دستگاه پرس برک یک ابزار بسیار کاربردی و پیشرفته در خمکاری ورق های فلزی است و از آن در صنایع فولاد و آهن به کار برده می‌ شود. همان‌ طور که می‌ دانید فلزات جزء سخت‌ ترین مواد اولیه هستند و انحنا دادن، شکل دادن و یا خمکاری آن‌ ها بدون استفاده از ماشین‌آلات صنعتی، امری بسیار دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن است. دستگاه پرس برک تمامی صفحات و ورق‌ های فلزی و فولادی را در ضخامت‌ های گوناگون خمکاری نموده که در ادامه به بررسی کامل کاربرد پرس برک در خمکاری ورق خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید. 

دستگاه پرس برک چیست؟ 

دستگاه پرس برک، ابزاری فوق‌العاده پر کاربرد در صنایع خمکاری ورق‌ های فلزی است و از ۲ قسمت اصلی ماتریس و سنبه تشکیل شده‌ است. بخش ماتریس دستگاه پرس برک به‌ صورت ثابت بوده و بخش سنبه آن قابلیت حرکت را داشته و با اعمال فشار بر روی ورق‌ های فلزی و بدون شکستگی و قطع آن‌ ها، سبب خمکاری ورق‌ های فلزی می‌ شود. دستگاه‌ های پرس برک در انواع متفاوتی به بازار عرضه می‌ شوند و هر کدام از توان و قدرت متفاوتی در خمکاری ورق‌ های فلزی برخوردار می‌ باشند. 

عملکرد دستگاه پرس برک 

نحوه عملکرد دستگاه پرس برک یا دستگاه خمکاری ورق به این شکل است که ورق و صفحات فلزی در ضخامت‌ های گوناگون، بر روی قسمت ثابت دستگاه به نام ماتریس قرار گرفته و با اعمال فشار توسط دستگاه بر روی این قطعه محکم می‌ شود. سپس قسمت متحرک دستگاه به نام سنبه از قسمت بالایی ورق های فلزی یا فولادی، بر روی آن‌ ها فشار اعمال کرده و با انتقال نیروی بسیار بالا سبب خمکاری و شکل دهی فلز می‌ شود. دستگاه‌ های پرس برک بر اساس سرعت در خمکاری فلزات، میزان توان خود و همچنین دقت دستگاه دارای انواع متفاوتی می‌ باشند و بهتر است در هنگام خرید، دستگاه پرس برک متناسب با نوع کار خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

بررسی کاربرد پرس برک در خمکاری ورق

تمامی دستگاه‌ های پرس برک از اجزای گوناگونی همچون بازوان نگهدارنه، گیره ابزار، تنه فریم مستحکم، بدنه دستگاه، سیستم فرمان و کنترل، فک بالا و میز پرس، محور های حرکتی دستگاه و همچنین قرار عقب تشکیل شده‌ اند. همچنین این دستگاه در تولیدات انواع محصولات فلزی دارای کاربرد های فراوانی بوده و از جمله کاربرد پرس برک در خمکاری ورق نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

تولید مبلمان فلزی 

به‌ طور کلی تمامی مبلمان ها از ۲ بخش کلاف و رویه تشکیل شده‌ اند و جهت ساخت آن‌ ها، ابتدا باید کلاف آن‌ ها تشکیل شود. کلاف به‌ کار رفته در مبلمان ها در ۲ نوع چوبی و فلزی هستند و اولین مرحله ساخت کلاف فلزی، خمکاری آن‌ ها توسط دستگاه پرس برک است. زیرا در تولید مبلمان های فلزی امروزی و مدرن، به جای جوش دادن قطعات فلزی جهت تشکیل کلاف، از فلزات خمکاری شده در شکل‌ های متفاوت توسط دستگاه پرس برک استفاده کرده و مبلمان‌ های فلزی را در اشکال و طرح‌ های گوناگونی تولید و عرضه می‌ نمایند. 

تولید یخچال 

یکی دیگر از کاربرد های پرس برک در خمکاری ورق، استفاده از آن در تولید یخچال‌ های صنعتی استفاده در شرکت‌ های یخچال‌ سازی است. همان‌ طور که می‌ دانید یخچال‌ ها از قسمت‌ های متفاوتی تشکیل شده‌ اند و بیشترین بخش آن‌ ها را قطعات و ورق‌ های فلزی تشکیل می‌ دهد. خمکاری ورق‌ های فلزی به‌ صورت دستی در تولید یخچال‌ ها، دقت و کیفیت کار را به‌ شدت کاهش داده و از این‌ رو با استفاده از دستگاه پرس برک، تمامی اجزا و ورق‌ های فلزی یخچال را به شکل‌ های گوناگون و دلخواه خمکاری نموده و محصولاتی بسیار با کیفیت را تولید می‌ نمایند.

دستگاه برش لیزرتولید تابلو برق 

یکی دیگر از کاربرد های پرس برک در خمکاری ورق، استفاده از آن در تولید تابلو برق می‌ باشد. تابلو برق جعبه و یا محفظه‌ ای است که جنس آن از فلز مقاوم بوده و از تجهیزات داخلی خود در برابر آسیب ها محافظت می‌ نماید. در ساخت تابلو برق ها، از دستگاه پرس برک جهت خمکاری ورق‌ های فلزی مطابق با طرح تابلو برق استفاده‌ شده و با متصل کردن قطعات خمکاری شده به یکدیگر، شکل تابلو برق را تکمیل می‌ نمایند. همچنین جهت تولید سایر محفظه‌ های فلزی و خمکاری ورق‌ های فلزی آن‌ ها همچون قفسه های فلزی و غیره نیز می‌ توان از دستگاه پرس برک در ابعاد و انواع گوناگون استفاده نمود. 

ساخت آسانسور

تمامی آسانسور ها به‌ طور عمده از قطعات فلزی ساخته می‌ شوند و با استفاده از انواع ماشین‌ آلات صنعتی، این ورق‌ ها برش، جوش و خمکاری شده و در قسمت‌ های مختلف آسانسور به کار برده می‌ شوند. توسط دستگاه پرس برک نیز، ورق‌ های فلزی در ضخامت‌ های متفاوت، با دقت، ظرافت و کیفیت بسیار بالا خمکاری می شوند و در ساخت آسانسور استفاده می‌ شوند. 

تولید خودرو 

دستگاه پرس برک در خمکاری ورق‌ های فلزی، دارای کاربرد در صنایع خودرو سازی نیز بوده و از آن جهت تولید بخش‌ های گوناگون فلزی اتومبیل‌ ها به‌ ویژه پنل های اتومبیل استفاده می‌ شود. همان‌ طور

که می‌ دانید خودرو از اجزای فلزی گوناگونی تشکیل شده و جهت خمکاری و شکل‌ دهی قطعات فلزی آن با ضخامت‌ های بالا، از انواع دستگاه پرس برک با قدرت، سرعت و دقت متفاوت استفاده می‌ شود.

ساخت کار های هنری 

تولید و ساخت صنایع دستی و کار های هنری فلزی، نسبت‌ به سایر محصولات فلزی، نیازمند دقت، ظرافت و کیفیت بیشتری بوده و از این‌ رو با استفاده از دستگاه پرس برک در ابعاد کوچک‌ تر، انواع قطعات و تجهیزات فلزی خمکاری شده و محصولاتی با کیفیت و دقت بسیار بالا تولید می‌ شود.


اینجا بخوانید: مقایسه انواع پرس برک

قیمت دستگاه پرس برک

عوامل و فاکتور های بسیار زیادی در تعیین قیمت دستگاه پرس برک تأثیرگذار هستند که از جمله این فاکتور ها می‌ توان به نکات فنی دستگاه، ابعاد دستگاه، قدرت و سرعت، نحوه عملکرد دستگاه، نوع خمکاری، برند و شرکت تولید کننده، لوازم جانبی دستگاه و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت نوین تاک مجموعه‌ ای بسیار بزرگ و معتبر در ارائه انواع ماشین‌ آلات صنعتی بوده و دارای سال‌ ها تجربه و سابقه پر افتخار در این حرفه است. این مجموعه انواع ماشین‌ آلات صنعتی همچون دستگاه لیزر فلزات، دستگاه جوش لیزر، دستگاه لیزر حکاکی، انواع دستگاه پرس برک و همچنین دستگاه لیزر غیر فلزات را در برند های معتبر به مشتریان خود عرضه نموده و شما می‌ توانید جهت اطلاع در رابطه با دستگاه پرس برک و چگونگی خرید آن، با شماره تلفن 02149063 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *