاه برش لیزر می‌ توان برش‌ های بسیار ظریف، دقیق و همچنین برش‌ های پیچیده با طرح‌ های گوناگون را انجام داد. 
  • کار با این دستگاه برش بسیار آسان بوده و نگهداری از این دستگاه نیز بسیار راحت می‌ باشد. 
  • با استفاده از این دستگاه می‌ توان انواع ورق‌ های استیل با ضخامت گوناگون را با دقت بسیار بالا برش داد. 
  • احتمال تاب خوردگی و حرکت صفحات استیل در حین برش نیز در این دستگاه بسیار پایین می‌ باشد. 
  • دستگاه برش استیل در هنگام عملکرد، پرتی و ضایعات بسیار کمی را تولید نموده و هیچگونه تغییر شکلی در صفحات استیل در حین برش به وجود نمی‌ آورد.

کاربرد لیزر استیل 

این دستگاه برش در صنایع جهت تولید محصولات گوناگونی دارای کاربرد بوده و از جمله مهم‌ ترین کاربرد های آن می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • تولید تجهیزات مورد نیاز در لوازم جراحی 
  • تولید تجهیزات و تابلو های تبلیغاتی 
  • تولید تجهیزات و دکوری های استیل همانند لوستر، قاب آینه، میز ها و غیره 
  • تولید قطعات و تجهیزات موجود در ماشین‌ آلات صنعتی 
  • تولید قطعات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه 
  • تولید قطعات و تجهیزات موجود در مخازن آب، مخازن شیمیایی و غیره 
  • تولید قطعات و تجهیزات مرتبط با ماشین‌ آلات موجود در صنایع تولید غذا، صنایع پزشکی و صنایع داروسازی 
  • تولید قطعات و تجهیزات به‌ کار رفته در رستوران‌ ها و آشپزخانه‌ های صنعتی 

نکات مهم در برش

از جمله نکات بسیار مهم در هنگام برش لیزر صفحات و ورق های استیل می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود: 

  • کیفیت متریال به‌ کار رفته در هنگام برش لیزر در سرعت و کیفیت محصول تولیدی بسیار تأثیر گذار بوده و هر چه میزان زنگ‌ زدگی صفحات استیل کمتر و سطح رویی ورق نیز صاف‌ تر باشد، سرعت برش لیزر نیز افزایش خواهد یافت. 
  • درهنگام برش استیل نیز، مقدار پلیسه در برش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تأثیر مستقیمی در کیفیت برش خواهد داشت. بنابراین هر چه پلیسه برش کمتر باشد، برش در کیفیت بالاتری انجام‌ شده و هر چه پلیسه بیشتر باشد، کیفیت برش نیز کاهش خواهد یافت.
  • یکی دیگر از نکات مهم در این برش، توجه به فشار گاز می‌ باشد. فشار گاز نیز با توجه به سطح برش تنظیم‌ شده و میزان کم آن در برش صفحات نازک استیل استفاده‌ شده و آسیب کمتری را نیز به دستگاه وارد می‌ کند.

اینجا بخوانید: انواع روش برش فلزات

قیمت دستگاه لیزر استیل

با توجه به مطالب ارائه‌ شده در این مقاله، برش لیزر استیل، فناوری بسیار پیشرفته‌ ای در برش ورق‌ های استیل بوده و با دقت، سرعت و کیفیت بسیار بالایی صفحات استیل را برش می‌ دهد. قیمت این برش لیزر نیز بر اساس فاکتور هایی چون جنس و کیفیت قطعه، تعداد صفحات استیل، ضخامت صفحات استیل و غیره متفاوت می‌ باشد و هر چه تعداد تیراژ برش صفحات استیل بالا تر باشد، در نتیجه قیمت آن نیز پایین‌ تر است. 

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر از سال ۱۳۸۴ در زمینه ارائه ماشین‌ آلات صنعتی فعالیت خود را به‌ صورت حرفه‌ ای و تخصصی آغاز نموده و اکنون نیز یکی از شرکت‌ های بسیار موفق و پیشرو در این حرفه است. از جمله محصولات با کیفیت این مجموعه نیز می‌ توان به انواع دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات، دستگاه لیزر حکاکی، دستگاه پرس برک و دستگاه جوش لیزر اشاره نمود. شما نیز می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت برش لیزر استیل، با شماره تلفن 02149063 با این مجموعه تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *