برش لیزری موکت و کفپوش یکی دیگر از نمونه های کاربردی و عالی دستگاه لیزر CO2 است. برش انواع موکت و فرش و انواع کفپوش با استفاده از تکنولوژی لیزری به راحتی و با سرعت و نهایت دقت و ظرافت برروی این مواد ایجاد می­شود.

 امکان پیاده سازی انواع الگوی پیچیده و ساده، برش و حکاکی برروی این لوازم مهم در دکوراسیون داخلی سبب شده است بسیاری از تولید کنندگان این حوزه، برش لیزری را جایگزین موارد سنتی و مکانیکی کنند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی برش و حکاکی موکت ها و فرش و انواع کفپوش با استفاده ازین دستگاه لیزر صنعتی بپردازیم و مزایای آن نسبت به سایر روشهای برش موکت و کفپوش را ارائه دهیم.

برش و حکاکی موکت و فرش با دستگاه لیزر

برش و حکاکی فرش و موکت با استفاده از دستگاه لیزر غیر فلزات نسبت به سایر روشها دارای مزیت هایی چشمگیری است. بیشترین الیاف بکار رفته در فرش ها پلی استر و یا الیاف طبیعی همچون پشم است که این متریالها کاملاً با دستگاه لیزر سازگاری دارد. در واقع گرمای تولید شده در هنگام حکاکی و برش توسط لیزر، لبه ‌ها را می‌بندد تا از سایش و پرز پرز شدن لبه ها جلوگیری کند. همچنین انواع موکت ها و کفپوش های بافته شده و برش لیزری نمد نیز از نمونه های اجرای بدون نقص برش بالیزر است.

مهم نیست که چه طرح و الگویی را میخواهید برروی یک قطعه پیاده کنید، تنها کافیست با استفاده از کمک یک طراح گرافیکی نمونه را در نرم افزار کورل دراو و یا اتوکد ایجاد کرده و به دستگاه ارسال کنید. به راحتی می توانید با برش و کاهش برخی قسمت ها طراحی های سه بعدی و برجسته ایجاد کنید. اجرای طراحی های منحصر بفرد و الگوهای پیچیده پیش از تکنولوژی لیزر و با روشهای سنتی برش امکان پذیر نبود.

مزایای برش موکت و فرش با لیزر

  • با استفاده از دستگاه های حکاکی و برش لیزری می توان جلوه سه بعدی و با وضوح و دقت بالا ایجاد کرد
  • لبه خطوط بسیار تمیز و ظریف است
  • اجرای طرح های متنوع، پیچیده ویکسان در فضای محدود فرش
  • آرم و علامت تجاری شرکت و هر متن و طرحی را که بخواهید برای مجتمع های تجاری می توان سفارشی سازی کرد.

برش کفپوش با دستگاه لیزر CO2

بازار اصلی و کاربردی کفپوش ها ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی هستند.

انواع مختلفی از کفپوش با متریال مختلف مانند چوب، لمینیت و پارکت، ترموود، بامبو، کفپوش های PVC، سرامیکی، سنگ، کاشی و  موزاییک به عنوان مصالح کف در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. در فرآیند آماده سازی آنها از جمله برش و حکاکی علاوه بر برش واتر جت و پلاسما، تکنولوژی لیزر نیز دخیل است.

این صنعت رقابت بالایی در تولید کفپوش هایی با طراحی منحصربفرد دارد و شرکت ها سعی می کنند طیف گسترده ای طراحی ها با الگوی برش خاص ایجاد کنند که در این صورت ایجاد نوآوری ها و پیشرفت های جدید را تنها می توان با تکنولوژی موجود در دستگاه های لیزری ایجاد کرد.

بازار کفپوش ها به شدت تحت تأثیر پیشرفت های جدید فناوری و سبک های جدید است و ایجاد خلاقیت در سبک آنها با استفاده از دستگاه لیزر به امری دست یافتنی تبدیل شده است.

از آنجایی که جنس اکثر کفپوش ها از چوب و فرآورده های آن، سنگ و یا پلاستیک است تمامی آنها را با ضخامت های کم می توان با استفاده از برش و حکاکی لیزری پردازش کرد.

مزایای برش لیزری کفپوش

مزایای برش و حکاکی لیزر برای کفپوش عبارتنداز:

  • پردازش بدون تماس، بدون سایش ابزار
  • ماشینکاری با دقت و کیفیت بالا
  • پردازش و تولید انعطاف پذیر و سفارشی
  • هر شکل و اندازه ای را می توان با لیزر برش داد و هر الگوی را می توان با لیزر حکاکی کرد
  • اندازه های میز قابل تنظیم، مناسب برای مواد با فرمت های مختلف
  • لبه های برش تمیز و بافت های حکاکی لیزری ظریف
  • بدون نیاز به آماده سازی و یا تعویض ابزار، صرفه جویی در هزینه نگهداری
  • روند کاملاً اتوماتیک بدون دخالت نیروی انسانی

چگونگی برش و حکاکی لیزری کفپوش و موکت

اگر کمی با تجهیزات و دستگاه های لیزری آشنایی داشته باشید می دانید که این دستگاه ها با تولید پرتو لیزر از برخی گازها و منابع جامد و با انرژی حرارتی زیادی که این پرتو تولید میکند برای برش و نفوذ در مواد استفاده می کنند. حرکت هد برش توسط تکنولوژی cnc هدایت می شود و هر طرحی را که مایل به اجرای آن باشید تنها کافیست که در برنامه های برداری، رسم و سپس به کامپیوتر دستگاه ارسال کنید و مطابق با طرح بدون کوچکترین خطایی الگوی برش و یا حکاکی را برروی مواد ایجاد می کنید.

بهترین دستگاه برای برش مواد غیر فلزی همچون موکت و کفپوش ها لیزرهای CO2 هستند. لیزرهای co2 با توان های مختلف در دسترس است و به دلیل دقت و تمرکز پرتو  برای انجام برش های ظریف و میلیمتری مناسب است.

توان دستگاه، سرعت حرکت هد، فاصله کانونی و نقطه فوکوس فاکتورهای قابل تنظیم در برش و حکاکی هستند که باید مطابق با نوع و ضخامت مواد انتخاب شود تا سبب آسیب به متریال نشده و در نتیجه بهترین میزان از کیفیت و دقت در برش را ارائه دهد.

شرکت نوین تاک لیزر ارائه دهنده انواع دستگاه ها و تجهیزات برش لیزری فلزات و غیر فلزات در ایران است. این شرکت با بیش از 20 سال سابقه در واردات و عرضه دستگاه های لیزر صنعتی از برترین برندهای دنیا آماده ارائه هرگونه خدمات فروش و نصب آن برای واحدهای تولیدی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش مجموعه از طریق شماره 02149063 در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *