یکی دیگر از مهم‌ ترین کاربرد های دستگاه برش لیزر، استفاده از آن در هنر معرق‌ کاری است. معرق‌ کاری به هنری بسیار ارزشمند در صنایع دستی اطلاق می‌ شود که در آن قطعه‌ های کوچکی از چوب و یا ام دی اف با طرح‌ های بسیار ریز و منحصر بفرد در کنار هم بر روی یک سطح چسبیده شده و تصویری برجسته با نمایی بسیار خارق‌العاده و زیبا را ایجاد می‌ کنند. در این هنر علاوه‌ بر چوب، از متریال‌ های دیگری نیز همچون فلز، کاشی، استخوان و غیره نیز استفاده می‌ شود و هنری دیرینه در کشور ایران است. معرق کاری‌ های انجام‌ شده با دست از گذشته تا به امروز، توسط ابزار ها و تجهیزات متفاوتی انجام‌ شده و علاوه‌ بر زیبایی منحصر به‌ فرد، از ارزش بالایی نیز برخوردار هستند.

در حال‌ حاضر نیز برای معرق‌ کاری، از روش دیگری به‌ نام دستگاه برش لیزر نیز استفاده می‌ شود. در ادامه با کاربرد دستگاه برش لیزر در معرق‌ کاری آشنا شده و مزایای آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در معرق‌ کاری

برش لیزری، فناوری بسیار مدرن برای انجام برش و حکاکی بر روی انواع متریال‌ های فلزی و غیرفلزی است. دستگاه برش لیزر در معرق‌ کاری، تحول بسیار گسترده‌ ای را در این هنر به وجود آورده و عملکرد انجام انواع برش و حکاکی بر روی متریال‌ های غیر فلز همچون چوب و ام دی اف را بسیار دقیق‌ تر و با ظرافت بیشتری انجام می‌ دهد. این دستگاه با استفاده از لیزر متمرکز بسیار پر قدرت و دقیق، انواع طرح‌ ها و اشکال پیچیده و ساده را بر روی صفحات غیر فلزی برش داده و آن‌ ها را برای چسباندن بر روی صفحات دیگر آماده می‌ سازد. برش لیزری در معرق کاری، دارای سرعت عمل بسیار بالاتری نسبت‌ به روش‌ های سنتی است و به‌ دلیل وجود ظرافت و دقت در این نوع کار هنری، می‌ تواند توقع و نیاز کاربران و هنرمندان را به‌ طرز شگفت‌انگیزی برآورده سازد. از این دستگاه علاوه‌ بر برش و حکاکی بر روی چوب و ام دی اف برای معرق‌ کاری، می‌ توان بر روی متریال‌ های دیگری نیز استفاده کرده و تولیدات بسیار متنوعی را ایجاد نمود.

برش لیزر CO2 در معرق‌ کاری

این نوع برش لیزری برای برش و حکاکی، از مخلوط گاز دی اکسید کربن به‌ عنوان محیطی برای تولید پرتو لیزر استفاده کرده و علاوه‌ بر کاربرد بر روی ام دی اف و چوب، بر روی متریال‌ های دیگری نیز همچون پارچه، کاغذ، اکریلیک و غیره نیز استفاده می‌ شود. دستگاه‌ های برش لیزری CO2، از لحاظ دقت و ظرافت، دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و به‌ دلیل مقرون‌ به‌ صرفه بودن و سرعت عمل بالا در تولیدات، در صنایع بسیار زیادی به‌ ویژه در هنر معرق‌ کاری استفاده می‌ شوند. دستگاه‌ های برش لیزری CO2، تحت عنوان برش لیزری غیر فلزات نیز شناخته می‌ شوند و از بارزترین مشخصات آن‌ ها می‌ توان به مصرف انرژی پایین، برش انواع متریال غیر فلزی در ضخامت‌ های ضخیم و نازک، سرعت عمل بالا در تولیدات، قابلیت اجرای انواع طرح‌ های پیچیده و ساده، تولیدات با کیفیت و همچنین تولید ضایعات بسیار کم‌ تر اشاره نمود.

دستگاه برش لیزر

مزایای دستگاه برش لیزر در معرق‌ کاری

همان‌ طور که پیش‌ تر به آن اشاره شد، استفاده از دستگاه برش لیزر در هنر معرق‌ کاری، ظرافت و دقت موجود در کار را به‌ ویژه برای افراد تازه ‌وارد در این حرفه بسیار افزایش داده و علاوه‌ بر آن تولیدات را در مدت زمان بسیار کوتاه‌ تری انجام می‌ دهد. از جمله مهم‌ ترین مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر در معرق‌ کاری نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تولید ضایعات کم‌ تر نسبت‌ به روش‌ های سنتی
  • صرفه‌ جویی در زمان
  • عدم نیاز به نیروی مکانیکی بالا
  • تولید آلودگی کم‌ تر
  • افزایش دقت، حساسیت و ظرافت در کار
  • افزایش سرعت در انجام برش و حکاکی متریال
  • صرفه‌ جویی در مصرف انرژی
  • قابلیت برش انواع صفحات ضخیم و نازک
  • امکان تولیدات انبوه
  • روشی ایمن در معرق کاری و برش بر روی چوب
  • عدم آسیب پرتو لیزر به متریال

خرید دستگاه برش لیزر

عملکرد صحیح دستگاه‌ های برش لیزر و قطعات آن ها، برای انجام حکاکی و برش متریال بسیار حائز اهمیت است و از این‌ رو بهتر است برای خرید این نوع ماشین‌ آلات صنعتی، آن‌ ها را از شرکت‌ ها و مجموعه‌ های معتبر و شناخته‌ شده انتخاب نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر، تحت عنوان بهترین ارائه دهنده انواع ماشین‌آلات صنعتی، مشغول به سال‌ ها فعالیت بوده و تمامی دستگاه‌ ها و تجهیزات لیزری خود را از بهترین برند های جهانی و در بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. ارائه تجهیزات با کیفیت همراه با مناسب‌ ترین قیمت، ضمانت‌ نامه و خدمات پس‌ از فروش، مهم‌ ترین هدف نوین تاک لیزر برای فعالیت خود در این حرفه است و شما عزیزان می‌ توانید با خیالی راحت، انواع تجهیزات لیزری را با بالاترین کیفیت و خدمات پس‌ از فروش از شرکت نوین تاک لیزر خریداری نمایید.

در پایان

جهت دریافت اطلاعات و مشاوره‌ های رایگان برای خرید انواع دستگاه برش لیزر، دستگاه جوش لیزر و دستگاه پرس برک، می‌ توانید با شماره تلفن 02149063 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *