درحال حاضر پلاستیک یکی از متریال پر مصرف جهان می‌باشد. از مصارف خانگی گرفته تا صنایع بزرگ و پیچیده از این ماده استفاده می‌کنند. بدور از انتظار نخواهد بود بگوییم غیر ممکن است اگر به اطراف خود نگاه کنید و وسیله‌ای پیدا نکنید که در آن از پلاستیک استفاده نشده باشد. پلاستیک یک نوع ماده آلی است که به دلیل انعطاف، استحکام و مقرون‌ به صرفه بودن در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته‌ است. جزء مواد آلی بودن پلاستیک بدان معناست که به‌ صورت مصنوعی تولید می‌شود. معمولاً این مواد در قالب‌هایی به‌ صورت ورق و یا روش قالب‌گیری تولید می‌شود. برای این‌که پلاستیک را به وسیله مورد نیاز تبدیل کنیم نیاز به برش و یا حکاکی بر روی آن داریم.

دستگاه های لیزر نوین تاک جهت حکاکی و برش لیزری پلاستیک برای اینکار عرضه می شوند. این دستگاه که در دسته دستگاه لیزر غیر فلزات دسته بندی میشود به‌ راحتی می‌تواند طرح‌های پیچیده را بر روی پلاستیک حک کند و یا با برشی دقیق قطعه‌ موردنظر را تولید کند. پلاستیک به اشکال مختلفی تولید می‌شود بیشترین نوع مواد پلاستیکی که بر روی آن‌ها عمل برش و حکاکی لیزری انجام می‌شود شامل پلی استر، آکریلیک، پلی‌کربنات و پلی استر فشرده می‌باشد.

انواع دستگاه لیزر  

دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری بر اساس اندازه محصول مورد تولید و فضایی که در اختیار شما قرار دارد دارای تنوع متعددی است. چنانچه فضای کافی برای استقرار دستگاه‌های بزرگ را ندارید و فعالیت شما در حوزه محصولات کوچک است، می‌توانید از نوع خانگی و کوچک آن استفاده کنید و یا بالعکس اگر هدف استفاده از این دستگاه برش ورقه‌های بزرگ پلاستیک می‌باشد می‌تواند نوع عریض آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید یک دستگاه برش و حکاکی لیزری تهیه کنید قطعاً با توجه به تنوع اندازه، مورد مناسب شما پیدا خواهد شد.

چرا باید از برش و حکاکی لیزری بر روی پلاستیک استفاده کنیم؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و دستگاه‌های جدید، قطعات جدیدی مورد نیاز می باشد که اندازه بسیار کوچکی دارند و یا در تولید محصولات مانند کفی کفش، دکمه، پنل های داشبورد خودرو و از این دسته از وسایل که تمیزی و زیبایی برش اهمیت خاصی دارند، مجبور به استفاده از روش‌های جدید می‌شویم در ادامه راجع‌ به کاربرد این دستگاه بیشتر صحبت خواهیم کرد اما چیزی که مهم است این است که در حال حاضر استفاده از دستگاه‌های لیزری جزئی از ملزومات هر نوع صنعتی شده‌است.

کاربرد برش و حکاکی لیزری پلاستیک

اگر بخواهیم تک به تک موارد کاربرد این دستگاه را توضیح دهیم می‌توان به میلیون‌ها وسیله اشاره کنیم که از پلاستیک یا تهیه شده‌اند و یا در آن از پلاستیک استفاده شده است. اما اگر به‌طور کلی صنایع که از این تکنولوژی بهره می‌برند بخواهیم نام ببریم می‌توان به صنایع ساختمان‌سازی، پوشاک، تبلیغات، لیزر در دکوراسیون داخلی داخلی، لیزر در صنعت خودروسازی، الکترونیک و … اشاره کنیم. به‌ عنوان مثال در صنعت ساختمان‌ سازی کلید و پریزهای برق و تلفن با این دستگاه برش خورده و برند بر روی آن حک شده‌است. کفشی که در پای شماست کفی و زیره پلاستیکی آن با استفاده از این دستگاه برش خورده‌ است و یا در خودروسازی تمام قسمت‌های پلاستیکی اعم از داشبرد، دکمه‌های پنل و … به وسیله دستگاه برش و حکاکی لیزری پلاستیک تولید شده‌ است.

مزایای حکاکی و برش لیزری پلاستیک

اگر برای برش و حکاکی بر روی پلاستیک از دستگاه لیزری استفاده کنید کیفیت ظاهری محصول شما بسیار مطلوب تر از روش‌های دیگر می‌شود. کیفیت بالا باعث کاهش سرعت تولید نمی‌شود و بالعکس سرعت تولید و تیراژ شما را افزایش می دهد. مزیت بعدی کاهش هزینه نهایی تولید می‌باشد. درست است که دستگاه های لیزر گران‌ تر هستند ولی برای کار با آن فقط به یک اپراتور نیاز دارید و کم بودن پرسنل باعث افزایش سود و مقرون‌ به‌ صرفه تر بودن آن می‌شود. دیگر مزیتی که تمام دستگاه ‌های برش و حکاکی لیزری دارند این است که دست شما را در انتخاب طرح باز می‌گذارد و می‌توان هر طرحی با هر پیچیدگی را بر روی پلاستیک حک و برش دهید.

آیا دستگاه حک و برش لیزری پلاستیک دو دستگاه متفاوت است؟

به دلیل که در مورد دو عمل متفاوت حک و برش صحبت می‌کنیم ناخودآگاه در ذهن ما دو دستگاه متفاوت تداعی می‌شود که یکی فقط عمل برش و دیگری عمل حکاکی را انجام می‌دهد. درحالی‌که واقعیت این‌ گونه نیست که این دو عمل توسط یک دستگاه انجام می‌شود تفاوتی که وجود دارد در نوع لنز آن است. برای عمل حکاکی باید از لنز با فاصله کانونی کوتاه و برای برش از لنز با فاصله کانونی بلند استفاده کنیم. تفاوت دیگر هم در نوع پرتو می باشد در برش پلاستیک پرتو با قدرت و سرعت به عمق جسم نفوذ می‌کند تا باعث برش شود. درصورتی‌که در حکاکی پرتو با قدرتی کم تر و دقت بالا و ظرافت بر روی جسم حکاکی می‌کند.

قیمت دستگاه لیزر پلاستیک

همان‌طور که پیش از این اشاره شد این نوع دستگاه دارای تنوع زیادی می‌باشد که ممکن است شما را در خرید سردرگم کند. چنانچه قصد خرید این نوع دستگاه را دارید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید تا ضمن انجام مشاوره و پیشنهاد بهترین دستگاه، قیمت انواع دستگاه لیزر را در اختیار شما قرار بگیرد. بسته به نوع توان و ابعاد دستگاه و برند قطعات مورد استفاده در دستگاه قیمت دستگاه ها متفاوت می‌باشد.

راهنمای خرید دستگاه لیزر 

اولین موردی که باید مشخص کنید این است که قرار است با این دستگاه چه چیزی تولید کنید. مثلاً می‌خواهید قاب تلفن‌ همراه با طراح های متفاوت تولید کنید و یا برای تولید پنل پلاستیکی ال‌ای‌دی و حک کردن برند از آن استفاده کنید. مورد بعدی فضای در اختیار شماست اگر قصد تولید محصولات بزرگ دارید قطعاً باید دستگاه بزرگ و بالتبع فضای بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید. و در آخر بودجه خود را مشخص کنید. به‌طورخلاصه قبل‌ از خرید به این سوال پاسخ دهید. قرار است چه چیزی را با چه ابعادی با دستگاهی که با بودجه شما هماهنگ است تولید کنید؟

شرکت‌ها و مراکز متفاوتی هستند که در زمینه فروش دستگاه لیزر صنعتی فعالیت می‌کنند. برخی دستگاه ‌های خارجی را وارد می‌کنند و برخی دستگاه‌های تولید داخل را به فروش می‌رسانند. مجموعه نوین تاک لیزر یک فروشگاه و تولیدکننده جامعه دستگاه لیزری می‌باشد که تمام نیاز شما درمورد دستگاه‌ های لیزری اعم از خرید، تأمین قطعات و خدمات پس‌از فروش را برطرف می‌کند.

در واقع میتوان گفت دستگاه حکاکی و برش لیزری پلاستیک نیاز به اطلاعات و تخصص دارد، چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر دارید تنها کافیست با کارشناسان شرکت نوین تاک لیزر تماس گرفته تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. کارشناسان متخصص این مجموعه راهنمای شما در انتخاب و خرید دستگاه لیزر متناسب با صنعت و کسب و کار شما هستند.

تفاوت دستگاه حکاکی و برش لیزری پلاستیک با دیگر دستگاه‌های لیزری

دستگاه ‌های لیزر موجود برای برش و حکاکی شامل دو نوع کلی دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات می‌باشد. پرتو لیزر غیر فلزات براثر برانگیخته شدن گاز CO2 موجود در تیوب دستگاه به وجود می‌آید و به این نوع دستگاه اصطلاحاً لیزر CO2 هم گفته می‌شود. پرتو تولید شده با استفاده از آیینه‌هایی که در دستگاه تعبیه‌ شده است به هد دستگاه می‌ رسد و عمل برش یا حکاکی را انجام می‌دهد. موادی که با این دستگاه می‌توان بر روی آن حکاکی و برش انجام داد شامل پلاستیک، چوب، پارچه، چرم، سنگ و… می‌باشد. تفاوت این دستگاه با لیزر فلزات در نحوه انتقال پرتو و شدت پرتو می‌باشد. در دستگاه لیزر فلزات برای انتقال پرتو از آینه استفاده نمی شود و پرتو بوسیله لوله های فیبر نوری به هد دستگاه می رسند و پرتو دارای حداکثر توان خود است. دستگاه پرتو فلزات نسبت‌ به دستگاه برش غیر فلزات قیمت بالاتری دارند اما برای برش و حکاکی اکثر مواد عالی هستند.

در پایان

همان‌طور که مشاهده کردید در حال حاضر دستگاه‌ های لیزر جزئی از تمام صنایع ریز و درشت شده‌اند. صنعت برش و حکاکی لیزر خود جزو صنایع مستقل است که می‌توان به‌ صورت خرد و کلان در آن فعالیت کرد. با توجه به ارزان بودن پلاستیک نسبت‌ به سایر مواد روز به‌ روز اجناس بیشتری با این جنس روانه بازار می‌شود. چنانچه یک دستگاه مناسب داشته باشید با کمی ایده و خلاقیت می‌توان بازار پرسودی برای خود به وجود آورید.

نوین تاک لیزر می‌تواند در تمامی مراحل از ابتدای انتخاب دستگاه، تولید محصول و تعمیر و نگهداری دستگاه کنار شما باشد و کیفیت دستگاه خود را تضمین نماید.

شرکت نوین تاک لیزر با داشتن بیست سال سابقه درخشان در زمینه فروش ماشین‌ آلات لیزری یکی از خوش‌ نام‌ ترین شرکت‌های ارائه دهنده و تولیدکننده دستگاه لیزر می‌باشد. توجه کنید چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در صنعت لیزر و دستگاه لیزری دارید هوشمندانه محل سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنید تا از سود سرشار این صنعت بهره ببرید. کارشناسان ما با شماره پنج رقمی 02149063 پاسخگوی شما عزیزان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *