لوازم آشپزخانه جزء ابزار بسیار ضروری در زندگی ما هستند. از جمله آنها میتوان به اجاق گاز، کابینت، فر و… اشاره کرد. همانطور که می‌دانید هر دستگاه دارای یک لوگو بوده که نشانگر اطلاعات سازنده آن است و این لوگو توسط دستگاه لیزر مارکینگ بر روی وسایل هک می‌شود تا اطلاعات برند سازنده آنها را نشان دهد. این کار با استفاده از لیزر پر انرژی انجام شده و در نتیجه آن لوگو برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند.

در این مقاله قرار است درباره دستگاه لیزر مارکینگ صحبت کرده و با مزایای این دستگاه در ساخت وسایل خانه و آشپزخانه آشنا شویم. پس تا پایان همراه ما باشید.

لیزر مارکینگ چیست؟

لیزر مارکینگ به فرآیندی می‌گویند که از پرتو نور متمرکز استفاده می‌کند تا یک علامت ماندگار بر روی یک سطح ایجاد نماید. لیزر مارکینگ معمولاً با استفاده از دستگاه لیزر فایبر و پالس انجام می‌شود و کاربردهای متنوعی را شامل می‌شود. متداول‌ترین انواع کاربردهای لیزر مارکینگ عبارتند از: حکاکی، تغییر رنگ ، درج لوگو وسایل خانه و آشپزخانه و …

لیزر مارکینگ را میتوان با سرعت بالا، به طور خودکار پردازش کرد. ضمن اینکه نماد های لیزر شده بر روی طیف وسیعی از مواد از جمله فولاد، تیتانیوم، آلومینیوم، مس، سرامیک، پلاستیک، شیشه، چوب، کاغذ و مقوا به صورت طولانی مدت باقی می‌ماند.

لیزر مارکینگ در ساخت وسایل آشپزخانه

مزایای استفاده از دستگاه لیزر مارکینگ در وسایل آشپزخانه

  • لیزر میتواند به محدوده پردازش گسترده و بسیار سازگاری برسد. حتی در آشپزخانه‌هایی با شکل و شمایل عجیب، این دستگاه‌ها هنوز هم میتوانند به خوبی از عهده کار خود برآیند و کارایی خود را از دست نمی‌دهند.
  • پردازش با استفاده از دستگاه لیزر مارکینگ نوين تاك نیازی به لمس مواد نداشته (بدون دخالت دست) و در صورت استفاده دقیق، هیچ خراش و سایشی روی سطوح وسایل آشپزخانه ایجاد نخواهد شد.
  • متن مورد نظر به طور واضحی بر روی سطح قرار گرفته و مواردی مانند پاک شدن و محو شدن برای آن اتفاق نخواهند افتاد، در نتیجه می‌تواند یک عملکرد ضد جعل موثر را برای محصولات ایجاد کند و با اتصال به بانک اطلاعاتی (دیتابیس) محصول را ردیابی نماید.
  • بهره برداری ساده، راندمان بالا، بدون نیاز به مواد مصرفی، بی صدا و انجام کار تنها در یک مرحله، از جمله ویژگی‌های دستگاه لیزر مارکینگ هستند. همچنین این دستگاه میتواند بر روی طیف گسترده‌ای از مواد مناسب کار نماید. برای مثال نه تنها میتوانید از این دستگاه برای سطوح فلزی استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید از آن برای طیف گسترده‌ای از مواد غیرفلزی نیز استفاده نمایید. برای انجام این کار نیازی به سرمایه گذاری نبوده و در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد.
  • هنگام استفاده از وسایل آشپزخانه، هیچ ماده و گاز مضری تولید نمی‌شود. این دستگاه غیرسمی، سازگار با محیط‌زیست، ایمن و کاملاً جدا از آلودگی‌های شیمیایی بوده و از سلامتی و ایمنی ظروف آشپزخانه شما محافظت خواهد کرد.

دستگاه لیزر مارکینگ چگونه کار می‌کند؟

لیزر مارکینگ با استفاده از پرتو متمرکز از نور برای علامت گذاری سطح مواد کار می‌کند. وقتی پرتو با سطح مواد تعامل داشته باشد، سبب تغییر در مشخصات و ظاهر مواد خواهد شد. این پرتوی متمرکز فقط یک منطقه مشخص را هدف قرار میدهد و به دستگاه مارک لیزری امکان ایجاد علائم دقیق، با کیفیت بالا و با کنتراست بالا را می‌دهد؛ که خواندن یا اسکن تقریباً در هر سطحی را آسان می‌نماید.

این ویژگی لیزر مارکینگ را برای کاربردهایی که دقت و ماندگاری از شروط مهم آنها برای موفقیت است؛ ایده آل می‌کند.

 نحوه استفاده از دستگاه لیزر حکاکی

از سیستم دستگاه لیزر مارکینگ انواع مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها کمی متفاوت از دیگری عمل میکند. روند صحیح استفاده از دستگاه به ماده‌ای که با آن کار می‌کنید و اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. در هر صورت بهتر است برای یادگیری چگونگی کار با این دستگاه‌ها و رفع عیب تمامی مشکلات، از فیلم‌ها و منابع معتبر استفاده کنید. همچنین کمک گرفتن از متخصصان، همواره روش بهتری برای انجام این کار است.

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از هر دستگاه لیزر مارکینگ ، پیروی از کلیه دستورالعمل‌های ایمنی مهم است. لازم به ذکر است که به لطف انواع اقدامات پیشگیرانه از جمله گزینه‌های محاصره ایمنی، لیزر مارکینگ یک فرآیند نسبتاً بی‌خطر است.

نحوه انتخاب بهترین لیزر برای کاربردهای حکاکی

با توجه به انواع بی‌شمار لیزر و مواد درگیر، انتخاب بهترین لیزر برای کاربردهای مارکینگ می‌تواند یک چالش باشد. برای این منظور درک ویژگی‌های لیزر و خاصیت مواد برای انتخاب لیزر مطلوب ضروری است.

در  فرایندهای مارکینگ لیزر، نوع مواد، کیفیت لوگوی مورد نیاز و سرعت، در انتخاب درست لیزر نقش دارند. اگرچه از لیزرهای موج پیوسته و CO2 در حالت جامد برای مارک سازی استفاده می‌شود؛ اما معمولا از آنها برای مارک گذاری فلز استفاده نمیکنند و برای انجام این کار از لیزرهایی استفاده  میشود که به برخی از آنها در این مطلب اشاره کردیم.

همچنین لازم است بدانید که هر یک از این انواع لیزر مزایا و معایب خودشان را دارند. به علاوه درک اینکه چطور ماده‌ای که باید علامت گذاری شود، نور لیزر را در طول موج لیزر انتخابی جذب می‌کند؛ حائز اهمیت است.

طول موج مواد آهنی و غیرآهنی برای جذب عالی در ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد، در حالی که در فلزات گرانبها این کار با سرعت ۳۵۵ و ۵۳۲ انجام می‌شود. همچنین پلاستیک خروجی لیزر با طول موج بالاتر را جذب می‌کند.

بنابراین برای انتخاب صحیح دستگاه لیزر مارکینگ ، بهتر است از نظر یک متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید؛ تا بهترین انتخاب ممکن را انجام داده و به تمامی کاربردهای مورد نیاز خود دست یابید. شما همواره می‌توانید از کمک مشاورین مجرب شرکت نوین تاک برای راهنمایی در خرید دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات به صورت رایگان استفاده نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که می‌دانید، فرآیند درج لوگو در ساخت وسایل خانه و آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و در دنیای امروزی، کارخانه‌ای که وسایل خانه و آشپزخانه تولیدی اش را بدون درج لوگو روانه بازار کند، دیگر وجود ندارد. بنابراین جهت انجام این پروسه ضروری، لازم است دستگاه مناسب این کار را خریداری کنید.

در این مطلب تلاش کردیم درباره دستگاه لیزر مارکینگ صحبت کرده و مزایای آن در وسایل خانه و آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین به نحوه استفاده و نحوه انتخاب بهترین نوع آن اشاره کردیم تا برای خرید و استفاده از آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. اگر شما نیز تجربه و نظری درباره استفاده از این دستگاه دارید، میتوانید آنرا در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین لطفاً نظر خود را درباره این مطلب برایمان بنویسید.

برای تهیه‌ی لیزرهای مارکینگ با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید.

4 دیدگاه

  • سلام، از دستگاه لیزر مارکینگ واسه انداختن مارک روی چرم هم میشه استفاده کرد؟

    • سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز دستگاه های لیزر حکاکی نوین تاک لیزر قابلیت حک بر روی انواع متریال غیر فلز همچون چرم، چوب، پارچه و … را دارا هستند.

    • سلام و وقت بخیر
      خیر دوست عزیز جهت برش لیزری پارچه دستگاه برش غیر فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر با انواع دستگاه لیزر فلزات و مدل های موجود در نوین تاک لیزر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *