اهمیت دستگاه های لیزر با توجه به کاربردهای بسیار متنوع و وسیعی که در صنایع مختلف دارند برای همه صاحبان صنایع و تولیدی های مختلف روشن است. امروزه این دستگاه های برش و حکاکی با جایگزین شدن شیوه های های سنتی آن موجب پیشرفت قابل توجهی در صنایع مختلف شده است. دستگاه های لیزر به ۲ دسته دستگاه های لیزر فلزات و دستگاه های لیزر غیر فلزات تقسیم بندی می شوند. دستگاه های برش لیزر توانایی حک و برش انواع متریال های فلز و غیرفلز را با دقت، سرعت و کیفیت بسیار بالا دارند. این دستگاه ها انواع برش و حکاکی طرح های پیچیده را با ظرافت و کیفیتی فوق العاده انجام می دهند و محصولات بسیار زیبا و چشم نوازی را در کوتاه ترین زمان ممکن خلق می کنند. به طور کلی دستگاه های لیزر غیرفلزات قیمت مناسب تری نسبت به دستگاه های لیزر فلزات دارند.

دستگاه های برش لیزری غیرفلزات با توجه به توانایی حک و برش انواع متریال های چوبی، شیشه ای، پلگسی گلاس، نمد، چرم، پارچه، مقوا، سنگ و …  کاربردهای بسیار قابل توجه در صنایع مختلف از جمله صنایع‌ پوشاک، ساخت انواع‌ لوازم چوبی، دکوراسیون داخلی منازل و محیط های اداری، ساخت وسائل تزئینی، ساخت تجهیزات و قطعات لوازم خانگی و اداری، صنایع چاپ و تبلیغات را به بهترین شکل ممکن آن دارند.

در این مقاله تلاش شده است تا شما را با ویژگی ها و تفاوت های انواع دستگاه های لیزر غیرفلزات آشنا کنیم تا با آگاهی کامل در این مورد به راحتی بتوانید مناسب ترین دستگاه را متناسب با کسب و کار، نیاز و هدف خود انتخاب و خریداری کنید.

انواع دستگاه های لیزر غیرفلزات قابلیت ها و کاربردهای یکسانی دارند اما تفاوت آن ها در ابعاد، انواع قطعات یدکی، سرعت حک و برش، کیفیت، توان لیزر و هزینه‌ آن ها است.

نکات مهم در خرید دستگاه لیزر غیر فلزات

  1. ابعاد میز کار دستگاه

انتخاب و تهیه میز کار بستگی به نیاز شما دارد.

به طور کلی تولید دستگاه های برش و حکاکی لیزری در ابعاد مختلف   25×35 , 60×90 , 90×130 , 130×180 cm میباشد.

نکته قابل توجه در تهیه میز کار با ابعاد مناسب انتخاب مناسب ترین و پرکاربردترین آن است.

در بین میزهای کار دستگاه با ابعاد متنوع مناسب ترین آن ها میز کار با ابعاد 90×130 سانتی متری است.

ابعاد میز با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد، به عبارتی هرچه ابعاد میز کوچکتر باشد قیمت آن نیز کمتر خواهد بود و بالعکس.

  1. مین برد دستگاه برش لیزر

مقدار توان خروجی لیزر بستگی به مین برد در دستگاه برش لیزر دارد. مین برد توان خروجی لیزر را  تنظیم و کنترل کرده و فرمان های خروجی از رایانه را پس از دریافت و پردازش برای اجرا بر روی قطعات آماده می کند.

در حال حاضر مین بردهای متفاوت با ویژگی های ساده و برخی پیشرفته در بازار وجود دارند.‌ از جمله این مین بردهای پرکاربرد و رایج عبارتند از :

 RLD _ 6445 و RLD 6442

شما با تهیه مین برد 6442 که پرکاربردتر و آسان تر از مدل دیگر آن و مورد استفاده در دستگاه های لیزر غیرفلزات نوین تاک لیزر است می توانید به آسانی در کار تولیدی خود از آن استفاده کنید.

  1. توان تیوب لیزر

کاربرد تیوب لیزر ایجاد اشعه اولیه لیزر است. توان تیوب لیزر توان و قدرت برش و حکاکی را مشخص می کند.

به طور کلی تولید تیوب های لیزر با توان های 20 , 40 , 60 , 80 , 100 , 130 , 150 , 200 می باشد.

نکته قابل توجه در ویژگی تیوب لیزر توان آن است به عبارتی هرچه قدرت لیزر بالا باشد دقت حکاکی کاهش می یابد. پس به این ویژگی دستگاه و توان مورد نیاز خود توجه کرده و دستگاه مورد نیاز خود را  مناسب با توان مناسب کار خود تهیه کنید.

در توان های نام برده دستگاه با تیوب ۱۰۰ وات توانایی حک و برش بسیاری از متریال ها را دارد پس بهتر است دستگاه را با این توان انتخاب و تهیه کنید.

  1. سیستم خنک کننده (چیلر)

کنترل دما و جلوگیری از خرابی تیوب لیزر به وسیله دستگاهی به اسم‌ چیلر انجام می گیرد. اشعه ای که از لیزر ساطع می شود همراه با گرما است. چیلر برای جلوگیری از افرایش دمای زیاد به کار برده می شود. چیلرها با به گردش در آوردن آب درون لوله‌های اطراف تیوب موجب خنک شدن تیوب لیزر می شوند.

در واقع هرچه توان‌ تیوب لیزر بیشتر باشد سیستم خنک کننده قوی تری نیاز دارد.

در حال حاصر رایج ترین آن ها مدل های 5000 BTU است.

از دیگر قطعاتی که می توان با نصب بر روی دستگاه های لیزر سرعت عمل آن را ارتقا داد میتوان به سیستم های فوکوس اتوماتیک، سیستم های میز برقی و سیستم های تنظیم ارتفاع اشاره کرد. سیستم های تنظیم ارتفاع و تنظیم فوکوس ارتفاع هر دستگاه را با قطعه برای برش و حکاکی قطعات با قطرهای مختلف به صورت آسانسوری و اتوماتیک تنظیم کرده و سرعت و دقت انجام کار را به طرز فوق العاده ای بالا خواهند برد.

نصب این قطعات بر روی دستگاه الزامی نیست اما در صورت امکان نصب آن ها می توانید سرعت عمل و راحتی کار خود را بسیار افزایش دهید.

نکته حائز اهمیت دیگری که در آخر به شما عزیزان توصیه می کنیم توجه به خدمات پس از فروش دستگاه هنگام  خریداری آن است. اعتبار و سابقه فروشنده و خدمات پس از فروش آن نکات بسیار مهمی در تهیه دستگاه می باشند. در این صورت شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی در دستگاه و وارد آمدن خسارت به خط تولید با دارا بودن خدمات پس از فروش از شزکت تهیه کننده دستگاه لیزر غیر فلزات خود طلب یاری نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت وارد کننده دستگاه های لیزر در کشورمان تلاشش را جهت ارائه به روز ترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر با بهترین طراحی متناسب با هدف و کسب و کار شما عزیزان قرار داده است. در صورت نیاز به تهیه دستگاه لیزر غیر فلزات کارشناسان متخصص در نوین تاک لیزر با شماره 49063 پاسخگو و راهنمای شما عزیزان هستند. مطالعه مقاله راهنمای خرید دستگاه لیزر غیر فلزات و مشورت با تیم فنی مهندسی نوین تاک لیزر راهنمای شما در انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه لیزر با صنعت و کسب و کار شما خواهد بود.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

6 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      لطفاً جهت دریافت قیمت روز انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 02149063 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

    • سلام و وقت بخیر
      با توجه به نوسانات قیمتی موجود توصیه می شود جهت دریافت قیمت روز انواع دستگاه های لیزر با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

  • امروزه که تنوع دستگاه های لیزر صنعتی در بازار خیلی بیشتر از قبل هست، وجود یک راهنمای خرید که نکات لازم و ضروری رو به تفکیک بررسی کنه خیلی کمک کننده هست برای خریدبهترین دستگاه لیزر

    • سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز حق با شماست، تحقیق و بررسی پیش از خرید امری ضروری است که منحربه انتخابی صحیح در خرید می شود. در حوزه دستگاه های لیزر نیز با توجه به تنوع موجود توصیه ما بررسی نیاز خود، بررسی صنعتی که در شاغل هستید، بودجه ای که در نظر دارید، ابعاد و اندازه کارگاه خود و مواردی از این قبیل است تا بتوانید با انتخاب صحیح دستگاه لیزر مورد نیاز خود بهترین و درست ترین پاسخ را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *