هدف ما در این مقاله ارائه اطلاعاتی در ارتباط با نحوه عملکرد دستگاه های لیزر غیرفلزات و متریال های قابل اجرا در دستگاه لیزر غیر فلزات است. امروزه دستگاه های لیزر به دو دسته دستگاه های لیزر فلزات و دستگاه های لیزر غیرفلزات تقسیم بندی می شوند، همانطور که گفته شد در ادامه به بررسی دستگاه لیزر غیرفلزات ها و تمامی موارد مربوط به آن ها خواهیم پرداخت. در گذشته برش و حکاکی فلزات و غیرفلزها با دشواری ها و مشکلات بسیار زیادی همراه بوده است. علاوه بر اینکه برای تولید محصولات جدید زمان بسیار زیادی صرف می شد محصول تولید شده کیفیت و تمیزی لازم را نداشت و با تولید ضایعات بسیار زیادی همراه بود. اما با پیشرفت علم بشر در این زمینه و ابداع دستگاه های لیزر صنعتی با طراحی های مدرن گامی بزرگ و مؤثر در صنعت لیزر برداشته شد و استفاده از این دستگاه های مدرن موجب رونق و افزایش تولیدات بسیار زیبا و متنوع در صنایع مختلف شده است.

عملکرد دستگاه لیزر غیر فلزات

دستگاه برش لیزر غیرفلزات لیزر co2 نام دارد. در دستگاه های برش غیرفلزات لیزر co2 فرآیند برش را اجرا می کند. برای برش به وسیله این دستگاه کافی است که نقشه و طرح موردنظری که می خواهید بر روی متریال های غیر فلز اجرا کنید را در نرم افزار اتوکد و یا سایر نرم افزار های مربوطه طراحی کنید و به رایانه دهید دستگاه به آسانی طرح مورد نظرتان را بر روی انواع متریال های غیرفلز اجرا خواهد کرد. طراحی دستگاه های برش لیزری co2 به گونه ای است که با دقت و سرعت بسیار بالا انواع طرح های مختلف و متنوع را بر روی تمام متریال های غیرفلز اجرا خواهند کرد. لیزر طراحی شده در این دستگاه ها این قابلیت ها را امکان پذیر کرده است. برش و حکاکی در این دستگاه ها و اجرای طرح ها و نقوش موردنظر بدون هیچ تماسی با سطح متریال به صورت نوری و تنها با هدایت کردن خروجی لیزر از دستگاه انجام می شود.

فرآیند برش و حکاکی در دستگاه های لیزر غیرفلزات در کمترین زمان ممکن با سرعت و دقت بسیار بالا و کیفیتی فوق العاده انجام می شود. محصول نهایی تولید شده توسط این دستگاه های مدرن در بهترین و زیباترین شکل ممکن آن با بالاترین کیفیت و بدون ایجاد ضایعات تولید خواهند شد.

در واقع میتوتن گفت تمامی دستگاه های برش لیزری غیرفلزات قابلیت برش و حکاکی تمام متریال های غیرفلزی را دارند اما تفاوت آن ها در ابعاد آن ها، سرعت برش و حک، کیفیت کار، ویژگی های الکترونیکی و مکانیکی، قطعات یدکی و توان لیزر دستگاه است.

در نتیجه تنها کافی است با توجه به بودجه، نیاز کسب و کار و محیط کارگاهی خود مناسب ترین دستگاه را تهیه کنید.

متریال های قابل اجرا در دستگاه لیزر غیر فلزات

متریال های قابل اجرا در دستگاه لیزر غیر فلزات عبارتند از انواع پارچه با جنس های مختلف، چرم، نمد، انواع سنگ ها، پلکسی گلاس، انواع شیشه و کریستال، حکاکی و برش لیزری پلاستیک، لاستیک، چوب، مولتی استایل، کاغذ و مقوا، کاشی و … را دارند‌.

دستگاه های لیزر غیرفلزات کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنایع پوشاک، دکوراسیون داخلی، صنایع نظامی، پزشکی، خودروسازی‌ و بسیاری از صنایع دیگر را دارند. دستگاه های لیزر غیرفلزات قابلیت ایجاد طرح و نقش با برش و حکاکی انواع محصولات صنعتی از جمله بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی پزشکی، قطعات الکترونیکی، چاپ، ساخت تندیس و ماکت، لوح تقدیر، ساخت کارت های عروسی و کارت های تبریک، انواع گیفت های مناسبتی، تولید انواع کیف و کفش های چرمی، تولید تابلو راهنما، تابلوهای تبلیغاتی و انواع پلاک، ساخت هولوگرام و لیبل، یونولیت، برش انواع رو مبلی و رو میزی، برش انواع سنگ ها و حکاکی سنگ قبر و …. را با سرعت و دقت بسیار بالا دارند.

مزایای دستگاه لیزر غیرفلزات

از جمله مزایای بی شمار دستگاه های لیزر غیر فلزات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین مزیتی که در دستگاه های برش لیزری غیرفلزات مورد توجه است آسان بودن کار با این دستگاه  هاست.
  • هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه های لیزر غیرفلزات بسیار پایین و مقرون به صرفه است.
  • نداشتن سر و صدا و لرزش های جانبی از دیگر مزایای این دستگاه ها است.
  • برش و حکاکی در این دستگاه ها با سرعت بسیار بالا انجام می شود.
  • کیفیت بالای محصول نهایی تولید شده در این دستگاه ها بی نظیر است.
  • امکان برش و حکاکی انواع طرح های پیچیده با سرعت بسیار بالا از دیگر مزیت های این دستگاه ها است.
  • امکان تولید انواع محصولات در ابعاد مختلف در سطح وسیع در کمترین زمان ممکن
  • توانایی تعداد تولیدات فراوان در کم ترین زمان ممکن و در نتیجه کسب سودآوری بسیار از مهم ترین مزایای دستگاه های لیزر غیرفلزات است.
  • احتمال خطا و انحراف در برش این دستگاه ها بسیار پایین است.
  • تولید ضایعات توسط دستگاه های لیزر غیرفلزات به حداقل می رسد.
  • امنیت استفاده از این دستگاه ها در مکان های مختلف بسیار قابل توجه صاحبان این صنعت است.

شرکت نوین تاک لیزر به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت وارد کننده دستگاه های لیزر داخل کشور با وارد کردن بهترین و به روز ترین دستگاه های لیزر غیر فلزات با طراحی های منحصر بفرد مناسب ترین دستگاه ها را به شما عزیزان با هر کسب و کار و تولیداتی ارائه می دهد.

لازم به توضیح است شرکت نوین تاک لیزر با ارسال تکنسین نصاب متخصص جهت نصب انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری و ارائه آموزش های لازم به محل کارگاه شما از زمان خریداری دستگاه تا نصب و راه اندازی آن همراه شماست. جهت ارتباط با کارشناسان متخصص نوین تاک لیزر با ما در تماس باشید. شماره تماس پنج رقمی 49063 پاسخگوی شماست.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

2 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز دستگاه های برش لیزر غیر فلزات نوین تاک لیزر جهت برش انواع کاغذ با سرعت، دقت و کیفیت بسیار بالا کاربرد دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 49063 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *