تیغه گیوتین، به تیغه‌ هایی گفته می‌ شود که در دستگاه گیوتین صنعتی استفاده‌ شده و متریال های متفاوت را به ورقه‌ ها و یا نوار هایی با عرض های دلخواه برش می‌ دهد. در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، از تجهیزات و ماشین ‌آلات بسیار پیشرفته و مجهزی در صنایع گوناگون جهت تولیدات متفاوت به‌ کار برده می‌ شود که یکی از این ماشین ‌آلات، دستگاه گیوتین صنعتی می‌ باشد. این دستگاه برای برش مواد متفاوتی همچون متریال چوب به‌ کار برده شده و مهم‌ ترین مصرف آن نیز در صنایع آهن و فولاد جهت برش ورق‌ های فلزی در ضخامت‌ های گوناگون می‌ باشد. استفاده از این دستگاه در صنایع، می‌ تواند سرعت انجام برش مواد متفاوت را بسیار افزایش داده و علاوه‌ بر آن به‌ دلیل دقت بالا دستگاه نیز، کیفیت تولیدات را بسیار بهبود بخشد. دستگاه گیوتین در انواع صنایع، کمک بسیار شایانی در تولیدات با کیفیت نموده و همچنین ضایعات بسیار کمتری را نیز تولید می‌ نماید.

تیغه گیوتین چیست؟

تیغه‌ گیوتین، به نوعی تیغه در دستگاه گیوتین صنعتی گفته می‌ شود که انواع مواد به‌ ویژه ورق‌ های فلزی را می‌ تواند به نوار هایی با عرض های متفاوت و دلخواه برش دهد. این تیغه ها، بسیار نازک و تیز هستند و بنابراین مواد را با ظرافت بالا و در کیفیت‌ های بسیار مناسب برش می دهند. در طراحی و ساخت تیغه های گیوتین نیز به‌ طور معمول از فولاد بسیار با کیفیت و مقاوم استفاده‌ شده و در برابر عواملی چون شکستگی، خوردگی، خم شدن و غیره بسیار مقاوم و با دوام هستند. تیغه های گیوتین با توجه به نوع دستگاه گیوتین، دارای اندازه و ابعاد بسیار استاندارد و دقیق هستند و شامل انواع فرم‌ های دندانه‌ دار، اره‌ ای، سوراخ‌ دار، گوشه‌ دار و غیره می‌ باشند. این تیغه ها متریال‌ های متفاوتی همچون چوب، پلاستیک، کاغذ و همچنین انواع فلز را اندازه‌ های گوناگون برش داده و بنابراین دارای کاربرد در بسیاری از صنایع می‌ باشند.

لازم به ذکر است که تیغه‌ گیوتین، یکی از تجهیزات و بخش های بسیار مهم و اصلی در دستگاه‌ های گیوتین صنعتی محسوب شده و به دلیل استفاده از فولاد بسیار مقاوم و ضد زنگ در ساخت آن‌ ها، دارای دوام بالایی هستند.

انواع دستگاه گیوتین صنعتی

گیوتین های صنعتی به‌ طور کلی دارای ۳ نوع دستی، مکانیکی و هیدرولیکی هستند و هر کدام در برش متریال ها دارای ویژگی‌ های متفاوتی می‌ باشند.

گیوتین مکانیکی

در گیوتین های مکانیکی برای برش مواد، از موتور های گیربکسی استفاده شده و سرعت انجام برش متریال توسط این دستگاه بسیار بالا تر از گیوتین های هیدرولیکی است اما استفاده از تنوع متریال در ابعاد و ضخامت‌ های گوناگون در این دستگاه با محدودیت مواجه است. همچنین کیفیت برش متریال توسط دستگاه گیوتین مکانیکی بسیار پایین‌ تر از دستگاه گیوتین هیدرولیک است و از فناوری قدیمی تری برخوردار می باشد.

دستگاه لیزر صنعتی

گیوتین هیدرولیک

این گیوتین ها دارای جک های هیدرولیک برای برش مواد هستند و قدرت آن ها در برش متریال ها به‌ ویژه متریال‌ های فلزی بسیار بیشتر از گیوتین‌ های مکانیکی است و برش ها را بسیار دقیق‌ تر و با کیفیت تر انجام می‌ دهند. این گیوتین ها از فناوری بسیار پیشرفته تر و مدرن تر برخوردار هستند و دارای انواع متفاوتی با توجه به برش ضخامت‌ های گوناگون مواد می‌ باشند.

کاربرد تیغه گیوتین صنعتی

از دستگاه‌ های گیوتین صنعتی و تیغه‌ های بسیار پر قدرت و مقاوم آن ها، در صنایع بسیار گوناگونی جهت تولیدات متفاوت به‌ کار برده می‌ شود که از جمله مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

صنایع فلزی

یکی از مهم‌ ترین کاربرد های تیغه‌ گیوتین صنعتی، استفاده از آن در صنایع فلزی برای برش فلزات در ضخامت ها و ابعاد گوناگون است. تیغه های گیوتین به‌ راحتی می‌ توانند فلزات را در ضخامت‌ های گوناگون و در کیفیت های بالا برش داده و همچنین علاوه بر قابلیت‌ های تنظیم، دارای انواع متفاوتی برای ایجاد برش‌ های گوناگون هستند.

صنایع پلاستیک

از دیگر کاربرد های تیغه‌ گیوتین صنعتی، استفاده از آن در برش تولیدات پلاستیکی در اندازه‌ های دلخواه و تنظیم شده‌ است.

صنایع چاپی

دستگاه گیوتین صنعتی، برای برش انواع تولیدات چوبی همچون کاغذ و غیره استفاده شده و به دلیل ظاهر بسیار تیز و برنده تیغه‌ های گیوتین، برش‌ های بسیار ظریف و با دقتی را بر روی آن‌ ها انجام می دهد.

صنایع چوبی

یکی دیگر از مهم‌ ترین کاربرد های گیوتین صنعتی، استفاده از آن جهت برش انواع چوب در ضخامت‌ های متفاوت است. گیوتین های صنعتی دارای تیغه های فولادی ضد زنگ و بسیار مقاوم هستند و بنابراین می‌ توانند قدرت و فشار لازم را برای برش انواع چوب ایجاد کرده و آن‌ ها را در ابعاد و اندازه‌ های دلخواه تولید نمایند.

قیمت خرید تیغه گیوتین صنعتی

تیغه‌ های موجود در گیوتین های صنعتی، با توجه به شکل ظاهری خود دارای انواع متفاوتی هستند و بنابراین از قیمت‌ های گوناگونی نیز برخوردار می‌ باشند. همچنین با توجه به ابعاد متفاوت گیوتین‌ های صنعتی، قیمت تیغه آن‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت است و از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت خرید تیغه‌ های گیوتین، می‌ توان به برند، کیفیت و نوع کاربرد آن‌ ها اشاره نمود.

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در زمینه ارائه ماشین‌آلات صنعتی آغاز نموده و هم‌ اکنون نیز با عرضه محصولات صنعتی با کیفیت خود، یکی از شرکت‌ های پیشرو در این حرفه است. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و دریافت راهنمایی‌ ها و مشاوره‌ های لازم در رابطه با هر یک از تجهیزات صنعتی همچون دستگاه لیزر فلزات و غیر فلزات، دستگاه پرس برک، دستگاه جوش لیزر و غیره، با شماره تلفن 02149063 تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *