قبل از پرداختن به مقایسه ریل تخت و واگنی در دستگاه های لیزر باید بگوییم که دستگاه لیزر صنعتی، ابزاری بسیار قدرتمند و کاربردی جهت ایجاد انواع برش و حکاکی‌ های خاص و پیچیده بر روی متریال‌ های گوناگون همچون فلز است. دستگاه‌ های برش لیزری همچون دستگاه CNC، ماشین آلاتی مدرن با فناوری جدید هستند که به صورت اتومات و استفاده از پرتو لیزر متمرکز، انواع برش را بر روی ورق‌ های فلزی انجام می‌ دهند. فلزاتی چون آلومینیوم، فولاد نورد سرد، فولاد ضد زنگ، مس، تیتانیوم، فولاد کم کربن، برنج و غیره قابل حکاکی و برش توسط دستگاه‌ های لیزر صنعتی هستند و از بارز ترین مزایای آن نیز می‌ توان به دقت و کیفیت بالا در برش و همچنین افزایش سرعت عمل در تولید اشاره نمود. دستگاه‌ های برش لیزری از تجهیزات و قطعات متفاوتی تشکیل شده‌اند که از مهم‌ ترین آن ها می‌ توان به ریل‌ های دستگاه برش و حکاکی لیزری اشاره نمود. در ادامه با انواع ریل‌ های به کار رفته در دستگاه‌ های برش لیزری و مقایسه ریل تخت  و واگنی آشنا شده و تفاوت آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ریل دستگاه لیزر چیست؟

قطعات ریل در دستگاه برش لیزری، در واقع ابزار های حرکتی در ماشین آلات لیزری هستند که وظیفه اصلی آن ها تنظیم حرکت هد لیزر در محور های x و y است. ریل در دستگاه‌ های برش لیزری، دارای انواع متفاوتی همچون ریل واگنی حرکتی، ریل تخت، ریل مدور، ریل حرکتی سریع و غیره است که ریل تخت از جمله محبوب‌ ترین و کاربردی ترین انواع ریل‌ ها در دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری می‌ باشد. ریل‌ های واگنی همچنین جهت انجام حرکت‌ های پر پیچ و خم در تولیدات مناسب هستند و در مقابل ریل‌ های تخت نیز برای حرکات رفت و برگشت در مدت زمان طولانی‌ تری استفاده می‌ شوند.

مقایسه ریل تخت و واگنی در دستگاه های لیزر

قطعات ریل تخت و ریل واگنی، از جمله کاربردی‌ ترین انواع ریل‌ های به کار رفته در دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری هستند. این نوع ریل‌ ها نیز بر اساس عملکرد و مشخصات طراحی در دستگاه‌ های برش لیزری، دارای تفاوت‌ هایی با یکدیگر می‌ باشند که جهت مقایسه آن ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ریل های واگنی در مقایسه با ریل‌ های تخت در دستگاه‌ های برش لیزری، از هزینه بسیار مناسب‌ تر و مقرون به صرفه‌ تری برخوردار هستند.
  • ریل‌ های تخت، دارای شکلی شبیه به H انگلیسی هستند و در مقابل ریل‌ های واگنی حرکتی شبیه به یک لوکوموتیو دارای ۴ چرخ برای حرکت پیچیده خود در دستگاه برش لیزری می باشند.
  • ریل‌ های تخت مناسب برای حرکات رفت و برگشتی در مدت زمان طولانی هستند اما در مقابل ریل‌ های واگنی حرکتی برای حرکت‌ های پر پیچ و خم و سریع استفاده می‌ شوند.
  • هر دو ریل‌ های تخت و واگنی حرکتی، از متریال و مواد اولیه بسیار درجه یک و مقاوم ساخته می‌ شوند.
  • ریل‌ های تخت نسبت به ریل‌ های واگنی به دلیل جذب کمتر آلودگی، از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار هستند.
  • ریل‌ های واگنی برخلاف ریل‌ های تخت، جهت نصب نیاز به شاسی نخواهند داشت.

نوین تاک لیزر

قیمت خرید ریل دستگاه برش لیزر

قطعه ریل به کار رفته در دستگاه‌ های برش و حکاکی لیزری، با توجه به برند و شرکت تولید کننده دارای قیمت‌ های متفاوتی است و نمی‌ توان هزینه دقیقی را برای خرید آن در نظر گرفت. عوامل دیگری نیز همچون کیفیت محصول، ابعاد قطعه، نوع ریل، کاربرد و غیره در قیمت نهایی قطعه تاثیر گذار هستند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌ توانید با شرکت نوین تاک لیزر تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مشخصات بهترین ریل در دستگاه برش لیزر

از مهم ترین و بارزترین ویژگی‌ ها و مشخصات اصلی بهترین قطعه ریل در دستگاه‌ های برش لیزری، می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • انعطاف پذیری بالای ریل برای حرکت در یک مسیر مشخص در مقابل دقت و سرعت عمل بالا.
  • عدم لغزش ریل در حین حرکت در دستگاه و همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر سایش.
  • برخورداری از مواد اولیه با کیفیت و جنس فولاد آبکاری شده.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات دمایی در حین انجام برش و حکاکی ورق‌ های فلزی.
  • برخورداری از بدنه و تجهیزات بسیار مقاوم و مستحکم.
  • برخورداری از طراحی استاندارد و نصب و اجرای آسان در دستگاه برش لیزر مورد نظر.

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر، ارائه دهنده انواع دستگاه‌ لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات در بالا ترین کیفیت همراه با خدمات پس از فروش و مناسب ترین قیمت در مجموعه خود بوده و با بهره‌مندی از نیروی کارشناسی و مهندسی بسیار کارآزموده و مجرب، انواع مشاوره‌ ها و راهنمایی‌ های لازم را به مشتریان در رابطه با خرید هر یک از ماشین آلات لیزری به طور کاملاً حرفه‌ ای ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید برای دریافت اطلاعات کافی در رابطه با قیمت و چگونگی سفارش دستگاه‌ های برش لیزری و قطعات یدکی، با کارشناسان ما در مجموعه نوین تاک لیزر در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *