علم و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. در هر لحظه محصولات جدیدی تولید می‌شوند که تقاضاهای زیادی در بازار دارند. لازمه‌ی تولید این محصولات پرفروش، دستگاه‌های تولیدی مخصوص خودشان است.
در اواسط قرن گذشته، تکنولوژی لیزر در آزمایشگاه متولد شد و تا امروز تا حد زیادی در تولیدات و زندگی انسان نفوذ کرده است. اگرچه برش و جوشکاری لیزری در تولید صنعتی را اغلب به چشم خود نمی‌بینیم، اما همچنان از مزایای این تکنولوژی در همه زمان‌ها بهره‌مند می‌گردیم.

تکنولوژی جوش لیزر در صنعت خودرو سازی 

درزمینهٔ تولید اتومبیل، تکنولوژی جوشکاری فایبر لیزری توسط دستگاه جوش لیزر بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. با پیشرفت پیوسته تجهیزات ایمنی در صنعت تولید خودرو، تجهیزات مصرف /پخش سوخت و کلیه تجهیزات کاربردی خودرو، تکنولوژی لیزر به دنبال گسترش حداکثر خودروهای سبک است.

تکنولوژی جوش لیزر در صنعت خودرو سازی 

تکنولوژی جوش لیزر در صنعت هواپیمایی 

در صنعت هواپیمایی، تکنولوژی جوشکاری لیزری بدون خط، در تولید موتورهای هواپیما به‌صورت گسترده استفاده می‌شود. جوشکاری لیزری بدون خط بدنه هواپیما که از جنس آلیاژ آلومینیوم است جایگزین روش پرچ کردن می‌شود ضمن آنکه وزن بدنه هواپیما کاهش می‌یابد.
تکنولوژی جوش لیزر در صنعت هواپیمایی 

تکنولوژی جوشکاری لیزری در صنعت حمل و نقل ریلی

همچنین تکنولوژی جوشکاری لیزری در تولید دیواره‌های جانبی بدنه، کف و واگن قطارهای سریع‌السیر نیز واردشده است. این تکنولوژی ایمنی را افزایش می‌دهد ضمن آنکه صدا را کاهش داده و محیطی ساکت و راحت را برای مسافران در حین سفر فراهم می‌کند.
تکنولوژی جوش لیزر در صنعت حمل و نقل ریلی

 تکنولوژی جوشکاری لیزری در صنعت ساخت لوازم خانه

در سال‌های اخیر، تکنولوژی لیزر به‌تدریج وارد زمینه تولید لوازم‌خانگی شده است. در بدنه داخلی مخزن استوانه‌ای ماشین لباسشویی که از جنس فولاد ضدزنگ است از تکنولوژی جوشکاری لیزری بدون خط استفاده‌شده است تا از ایجاد هرگونه حفره و غیریکنواختی در مخزن داخلی جلوگیری شود، درنتیجه قابلیت اطمینان و عملکرد صحیح مخزن داخلی بهبود می‌یابد و کارایی آبگیری آن بهتر می‌شود. ضمن آنکه برق کمتری مصرف کرده و در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

 تکنولوژی جوش لیزر در صنعت ساخت لوازم خانه

تکنولوژی جوش لیزر در صنعت پزشکی

درزمینهٔ داروسازی، فایبر لیزر می‌تواند مواد پلیمری شفاف را پردازش کند و برای جوشکاری مواد غیرفلزی در تجهیزات پزشکی مناسب است.
تکنولوژی جوش لیزر در صنعت پزشکی
لیزرها در تمام زمینه‌ها اعم از زمینه تولید صنعتی، صنعت پزشکی و سرگرمی استفاده می‌شوند.
نوین تاک تجربه‌ای چند ساله در زمینه تولید دستگاه‌های لیزر دارد. اسکنر galvo از محصولات این شرکت بوده و در لیزر حکاکی مارکینگ (علامت‌گذاری لیزری)، پزشکی زیبایی، چاپ سه‌بعدی، پاک‌سازی لیزری (لیزر کلینینگ)، جوشکاری لیزری، برش دقیق، تحقیقات علمی و زمینه‌های نظامی و غیره در حد گسترده‌ای به‌کاربرده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مخصوصاً در مورد تجهیزات خاص می‌توانید به وب سایت ما سربزنید. اگر نظر یا پیشنهادی درمورد این مقاله دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما درمیان بگزارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *