ارائه محصولات سنگی حکاکی شده با لیزر به مشتریان، طیف وسیعی از بازارها را مانند یادبودها، لوازم رومیزی یا کاشی های تزئینی، سنگ های مقبره، تزئینات داخلی منازل و…. را به روی شما باز می کند. چه چیزی باعث می شود چنین محصولاتی ارزش بالایی داشته باشد؟ جواب ساده و کوتاه است : ماندگاری.

قدمت حکاکی بر روی سنگ به دوران باستان برمیگردد، گذشتگان اسناد مهمی را بوسیله این روش برای ما بر جای گذاشته اند که کماکان این اسناد سالم و دردسترس هستند. طول عمر حکاکی در روزگاران قدیم بسیار مهم تلقی می شد و امروزه نیز هم به همین شکل می باشد. مشتریان اقلام سنگی را به دلیل حس استحکام و محکمی جاودانه می دانند که این یک ویژگی بسیار مهم این اقلام می باشد.

در این مطلب اطلاعات مربوط به حکاکی لیزری سنگ در اختیار شما قرار داده می‌شود.

انواع سنگ مناسب جهت حکاکی لیزری

مواد سنگی مناسب برای حکاکی لیزری از لحاظ کیفیت، رنگ و بافت متفاوت است. بسیاری از آن ها نتایج درخشانی را به ارمغان می آورند. سنگ مرمر یک نوع سنگ معمولی است که می تواند محصولات بسیار زیادی را از آن تولید کرد. مرمر به طور کلی دارای بافت بسیار ظریفی است و برای حکاکی عکس یا متن مناسب است. طیف رنگ مرمر یکی از مزایای آن است. رنگ های زیبا و غنی مانند مشکی، سبز، یاسی و سفید باعث محبوبیت سنگ مرمر در بین بسیاری از مشتریان شده است. سنگ مرمر با کیفیت عالی از هند و پاکستان به دست می آید، جایی که تجارت سنگ مرمر صدها سال در آنجا وجود داشته است.

سنگ لوح یا اِسلیت نوع دیگری از مواد طبیعی است که می تواند نتایج حکاکی لیزری خوبی را ایجاد کند.  اسلیت نسبتاً نرم است و گاهی اوقات سطح بسیار ناهمواری دارد. این سنگ از نوع سنگ دانه ریز و دگرگونی است که از سنگ های رسوبی بوجود آمده است. دارای رنگ یکنواختی است و در رنگ هایی مانند سبز تیره تا روشن، بنفش لکه دار، سیاه، خاکستری یا قرمز تیره موجود است.کاشی هایی از این نوع سنگی معمولاً در اندازه های مختلف موجود هستند و اغلب در دیوارها و کف استفاده می شوند.

گرانیت را می توان بسیار جلا داد یا به روش های مختلف به نتیجه رساند. گرانیت متشکل از فلدسپات و کوارتز، در طیف وسیعی از رنگ های رایج از جمله سیاه و قرمز موجود است که رایج ترین کاربردهای این سنگ برای حکاکی است. قوام گرانیت گاهی اوقات می تواند نسبتاً درشت یا کریستالی باشد و به بهترین نحو می تواند کاربردهای حکاکی شامل متن و طرح های گرافیکی را نشان دهد. گرانیت یک نوع سنگی است که دارای دانه های متراکم است و دارای سختی و دوام عالی است. به همین دلیل، برای هدیه های یادبود و معماری بسیار محبوب است. این سنگ از جنس سنگ های صخره ای است، به این معنی که زمانی مواد مذاب بوده و با سرد شدن در اعماق زمین شکل گرفته است.

سنگ مرمر تراورتن نوعی سنگ آهکی است که در دریاچه ها با گرمای آهسته و سرشار از مواد معدنی به وجود می آید. “حفره هایی” که مخصوص تراورتن هستند زمانی ایجاد می شوند که حباب های دی اکسید کربن در حین تشکیل سنگ به دام می افتند. اگرچه تراورتن کلاسیک با رنگ های تیره قابل تشخیص است، اما سایه های دیگری مانند قرمز تیره با رگه های قهوه ای تیره در دسترس است. تراورتن در اندازه های کاشی استاندارد و تراش خورده موجود است و معمولاً برای کفپوش و میزهای رومیزی استفاده می شود.

ماسه سنگ، همانطور که از نامش پیداست، از ذرات ریز ماسه تشکیل شده است که توسط چسب بتنی به هم متصل شده و این محصول سنگی یکنواخت را تشکیل می دهند. رنگ ماسه سنگ در طول زمان با شستشو مواد معدنی از طریق سنگ سخت ایجاد می شود. ماسه سنگ تا حدودی شکننده است و به دلیل مخلوط ماسه تعبیه شده ، کیفیت درشتی دارد. نتایج حکاکی لیزری می تواند بسیار خوب باشد زیرا سنگ می تواند بسیار صاف و از نظر چگالی نسبتاً نرم باشد.

سنگ رودخانه یکی دیگر از انواع سنگ هایی است که برای حکاکی لیزری باید در نظر گرفته شود. سنگ رودخانه حکاکی شده به بازارهایی مانند هدایای شرکتی راه یافته اند. وقتی به سنگ رودخانه اشاره می کنیم، ما در مورد سنگ های واقعی از بستر رودخانه صحبت می کنیم که قرن ها طول کشیده است تا با جاری شدن آب صاف، گرد و صیقلی شود. این سنگ های رسوبی بیشتر از ماسه تشکیل شده اند و با کیفیت متوسط ​​تا درشت حکاکی می شوند. ایده آل ترین نوع سنگ های رودخانه آن هایی هستند که رنگ تیره تری دارند و سطحی بسیار صیقلی و صاف دارند. یک روکش شفاف اسپری شده نیز می تواند به ایجاد سطحی صاف برای حکاکی لیزری کمک کند.

بسته به ترکیب ، 2 نوع حکاکی روی مواد معدنی وجود دارد. حکاکی لیزری عمدتاً برای تخته سنگ، کاشی و آجر است. چنین موادی در صورت لیزر شدن با رنگ سفید واکنش نشان می دهند، که نتیجه متضاد رنگ طبیعی سنگ را می دهد. حکاکی لیزری عمیق برای سنگ مرمر، گرانیت، بازالت، سنگ گدازه، سنگ طبیعی، سنگریزه، سرامیک، پرسلن و گرانیت سیاه، نتیجه ای بدون کنتراست یا کمی متضاد خواهد داد. اغلب، کمی رنگ به آن اضافه می شود تا نتیجه رنگی خوبی به دست آید، مانند حکاکی گرانیت یا سنگ مرمر با متن یا برای سنگ مزار درگذشتگانمان.

در حال حاضر، حکاکی بر روی انواع مختلف سنگ در بازارهای جدید مانند جواهرات، طراحی داخلی و صنایع دستی، هدایا و تابلوها بسیار محبوب است.

موارد استفاده از حکاکی لیزری سنگ

حکاکی لیزری سنگ در صنعت، اقلام یادبود، طراحی، حکاکی عکس، ساخت انواع هدایا، محصولات تبلیغاتی، اقلام تزئینی و برای طراحی داخلی استفاده می شود. بعنوان مثال کاشی های سنگی حکاکی لیزری نتایج خارق العاده ای را برای انواع سنگ های تیره مانند بازالت، تخته سنگ یا گرانیت به دست می آورد. بنابراین، حکاکی لیزری اغلب برای محصولات زیر استفاده می شود:

سنگ قبر، گلدان، پلاک های یادبود،کاشی دیوار و کف، میز کار و مبلمان طراحی و سفارشی سازی جواهرات ساخته شده از سنگ طبیعی.

نحوه حکاکی با لیزر بر روی سنگ

هنگام پردازش سنگ ها با استفاده از فناوری لیزر، یک پرتو لیزر یک سطح را از سنگ انتخاب شده حذف می کند. یک قاعده کلی این است که هرچه سنگ تیره تر و همگن تر باشد، اثر دقیق تر و متضاد تر است. با این حال، بر خلاف آن فرایندها، مواد به طور مستقیم در حکاکی لیزری پردازش می شوند، به همین دلیل شما به شابلون های از پیش ساخته شده احتیاج ندارید. دستگاه لیزر غیر فلزات با بهره گیری از تکنولوژی لیزر CO2 معمولاً برای حکاکی سنگ استفاده می شوند، اما تعدادی از انواع مختلف سنگ را نیز می توان با استفاده از دستگاه لیزر فایبر پردازش کرد.

مزایای حکاکی بر روی سنگ با لیزر

از جمله مزایای حکاکی لیزری سنگ میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حکاکی با کیفیت بالا، نتایج حاصل از حکاکی با لیزر بسیار با کیفیت و دقیق است.
  • ماندگاری حکاکی، با اینکه حکاکی شما سریع انجام می شود اما طرح شما جاودانه و بادوام خواهد بود.
  • زیبایی چشم نواز، طرح شما می تواند مطابق نیازهای شما سفارشی شود و نتیجه ای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کند.
  • سرعت حکاکی بالا، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات دقیق، پروژه شما به سرعت و به طور حرفه ای به اتمام میرسد.
  • بدون نیاز به ابزار، طرح های سفارشی را می توان سریع و کارآمد بدون نیاز به تنظیمات اولیه یا ابزار مورد نیاز تکمیل کرد.
  • هزینه حکاکی، ممکن است شگفت زده شوید که برش لیزری سنگ می تواند روش مقرون به صرفه ای برای طراحی باشد.

چگونه می‌توان هنگام حکاکی لیزری روی سنگ کنتراست قوی تری بدست آورد؟

برای دستیابی به کنتراست قوی‌تر میتوانید حکاکی را با رزین مصنوعی یا لاک پر کرد. مخصوصاً در مورد سنگ های صیقلی لاک یا رزین به خوبی روی سطح حکاکی شده میچسبد.

آیا می‌توان سنگ ها را با لیزر برش داد؟

برش لیزری سنگ ها امکان پذیر نیست تنها می‌توان روی آن ها حکاکی با عمق های متفاوت انجام داد.

نکته ای مهم در مورد حکاکی عکس روی سنگ با لیزر

از آنجا که سنگ ها دارای سطح ناهموار هستند برای تصاویر درشت شکن 250 تا 333 نقطه در اینچ مناسب هستند.

نوین تاک لیزر را میتوان یکی بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولیدکننده و واردکننده دستگاه های لیزر صنعتی از جمله دستگاه های برش لیزری فلزات، دستگاه های برش لیزری غیر فلزات و دستگاه جوش لیزر دانست که باکیفیت ترین دستگاه های لیزر موجود در دنیا را جهت ارائه به صنعتگران گرامی گردهم آورده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149063 تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      جهت دریافت قیمت روز انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری این مجموعه با کارشناسان فروش نوین تاک لیزر با شماره 02149063 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *