در عصر امروزی، صنعت ساخت‌ و ساز ماشین ‌آلات کشاورزی در حال توسعه بسیار سریع قرار داشته و ماشین ‌آلات و تجهیزات جدید در کشاورزی، روند توسعه و تخصصی شدن را در پیش گرفته ‌اند. همچنین با افزایش تقاضای بازار و ارتقاء مستمر ظهور محصولات جدید، صنعت ماشین‌ آلات کشاورزی نیز راهکار های بسیار جدیدی را برای روش‌ های ساخت و فناوری‌ های سنتی مطرح کرده‌ است. انواع ماشین آلات برش لیزر صنعتی نیز در این زمینه راه‌ حل‌ های بسیار نوینی را برای تولید ماشین‌ آلات کشاورزی جهت تولید محصولات با کیفیت‌ تر و در زمان کمتر ارائه می‌دهد. همان طور که ممکن است بدانید ماشین آلات کشاورزی از قطعات و صفحات ضخیم فلزی تشکیل شده و تولید آن ها بدون تجهیزات مناسب، نیاز به کار فیزیکی شدید و فرآیند های سختی خواهد داشت.

ظهور برش لیزری در صنعت ماشین ‌آلات کشاورزی، می ‌تواند سختی کار تولیدات ماشین آلات کشاورزی را به حداقل رسانده و کیفیت ساخت محصولات در این صنعت را نیز افزایش دهد.

چرا از دستگاه برش لیزری در صنعت ساخت ماشین‌ آلات کشاورزی استفاده می ‌شود؟

دلیل اصلی استفاده از برش لیزری در صنعت ساخت ماشین‌ آلات کشاورزی، انرژی جنبشی بسیار قوی و قدرت برش دستگاه لیزر است. دستگاه برش لیزری مزایای بسیار فراوانی را در فناوری‌ های ماشین‌ آلات کشاورزی داشته و سال‌ های زیادی است که بسیار مورد علاقه و تقاضای این صنعت بوده‌ است. در این مقاله ما قصد داریم تا با مزایا و کاربرد های برش لیزری در تولید ماشین ‌آلات کشاورزی آشنا شده و هر کدام از آن ها را به‌ طور مجزا بررسی نماییم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از برش لیزری در صنعت ماشین‌ آلات کشاورزی

از جمله مزایای استفاده از برش لیزری در تولید ماشین‌ آلات کشاورزی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت برش سریع و دقت پردازش بسیار بالا

تمامی دستگاه‌ های برش لیزری، از یک سیستم کنترل عددی بسیار هوشمند و پیشرفته استفاده می ‌کنند. به‌ همین دلیل نیز دستگاه برش لیزری، قطعه مورد نظر را با دقت بسیار بالایی برش می ‌دهد. علاوه‌ بر دقت بسیار بالای این دستگاه در برش، سرعت این دستگاه نیز در برش قطعات به‌ ویژه قطعات فلزی بسیار بالا بوده و به‌ هنگام برش به سطح قطعه مورد نظر هیچ گونه آسیب و صدمه‌ ای وارد نمی‌کند.

در برش قطعات به‌ کار رفته در ماشین‌ آلات کشاورزی توسط دستگاه برش لیزری، هیچ گونه تغییر حالتی در این قطعات ایجاد نشده و با کیفیت بسیار بالایی این قطعات در سرعت مناسبی برش خواهند خورد.

  • برش بدون استفاده از قالب

دستگاه برش لیزری، بدون نیاز به قالب می ‌تواند قطعات ماشین‌ آلات کشاورزی را پردازش کرده و آن ها را بر اساس الگو های داده‌ شده به نرم ‌افزار خود، به‌ راحتی و با دقت بسیار بالا برش دهد. این دستگاه بسیار انعطاف‌ پذیر بوده و می ‌تواند با استفاده از نرم ‌افزار های حرفه ‌ای برش لیزری، شکل دلخواه را بر روی صفحات برش دهد.

  • هزینه پردازش کم

با استفاده از دستگاه برش لیزری، می ‌توان به میزان حداکثری از صفحات ماشین ‌آلات کشاورزی برای برش استفاده کرده و در نتیجه موجب کاهش هزینه‌ ها و همچنین تولید ضایعات کمتر شد. با استفاده از این دستگاه، می ‌توانید به‌ راحتی علاوه‌ بر صرفه‌ جویی در زمان، در هزینه‌ های خود نیز صرفه‌ جویی کرده و بدون استفاده از قالب، توسعه‌ محصولات جدید را بسیار گسترش دهید.

  • عدم ایجاد آلودگی و سازگار با محیط‌ زیست

برش و ساخت قطعات ماشین‌ آلات کشاورزی در روش‌ های سنتی، تقاضای بسیار زیادی را برای طراحی‌ های قالب و همچنین ساخت آن ها ایجاد می ‌کند. همچنین ساخت این قطعات به روش سنتی، خطرات بسیار زیادی را به‌ همراه داشته و آسیب‌ های بسیاری را به محیط‌ زیست اطراف خود وارد می‌ کند. اما بر خلاف روش‌ های سنتی، استفاده از دستگاه برش لیزری علاوه‌ بر سادگی کار با این دستگاه، هیچ گونه آسیبی به محیط‌ زیست اطراف خود وارد نکرده و در سریع‌ ترین زمان ممکن، شکل مورد نظر را بر روی قطعات فلزی برش می ‌دهد. علاوه‌ بر این مزایا، کار با این دستگاه بسیار ایمن و راحت بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری چندانی نداشته و می ‌توانید با استفاده از دستگاه برش لیزر در تولید ماشین ‌آلات کشاورزی، در هزینه‌ های نیرو های انسانی و همچنین نگهداری از این دستگاه صرفه‌ جویی نمایید.

همچنین می ‌توان گفت که تمامی دستگاه‌ های برش لیزری، مجهز به سیستم حذف گرد و غبار بوده و به‌ همین دلیل بسیار سازگار با محیط‌ زیست هستند.

  • برش فلزات با ضخامت گوناگون

با استفاده از دستگاه برش لیزری، می ‌توانید قطعات فلزی با ضخامت کم و بسیار زیاد در تولید ماشین‌ آلات کشاورزی را برش داده و استفاده نمایید. این دستگاه قادر به برش انواع فلزات با ضخامت‌ های گوناگون بوده و در کمترین زمان و با دقت بسیار بالا، انواع برش را بر روی این قطعات انجام می ‌دهد.

کاربرد برش لیزری در صنعت ماشین‌ آلات کشاورزی

چند مورد از کاربرد برش لیزری در صنعت ماشین آلات کشاورزی عبارت است از:

  • برش طرح‌ های پیچیده از صفحات فولادی

با استفاده از تکنولوژی برش لیزری، می ‌توان تعداد زیادی از قطعات فلزی و فولادی ماشین‌ آلات کشاورزی را توسط لیزر در طرح‌ ها و اشکال گوناگون برش داد. از جمله قطعات پیچیده ماشین ‌آلات کشاورزی می ‌توان به گلگیر ها، کامپیوتر هایی که بر روی ماشین‌ ها قرار می ‌گیرند، میله‌ های برش، قطعات بازو های چمن‌ زنی، چاقو ها، آسیاب کننده‌ ها، سیستم‌ های کودی، سطل‌ ها و غیره اشاره نمود. با استفاده از برش لیزری، می ‌توان تمامی این قطعات پیچیده را در ورق‌ های فلزی و فولادی برش داده و در ساخت ماشین ‌آلات کشاورزی استفاده نمود.

  • صرفه‌ جویی در استفاده از متریال

یکی دیگر از کاربرد های تکنولوژی برش لیزری در تولید ماشین‌ آلات کشاورزی، صرفه‌ جویی در متریال است. زیرا در هنگام تولید ماشین‌ آلات کشاورزی توسط دستگاه‌ های پانچ صنعتی، پردازش قطعات پیچیده همچون قطعات قوسی شکل و دایره‌ ای بسیار سخت بوده و مواد بسیار زیادی در آخر کار باقی می‌ مانند که علاوه‌ بر افزایش هزینه و آسیب به محیط‌ زیست، سبب هدر رفت متریال می ‌شوند. اما دستگاه برش لیزری می ‌تواند به‌ طور خودکار و با استفاده از نرم‌ افزار حرفه ‌ای خود، انواع برش‌ ها را در سریع ‌ترین زمان ممکن بر روی صفحات فلزی بدون هدر رفت مواد انجام داده و طرح و شکل مورد نظر را بدون تولید ضایعات برش دهد.

  • امکان ایجاد تولیدات بیشتر

با استفاده از انواع دستگاه‌ های برش لیزری، صاحبان کسب‌ و کار در حرفه ‌ صنعت تولید ماشین‌ آلات کشاورزی، می ‌توانند فضای تولیدات خود را گسترش داده و ماشین ‌آلات کشاورزی بیشتری را در کیفیت بسیار مناسب و در زمانی بسیار کوتاه انجام دهند.

  • رقابت در بازار

همان طور که گفته شد، دستگاه برش لیزری با دقت و حساسیت بسیار بالایی، طرح‌ ها و شکل‌ های بسیار پیچیده را بر روی قطعات و صفحات فلزی برش می ‌دهد. بنابراین شما می ‌توانید با استفاده از دستگاه‌ های برش لیزری در صنعت تولیدات ماشین‌ آلات کشاورزی، با شرکت‌ های دیگر وارد رقابت شده و ماشین‌ آلاتی پیشرفته‌ تر، با امکانات و تجهیزات پیچیده ‌تر و همچنین با کیفیت بسیار مناسب‌ تر تولید و به بازار عرضه نمایید.

  • امکان برش قطعات سه‌ بعدی

یکی دیگر از کاربرد های دستگاه برش لیزری در صنعت ماشین‌ آلات کشاورزی، امکان برش قطعات سه‌ بعدی برای ساخت این ماشین‌ آلات است. ربات‌ های موجود در این دستگاه می ‌توانند بر خلاف روش‌ های سنتی، اشکال سه‌ بعدی را بر روی صفحات فلزی برش داده و آن ها را برای استفاده در ساخت ماشین‌ آلات کشاورزی با کیفیت بسیار بالا تولید نمایند.

  • تولید قطعات یدکی

بسیاری از قطعات یدکی ماشین‌ آلات کشاورزی مانند تراکتور، کامیون، کمباین، بذر پاش و غیره را می ‌توان بر اساس سیستم برش لیزری تولید نمود. ماشین‌ کاری مکانیکی برای تولید این قطعات، هزینه‌ ساخت ابزار و وسایل را بسیار افزایش داده و همچنین زمان تولید را نیز طولانی‌ تر می ‌کند. در این مورد بهترین روش جهت پردازش ورق‌ های فولادی، استفاده از برش لیزری است که این دستگاه توسط پرتو لیزر با کیفیت خود، بهره ‌وری را بسیار افزایش داده و به دلیل تطبیق‌ پذیری پرتو لیزر، این فرآیند بسیار کنترل‌ شده بوده و با برنامه‌ ریزی دقیق تولیدات را انجام می‌ دهد.

با توجه به مطالب ارائه‌ شده، استفاده از تکنولوژی برش لیزری در صنعت ماشین‌ آلات کشاورزی سبب پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری شده و تولیدات ماشین ‌آلات را بسیار گسترش داده است. اگر شما نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستید، می ‌توانید برای تولید ماشین ‌آلات کشاورزی خود از انواع دستگاه‌ های برش لیزری استفاده کرده و تولید محصولات خود را به حداکثر برسانید. برای خرید انواع دستگاه‌ های برش لیزری نیز می ‌توانید به شرکت نوین تاک مراجعه کرده و با بهره ‌مندی از مشاوره‌ های رایگان کارشناسان این مجموعه، دستگاه مورد نیاز خود را سفارش داده و خریداری نمایید.


اینجا بخوانید: 10 پیشنهاد برای شروع کسب و کار در صنعت برش لیزری

در پایان

شرکت نوین تاک لیزر ارائه دهنده انواع دستگاه های صنعتی همچون انواع ماشین آلات لیزر فلزات و ماشین آلات لیزر غیر فلزات و همچنین دستگاه جوش لیزری بوده و تمامی تجهیزات و محصولات خود را با ضمانت‌ نامه و گارانتی اصلی کالا به مشتریان عرضه می ‌کند. شما می ‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت با شماره پنج رقمی 02149063 تماس حاصل نموده و با مجموعه ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *