در سال‌ های اخیر صنعت املاک و ساخت‌ و ساز آسمان ‌خراش‌ ها با پیشرفت بسیار سریعی روبرو بوده و به‌ دنبال آن نیز صنعت آسانسور و استفاده از آن نیز بسیار توسعه‌ یافته است. در واقع می‌ توان گفت که صنعت آسانسور و تجهیزات و لوازم جانبی آن مرحله جدیدی از توسعه را آغاز کرده و از این وسیله جا بجایی به‌ طور سالانه در هزاران ساختمان تجاری و ساختمان‌ های مسکونی استفاده می‌ شود. در ساخت قطعات و تجهیزات گوناگون آسانسور ها از دستگاه‌ ها و ماشین‌ آلات صنعتی گوناگونی استفاده می‌ شود که یکی از پر کاربرد ترین آن‌ ها دستگاه برش لیزر می‌ باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور آشنا کنیم. پس لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه برش لیزر چه کاربردی در ساخت آسانسور دارد؟

دستگاه برش لیزر در زمینه‌ های بسیار مختلفی دارای کاربرد بوده و یک ابزار بسیار دقیق، کارآمد و فوق‌ العاده است. این دستگاه بسیار پیشرفته، علاوه‌ بر کاربرد در صنایع خودرو سازی، کشتی‌ سازی و غیره در صنعت تولید آسانسور نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرده و استفاده از دستگاه برش لیزر، سبب ارتقاء کیفیت ساخت آسانسور های داخلی نسبت‌ به آسانسور های قدیمی شده‌ است. امروزه با استفاده از دستگاه برش لیزر پیشرفته، می‌ توان هوشمند سازی و اتوماسیون تجهیزات داخلی آسانسور ها را بهبود بخشیده و کیفیت آن‌ ها را در عملکرد افزایش داد. تمامی دستگاه‌ های برش لیزری دارای ویژگی‌ هایی چون راندمان تولید بالا، کیفیت برش و سرعت بالا در عملکرد بوده و استفاده از این دستگاه در صنعت تولید آسانسور، نه‌ تنها کیفیت ساخت آن را افزایش می‌ دهد بلکه سازندگان آسانسور نیز متوجه می‌ شوند که با استفاده از این دستگاه می‌ توانند محصولات بسیار با کیفیت، مرغوب و پیشرفته را تولید نمایند.

استفاده از دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور دارای مزایایی است که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور

از ویژگی های کاربرد دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چرخه پردازش کوتاه

در صنعت تولید آسانسور، از انواع و اقسام ورق‌ های فلزی استفاده‌ شده که بسیاری از آن‌ ها نیز بر اساس نیاز مشتریان سفارشی ساخته می‌ شوند. همچنین به دلیل محدود بودن میزان قالب و مونتاژ، ماشین‌ کاری این قطعات با مشکل مواجه شده و به‌ همین دلیل نیز چرخه تولید را بسیار طولانی‌ تر می‌ کند. همچنین برنامه‌ نویسی برای تولید چنین قطعاتی در ساخت آسانسور ها نیز بسیار پیچیده است و به‌ همین دلیل از دستگاه برش لیزری برای تولید این قطعات استفاده می‌ کنند. زیرا دستگاه برش لیزری توسط داده‌ ها و برنامه‌ های خود، ماشین‌ کاری قطعات فلزی را بسیار ظریف، دقیق و با انعطاف‌ پذیری بالایی انجام داده و در آخر کار نیز هزینه ساخت را بسیار کاهش می‌ دهد.

  • اثر برش با کیفیت

صفحات فلزی که از جنس استیل هستند، نقش تزیینی بسیاری را در فضای داخلی آسانسور ها داشته و خطوط پردازش شده در آن‌ ها باید کاملاً صاف و زیبا باشند. دستگاه‌ های برش لیزری، به‌ راحتی می‌ توانند تمامی خطوط را بر روی این صفحات فلزی حک کرده و درجه کیفیت محصول و ساخت آسانسور را بسیار بالا برده و بهبود می‌ بخشند.

  • انعطاف ‌پذیری در پردازش

دستگاه برش لیزری از انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی در استفاده برخوردار بوده و قادر به انجام انواع برش‌ های پیچیده بر روی ورق‌ های فلزی با ضخامت‌ های گوناگون و همچنین حکاکی طرح‌ های متنوع بر روی فلزات است. به طور کلی بدون دستگاه برش لیزری، امکان برش طرح‌ های پیچیده و یا حکاکی آن‌ ها بر روی ورق‌ های فلزی با دقت و ظرافت بالا امکان‌ پذیر نبوده و سبب افت کیفیت نهایی محصول خواهد شد.

  • تنوع در متریال

دستگاه برش لیزری قادر به انجام برش و حکاکی بر روی متریال‌ های گوناگون بوده و می‌ تواند تمامی قطعات و تجهیزات فلزی به‌ کار رفته در آسانسور را برش دهد. این دستگاه می‌ تواند فلزاتی چون تیتانیوم، آلومینیوم، استیل، مس و آهن را در ابعاد و ضخامت‌ های گوناگون برش دهد.

  • کیفیت

دستگاه‌ های برش لیزری می‌ توانند تمامی طرح‌ های ساده و پیچیده را برای برش بر روی فلزات گوناگون پیاده‌ سازی کرده و با دقت، ظرافت و کیفیت بسیار بالایی نسبت‌ به روش‌ های دیگر، قطعات مورد نیاز را تولید نمایند.

  • تنظیم آسان

کار با دستگاه برش لیزری برای اپراتور ها بسیار آسان بوده و تنظیمات آن برای برش قطعات فلزی بسیار راحت می‌ باشد. شما می‌ توانید طرح مورد نظر برای برش و یا حکاکی را توسط یو اس بی به دستگاه برش لیزری منتقل کرده و با انجام تنظیمات آن، برش را بر روی ورق فلزی انجام دهید.

  • سرعت بالا

سرعت تولید قطعات آسانسور با استفاده از دستگاه برش لیزری نسبت‌ به سایر روش‌ ها بسیار افزایش یافته و روند تولید محصول را بسیار سرعت می‌ بخشد.

  • عدم تولید آلودگی

با استفاده از دستگاه برش لیزری در ساخت آسانسور ها، کمترین آلودگی در محیط ایجاد شده و این دستگاه‌ ها به‌ نحوی طراحی شده‌ اند که میزان بسیار کمی گرد و غبار را به خود جذب می‌ نمایند.


اینجا بخوانید: معرفی بهترین دسنگاه برش لیزری در ایران

در پایان

پس از آشنایی با کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور باید بگوییم که شرکت نوین تاک ارائه دهنده انواع دستگاه‌ ها و ماشین‌ آلات صنعتی همچون دستگاه برش لیزر، دستگاه جوش لیزر و غیره بوده و در ارائه محصولات خود از بهترین و شناخته‌ شده ترین برند ها در این صنعت استفاده می‌ نماید. تمامی دستگاه‌ ها و ماشین‌ آلات لیزری عرضه شده در نوین تاک، از کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی برخوردار بوده و عزیزانی که قصد اطلاع از چگونگی خرید و سفارش دستگاه‌ های برش لیزری را دارند، می‌ توانند توسط شماره‌ تلفن  02149063 با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *