امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجهیزات و دستگاه‌ های بسیار پیشرفته ‌ای پدید آمده‌ اند که فرآیند تولید را برای کسب‌ و کار های گوناگون آسان تر کرده و سرعت فرآیند تولید را نسبت‌ به گذشته بسیار افزایش داده اند. بسیاری از این تجهیزات در کارخانجات و صنایع بزرگ و کوچک به کار می‌ روند. از پرکاربردترین این نوع دستگاه‌ ها می ‌توان به دستگاه برش لیزری و دستگاه جوش لیزر اشاره کرد.

از دستگاه لیزر برای برش و حکاکی متریال بسیاری از جمله پارچه، فلزات، ام دی اف، چوب و همچنین کاغذ و مقوا استفاده می ‌شود. برش و حکاکی بر روی کاغذ و مقوا در گذشته به شیوه‌ های گوناگونی و به‌ صورت دستی با تیغ، قیچی، قالب و غیره انجام می ‌شد که علاوه‌ بر صرف زمان بسیار طولانی، دقت کار نیز کم بوده و محصولات در حجم کمتری تولید می ‌شد.

اما امروزه با استفاده از دستگاه لیزر در کارگاه کاغذ، علاوه‌ بر صرفه‌ جویی در زمان و هزینه، ضایعات بسیار کمتری از کاغذ و مقوا تولید شده و همچنین سرعت عمل در کار افزایش یافته و دقت کار نیز بالا رفته است. این دقت بالا سبب شده است بتوان برش های ظریفی را ایجاد کرد که در روش های قدیمی ممکن نبود.

در ادامه با بررسی چگونگی راه‌ اندازی کارگاه کاغذ با دستگاه لیزر، اصول و مراحل آن با ما همراه باشید.

چگونگی راه‌ اندازی کارگاه کاغذ با دستگاه لیزر 

پیش از راه‌ اندازی کارگاه کاغذ با دستگاه لیزر، توجه به برخی نکات برای موفقیت در این مسیر بسیار حائز اهمیت است. بدون شک با رعایت این نکات می ‌توانید در راه اندازی کارگاه پیشرفت کرده و به اهداف خود دست یابید.

از جمله این نکات می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

قبل‌ از احداث کارگاه برش کاغذ با دستگاه لیزر، ابتدا بهتر است که از این کسب و کار و همچنین بازار کار آن اطلاعاتی را کسب کرده و درباره آن تحقیق و بررسی کنید. همچنین در این زمینه می ‌توانید از دیگر کارگاه‌ های حکاکی و برش لیزری کاغذ و مقوا پرس‌ و جو کرده و در رابطه با هزینه‌ های لازم، نوع دستگاه‌ ها و همچنین بازار کار، سوالاتی را پرسیده و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید.

در مرحله بعد پس‌ از اطمینان از راه ‌اندازی کارگاه کاغذ، بودجه خود را برای احداث آن تعیین کرده و همچنین تعداد تجهیزات و دستگاه‌ های لیزر و همچنین تعداد نیرو و متریال‌ های مورد نیاز را مشخص کرده و محاسبه نمایید.

در صورت کسری در بودجه مورد نیاز می توانید از انواع وام‌ های بانکی کمک گرفته و یا دستگاه‌ های لیزر مد نظر خود را به‌ صورت اقساطی از شرکت نوین تاک خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که شرکت نوین تاک لیزر، ارائه دهنده انواع ماشین‌آلات و تجهیزات حکاکی و برش لیزر صنعتی بوده و محصولات خود را به‌ صورت نقد، اقساطی و چکی به مشتریان خود عرضه می کند.

پس‌ از تعیین بودجه و تأمین نیروی انسانی، بهتر است که مواد اولیه خود و همچنین ماشین ‌آلات و دستگاه‌ های لیزر را از فروشندگان معتبر و دارای مجوز خریداری کرده و کارگاه خود را راه ‌اندازی کنید.

در آخر پس‌ از راه‌ اندازی کارگاه، بهتر است از راهنمایی و مشاوره کارشناسان مجموعه ای که این تجهیزات و ماشین‌ آلات صنعتی را آن ها تهیه کرده اید جهت افزایش بهره‌ وری دستگاه‌ ها و تولید محصولات باکیفیت و مرغوب بهره‌مند شوید.

شرکت نوین تاک لیزر، دارای کارشناسانی متخصص و با تجربه است که می توانند راهنمای شما عزیزان در مسیر رسیدن به موفقیت کسب و کار شما باشند.

کاربرد دستگاه لیزر در کارگاه کاغذ 

از دستگاه‌ های لیزر برای برش و حکاکی انواع کاغذ و مقوا ها استفاده می‌ شود. از جمله محصولاتی که توسط دستگاه لیزر ساخته می ‌شوند می ‌توان به انواع کارت‌ های تبریک، کارت عروسی، کارت‌ پستال، انواع جعبه‌ های کادویی، ساخت انواع محصولات کاغذی و مقوایی تبلیغاتی، پازل‌ های مقوایی، کاردستی، تولید لوح های تقدیر، سر رسید، کاغذ و مقوا در ابعاد بزرگ، ساخت محصولات کاغذی بسیار ظریف، طراحی داخلی ساختمان، ساخت منوی رستوران، ساخت ماکت و غیره اشاره کرد.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه لیزر 

قبل‌ از خرید دستگاه لیزر و استفاده از آن در کارگاه کاغذ، بهتر است به نکات زیر توجه نمایید.

همان طور که ممکن است بدانید کاغذ و مقوا جزء متریال‌ های بسیار حساس نسبت‌ به حرارت بوده و در دمای بسیار بالا دچار سوختگی و آتش‌ سوزی می ‌شوند. بنابراین بهتر است که از توان و سرعت متناسبی برای برش و حکاکی آن ها توسط دستگاه لیزر استفاده نمایید.

بهتر است در هنگام استفاده از دستگاه لیزر، از یک میز برای ثابت نگه‌ داشتن کاغذ و یا مقوا جهت تولید محصولات با کیفیت استفاده نمایید.

همچنین می ‌توانید جهت جلوگیری از تیرگی قسمت‌ های برش خورده از کاغذ و یا مقوا، فشار باد سر هد را نیز تنظیم نمایید.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر در کارگاه کاغذ 

از برترین مزایای حکاکی و برش لیزری کاغذ و مقوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محصولاتی بسیار ظریف و با دقت بالا
  • صرفه ‌جویی در وقت و هزینه
  • سرعت در تولید محصولات و تولید ضایعات کمتر
  • قابلیت برش نقش‌ های بسیار پیچیده و عدم استفاده از قالب‌ های هزینه ‌بر
  • استفاده از متریال کمتر برای تولید محصولات
  • با استفاده از دستگاه لیزر، قسمت‌ های برش خورده در کاغذ و یا مقوا کاملاً صاف بوده و هیچگونه برآمدگی و شکستگی نخواهند داشت

قیمت دستگاه برش لیزری کاغذ و مقوا

همان طور که می دانید دستگاه برش لیزری کاغذ و مقوا جزء دستگاه‌ های برش لیزری غیر فلزات محسوب شده و عوامل و فاکتور های بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی آن تأثیرگذار هستند.

از مهم ترین این فاکتور ها می ‌توان به قدرت و توان دستگاه، برند دستگاه و شرکت سازنده آن، خدمات پشتیبانی و گارانتی دستگاه، اجزای گوناگون دستگاه، ابعاد صفحه کار دستگاه لیزر و غیره اشاره نمود.

شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع دقیق از قیمت دستگاه برش لیزر، با شماره تماس پنج  رقمی 02149063 شرکت نوین تاک لیزر تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از جمله خدمات مهم این شرکت می ‌توان به فروش ماشین‌ آلات حکاکی و برش لیزر صنعتی با شرایط اقساطی و چکی اشاره کرد.

بنابراین شما عزیزان می ‌توانید با سرمایه و بودجه‌ای بسیار کم برای راه اندازی کارگاه کاغذ با استفاده از انواع دستگاه لیزر اقدام کرده و از خدمات شرکت نوین تاک لیزر بهره ‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *