حکاکی Qr code با دستگاه لیزر مارکینگ

امروزه Qr code ها را همه‌جا می‌بینیم، مانند کد Qr در Internet Alipay، WeChat، یا Qr code مربوط به مواد غذایی و … Qr code ها در بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره ما اثرگذارند، به کاربر اجازه ردیابی محصول را می‌دهند و باعث برند سازی می‌شوند. با استفاده از آن‌ها می‌توان برای کنترل جریان محصول سرمایه‌گذاری کرد تا از کانال‌سازی عرضه کالاها ممانعت کرد.  در حال حاضر استفاده از کد Qr در سیستم مدیریت اطلاعات تولید، ردیابی و مدیریت فروش محصول صنایع غذایی، دارو، تجارت الکترونیک و سایر صنایع در حال رشد است. بنابراین نیاز برای حکاکی QR Code ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. باگذشت زمان استفاده از جوهرافشان‌های موجود، چاپ حساس حرارتی/انتقال حرارتی و سایر جوهرافشان‌های مرسوم برای استفاده در کاربردها و نیازهای فنی جدید Qr code دشوارتر از قبل شده است. خروجی دستگاه لیزر مارکینگ تجربه بهتر و قابلیت‌های بیشتری را برای استفاده در Qr code مارکینگ فراهم می‌کند.

Qr code با استفاده از دستگاه لیزر حاکی

اهمیت استفاده از Qr code 

درزمینهٔ فروش لوازم الکترونیکی به‌خصوص گوشی‌های هوشمند، بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند بیشتر تحت‌فشار است. فرقی نمی‌کند که گوشی موبایل از کدام شرکت باشد، اپل، سامسونگ یا هوآوی، درصورتی‌که شرکتی نتواند کیفیت گوشی موبایل را برای مشتریان خود تضمین کند، به‌زودی شکست خواهد خورد. بنابراین، هر تولیدکننده گوشی هوشمند کیفیت محصولات خود را از اجزای الکترونیکی تا پوسته گوشی موبایل به‌صورت سخت‌گیرانه‌ای کنترل می‌کند و از دستگاه لیزر مارکینگ برای درج کد دوبعدی استفاده می‌کند تا بتواند کیفیت محصول خود را ردیابی کند.

دستگاه لیزر حکاکی مارکینگ

فرآیند حکاکی Qr code با دستگاه لیزر مارکینگ

فرآیند لیزر مارکینگ در حکاکی Qr code بدون تماس با سطح انجام می‌شود، در تمام فرآیند آسیبی به قطعه نمی‌رسد، و بدون هیچ‌گونه آلودگی عمل می‌کند به‌گونه‌ای که گاز و آب آلاینده، تولید نمی‌کند. کدQr اطلاعات زیادی را به همراه دارد، ردیابی اطلاعات محصول را به‌صورت اساسی محقق می‌سازد، اما به این معنی است که هر محصول می‌تواند کد دوبعدی منحصربه‌فرد داشته باشد، دستگاه مارکینگ کد دوبعدی مرسوم قابلیت تنظیم خودکار ضعیف و بازدهی کمی دارد و استفاده از لیزر مارکینگ می‌تواند به‌سرعت یک کد را درج کند.
در این مقاله به اثرگذاری های بسیار Qr کدها پرداختیم و اشاره کردیم که چه کاربردهایی در صنایع دارد. برای ایجاد این کدها نیاز به دستگاه لیزر مارکینگ داریم که به راحتی می‌تواند این کدها را برای ما بر روی هرگونه موادی که بخواهیم حک کند. شرکت نوین تاک لیزر با تجربه‌ای چندین ساله در طراحی و تولید این دستگاه‌ها می‌تواند شما را راهنمایی کند. اگر نظر یا پیشنهادی درباره این مقاله دارید می‌توانید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *