دستگاه حکاکی لیزری و دستگاه برش لیزری هر دو از تکنولوژی های نوین در مجموعه گسترده دستگاه های لیزر و پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنعت طلا و جواهر، دکوراسیون داخلی، صنعت ساختمان سازی، صنعت پوشاک، کیف و کفش، صنایع دفاعی، نظامی، تبلیغات و بسیاری از صنایع دیگر هستند. عملکرد هر دو دستگاه های لیزر بر روی متریال مختلف با تفاوت هایی همراه است. قبل از پرداختن به تفاوت های این دو دستگاه لیزر ابتدا کمی با عملکرد دستگاه ها آشنا می شویم.

عملکرد دستگاه برش لیزری

دستگاه های برش لیزری جهت برش انواع متریال مورد استفاده قرار می گیرند‌. در این دستگاه ها انواع برش های متفاوت با شکل و اندازه های متنوع از جمله انواع علامت ها، حروف به زبان های مختلف، برچسب ها، خطوط و منحنی ها و اشکال هندسی که از قبل در نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده اند به وسیله حرارت اشعه لیزر انجام می شود و محصول نهایی تولید می گردد. دستگاه های برش لیزری با دسته بندی دستگاه لیزر فلزات با توانایی برش انواع فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات با توانایی برش انواع متریال غیر فلز همچون الماس، چوب، شیشه، پلاستیک، چرم، نمد و … موجود هستند.

عملکرد دستگاه حکاکی لیزری

 دستگاه های حکاکی لیزری انواع تصاویر، شکل ها، عکس، علائم تجاری، آرم در اشکال مختلف، لوگو، تمبر و انواع لوح تندیس را بر روی انواع متریال همچون شیشه، پلاستیک، چرم، چوب، سنگ، مقوا، کاغذ، پارچه و … بسیار دقیق، ظریف و باکیفیت حک می کنند. در نتیجه محصولات نهایی که در این روش تولید می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با استفاده از تکنولوژی لیزر حکاکی مارکینگ اجرای هر ایده ای که در ذهن شما باشد به آسانی و به سرعت قابل انجام خواهد بود.

تفاوت حکاکی لیزری و برش لیزری در چیست؟

در واقع تفاوت بین دستگاه های حکاکی لیزری و برش لیزری در طول لنز دستگاه های لیزر است. لنزها در دستگاه های حکاکی لیزری از فاصله کانونی کوتاه تری نسبت به دستگاه های برش لیزری برخوردار هستند. همین موضوع نیز این امکان را فراهم می کند تا انواع حکاکی ها با پیچیدگی های دشوار بسیار دقیق، ظریف و با کیفیت بر روی انواع متریال اجرا شوند. طراحی دستگاه های حکاکی لیزری طوری انجام شده است که توانایی برش متریال های ضخیم را نداشته و فقط توانایی حک بر روی آن را دارند.

عملکرد لنزها در دستگاه های برش لیزری برخلاف دستگاه های حکاکی لیزری با فاصله کانونی طولانی تری طراحی شده اند و نسبت به تغییرات ارتفاع فوکوس تحمل بیشتری دارند. به طوری که در لبه های متریال مورد نظر برش کم تری ایجاد می کنند. در واقع از مزیت های بارز دستگاه های برش لیزری میتوان به امکان انجام برش به بهترین شکل ممکن و همچنین امکان اجرای انواع حکاکی را بر روی انواع متریال اشاره کرد. این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که انواع برش ها را با قدرت و سرعت بسیار بالایی انجام می دهند.

از دیگر تفاوت های دستگاه های حکاکی لیزری و دستگاه های برش لیزری در نقاط قوت آن هاست به این صورت که متریال های مورد استفاده در برش لیزری عموماً در ابعاد بزرگ مثل پارچه هستند در نتیجه دستگاه های برش لیزری متناسب با این کارآیی بسیار پرتوان تر و قدرتمند از دستگاه های حکاکی لیزری طراحی شده اند.‌

سرعت در طراحی دستگاه های حکاکی لیزری طوری طراحی شده است که انواع حک های بسیار پیچیده و دشوار را با سرعت بسیار بالا همراه با کیفیتی بالا بر روی انواع متریال همچون چرم، شیشه، چوب و … انجام خواهند داد.

شرکت نوین تاک لیزر وارد کننده بهترین و به روزترین دستگاه های حکاکی لیزری و دستگاه های برش لیزری در ایران است. این شرکت به کمک تیم فنی مهندسی خود با طراحی های متناسب با نیاز مشتریانش بهترین و نوین ترین خدمات را به آنان ارائه می دهد.

علاوه بر این شرکت نوین تاک لیزر این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده است تا در صورت تهیه هر نوع دستگاه لیزر توسط شما، مهندسان و‌ کارشناسان شرکت با مراجعه حضوری به محل کارگاه شما نحوه راه اندازی و کار با دستگاه ها را به شما به طور کامل آموزش دهند.

این شرکت به عنوان بزرگ ترین و با سابقه ترین شرکت وارد کننده انواع دستگاه های لیزر در ایران عزیز می باشد.‌ ما در نوین تاک لیزر مفتخر به عرضه انواع به روز دستگاه های لیزر با توجه به تقاضا و نیاز مشتریان خود هستیم. دستگاه های موجود در نوین تاک لیزر اعم از دستگاه های حکاکی لیزری و دستگاه های برش لیزری طوری طراحی شده اند که پاسخگوی نیاز کسب و کارهای مختلف به بهترین شکل ممکن باشند. پکیج کامل نقاط قوت مورد نیاز جهت پیشرفت و رونق صنایع مختلف در کسب و کارهای متعدد است.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *