اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و افزایش آن

حمایت از تولید ملی در جهت گسترش تولیدات داخلی در کشور همواره از اهمیت ویژه ای علی الخصوص در سال های اخیر برخوردار بوده است و این موضوع بسیار مورد توجه دستگاه های مختلف دولتی قرار گرفته است. حمایت از تولیدات داخلی موجب افزایش تولید، اشتغال زایی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و کاهش تورم در داخل کشور می شود‌. افزایش تولیدات داخلی مانع از وابسته بودن به کشورهای بیگانه و گسترش صنایع آن ها به داخل کشور خواهد شد. توجه به توسعه زیر ساخت ها در کشور سبب افزایش تولیدات داخلی، به کارگیری نیروی انسانی در کشور و افزایش کیفیت تولیدات خواهد شد.

با توجه به این مهم لازم است در راستای تحقق این امر و کمک به تولید کنندگان داخلی برای ساخت قطعات مورد نیاز و کارآمد با به کارگیری نیروی انسانی ماهر و ارائه تجهیزات پیشرفته قدم برداشته شود. در دنیای پیشرفت روز به روز صنایع لازمه رسیدن به موفقیت و بقا همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا و تغییر شکل سنتی صنعت به شیوه مدرن آن است .

تکنولوژی نوین لیزر های برش و حکاکی

از جمله این تکنولوژی ها میتوان به تکنولوژی نوین لیزر جهت حکاکی، برش و جوش انواع متریال اشاره کرد. دستگاه های حکاکی لیزر و دستگاه های برش لیزر توانایی برش انواع متریال اعم از فلز و غیر فلز مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع دفاعی، صنعت پوشاک، صنعت طلا و جواهر، صنایع دکوراسیون داخلی و … را دارند.

استفاده از دستگاه های برش لیزری مزایای بسیار زیادی برای تولید کنندگان کسب و کارهای مختلف دارد، اما مهم ترین نکته افزایش سرعت تولیدات در کنار حفظ ظرافت و دقت در آن ها می باشد که با توجه به یک سری از نکات که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می توان سرعت تولید را بسیار افزایش داد.

مزایای استفاده از دستگاه های حکاکی و برش لیزری

افزایش تولید با استفاده از دستگاه های حکاکی و برش لیزری در صنایع گوناگون یکی از مزیت های بی شمار بهره گیری از این دستگاه ها است . از جمله دیگر این قابلیت ها و مزایا عبارتند از :

  1. دستگاه های برش لیزری با سرعت و دقت بسیار بالا برش انواع فلزات و غیر فلزات را انجام می دهند.
  2. پردازش های تعبیه شده در دستگاه های برش لیزری دقت و توان بسیار بالایی در تولید قطعات دارد.
  3. در دستگاه های برش لیزری امکان اجرای هر طرحی با توجه به ایده طراحان وجود دارد.
  4. به دلیل دقت بسیار بالا در تولید محصولات به وسیله این دستگاه ها، تولیدات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  5. دستگاه های برش لیزری توانایی تکرار با سرعت بالای برش و حکاکی انواع متریال ها را دارند.
  6. دستگاه های برش لیزری با ایجاد برش های دقیق و منظم مانع از هدر رفت متریال ها در برش آن ها و ایجاد ضایعات در آن ها می شود.
  7. حکاکی و برش انواع متریال از جمله انواع فلزات مثل آلومینیوم، استیل، فولاد و غیرفلزاتی مثل چرم، چوب، سرامیک، نمد، شیشه، پارچه، پلکسی گلاس، کریستال و … با سرعت و دقت بالا به وسیله دستگاه های برش لیزری در صنایع مختلف قابل اجراست.
  8. انجام برش بدون لرزش های جانبی و بدون ایجاد سر و صدا از دیگر مزایای این دستگاه ها می باشد.
  9. در برش به وسیله دستگاه های لیزری هیچ گونه تماسی بین دستگاه و قطعه ایجاد نمی شود به همین خاطر احتمال آلوده شدن قطعات فلزی و غیرفلزی کاهش می یابد .
  10. افزایش امنیت در این دستگاه ها و کاهش خطرات استفاده از آن ها در کارخانجات و مراکز تولیدی مختلف

نکات افزایش بازدهی و سرعت در دستگاه های حکاکی و برش لیزری

با رعایت یک سری از نکات می توان سبب افزایش تولید در دستگاه های حکاکی و برش لیزر با هدف افزایش در بازدهی و سرعت دستگاه های حکاکی و برش لیزی شد. این نکات عبارتند از :

استفاده از مرکز میز برای حکاکی

جهت حکاکی و برش بر روی متریالی که مرکز آن ها مدنظر است مثل تلفن و انواع تندیس ها که حکاکی در مراکز آن ها انجام می شود قابلیت جابجا کردن سریع و آسان متریال به وسیله دست را برای کاربر ایجاد می‌کند.

تکرار در تولید طرح های یکسان با زمان بندی و دسته بندی

برای ایجاد برش و انواع حک یکسان بر روی تعداد زیادی متریال باید آن ها به ترتیب و دقیق دسته بندی کنید و همه آن ها را در یک زمان برش بزنید. تعداد تولیداتی که می توانید برش بزنید به اندازه میز دستگاه لیزر بستگی دارد به همین خاطر باید سایز صفحه در نرم افزار گرافیکی را با انداره میز دستگاه برابر کنید. این کار سرعت در تولیدات شما را بسیار افزایش می دهد.

زمان حرکت دستگاه

در دستگاه های لیزر موجود در نوین تاک لیزر امکان تنظیم دستگاه به صورت اتوماتیک و دستی برای کوتاه تر شدن زمان حرکت بین محل های حکاکی و برش وجود دارد.

تهیه سفارشات مشتریان از قبل

تولید کنندگان می توانند یک سری از کارهای محبوب مشتریان که طرفداران زیادی دارند را از قبل آماده و حکاکی کنند. تا در هنگام سفارش مشتریان خود نوشته، متن و هر الگوی درخواستی که مشتریان دارند را بر روی اقلام آماده حکاکی کنند. با این کار در زمان تولید بسیار صرفه جویی خواهد شد.

هدف از تهیه این مقاله آگاهی و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر شما عزیزان با دستگاه های برش لیزری و همچنین معرفی نکات افزایش سرعت و بازدهی دستگاه های لیزر است. در صورت داشتن هرگونه پرسشی در ارتباط با انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری همچون دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات، دستگاه لیزر حکاکی، دستگاه جوش لیزر و … کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره تماس 49063 پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *