امروزه با پیشرفت سریع علم لیزر، این تکنولوژی فقط مختص به لیزر فلزات نمی باشد، با این دستگاه می توان انواع مواد مانند چوب، چرم، پلاستیک، پارچه و … را برش زد یا بر روی آن حکاکی کرد. یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی و برش لیزری نمد می باشد. که در این مقاله به بررسی این مورد از کاربرد دستگاه لیزر خواهیم پرداخت. در ابتدا لازم است بدانیم نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

نمد چیست؟

نمد نوعی از پارچه است که از الیاف فشرده تشکیل شده است و معمولاً از الیاف طبیعی مانند پشم یا پنبه و یا الیاف مصنوعی مانند اکریلیک تشکیل شده است. نمد ها دو نوع استفاده دارد: استفاده از نمد در صنعت و نمد در صنایع دستی.

کاربرد نمد در صنعت

در صنعت، از آنجا که نمد الاستیک است، می توان از آن به عنوان ماده ای برای عایق کاری، ضد اصطحکاک و ضد ارتعاشات استفاده کرد. مزایای زیاد و قیمت ارزانی که نمد دارد باعث شده مورد استقبال تولید کنندگان قراربگیرد. از جمله این مزیت ها میتوان به کشش زیاد، مقاومت شیمیایی، خاموش کننده مقاوم در برابر شعله، جلوگیری از آتش سوزی، مقاوم در برابر سایش، به راحتی آسیب ندیدن، عایق خوب، اثر جذب شوک عالی و جذب آب زیاد اشاره کرد. ضمن اینکه نمد از منابع تجدید پذیر و مواد سازگار با محیط زیست می باشد.

نمد در صنایع دستی

این روزها می توان محصولات نمدی را در زیراندازهای نمدی، کفی نمدی، جاکلیدی، کوله پشتی، کیف های عینک، کیف پول، کیف های دستی، لوله های دستمال کاغذی، کیف لب تاپ، کیف تبلت، کیف لوازم آرایشی و … مشاهده کرد. جهت مطالعه کاربرد های دستگاه لیزر صنعتی در صنایع دستی کلیک نماییید.

انواع روش های برش نمد

بطور کلی میتوان گفت دو نوع روش جهت برش نمد وجود دارد: دستگاه برش قالبی و دستگاه لیزر که در ادامه به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت.

دستگاه برش قالبی

 دستگاه برش قالبی که از  قالب های مختلف استفاده می کند و سپس با فشار نمد را به اشکال مختلف برش می دهد. برای طرح های ساده و محصولات کوچک این روش مناسب است اما با افزایش خلاقیت در ساخت نمد، محدودیت های ماشین های قالبی برش بیشتر و بیشتر آشکار می شود، عمده محدودیت این دستگاه ها شامل سه مورد زیر می باشد:

  • عرض دستگاه برش قالبی کوچک است بنابراین قبل از استفاده از دستگاه برش قالبی، کل رول نمد را باید به قسمت های نمدی کوچک برش داده و سپس درون دستگاه قرار داد که اینکار بر روی کارایی نمد تأثیر می گذارد و کیفیت محصول نهایی کاهش پیدا می کند.
  • انعطاف پذیری دستگاه های برش قالبی ضعیف است، اگر نیاز به تولید محصولاتی با طرح های متفاوت و پیچیده دارید این دستگاه ها قطعاً پاسخگو نیاز شما نخواهند بود. چراکه این نوع دستگاه ها دارای تعداد محدودی قالب و آن هم از نوع ساده بوده و قادر به برش طرح های پیچیده نمی باشد. پس قشر وسیعی از مشتریان که طرح های ساده را نمی پسندند و دنبال ایده های نو هستند را ناخواسته از دست خواهید داد.
  • دقت پردازش دستگاه برش قالبی ضعیف است، دستگاه برش قالبی از گرانش برای برش نمد استفاده می کند و برای بعضی از نمدهای محکم تر، باعث ایجاد فرورفتگی در سطح نمد می شود و این فرورفتگی ها باعث کاهش زیبایی و کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

بنابراین چگونه می توان با نمد مشتریان بیشتری را جذب کار خود نمود؟ در ادامه روش دیگری را برای تولید محصولات نمدی به شما پیشنهاد خواهمی داد و آن هم استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات جهت حکاکی و برش لیزری نمد می باشد.

حکاکی و برش نمد با لیزر

برش و حکاکی لیزر  دارای سه مزیت قابل توجه نسبت به ابزارهای سنتی و فرآیندهای برش قالبی است:

  • مشتریان می توانند بر اساس نیاز خود دستگاه لیزر متناسب و با اندازه مورد نیاز خود انتخاب کنند و از صرف هزینه گزاف برای دستگاه های مختلف بپرهیزند.
  • با دستگاه برش لیزری دیگر نیاز به قالب های متعدد نبوده و فقط کافی است که الگو محصول مورد نظر را در نرم افزار دستگاه بارگزاری کنید و تنظیمات دستگاه را ازجمله توان و سرعت را در جای خود قرارداده و دکمه شروع را بزنید، به همین آسانی. این ویژگی مهم باعث می شود از تمام طیف ها و سلیقه ها مشتری داشته باشید و صرفاً یک کارگاه برای تولید تعداد محدودی محصول نداشته باشید، بلکه یک کارگاه با تعداد بسیار زیادی محصولات متفاوت و طرح های مختلف داشته باشید. (جهت دانلود برترین نرم افزار های حکاکی وبرش لیزری کلیک کنید.)
  • از آنجا که فرآیند برش لیزری با نمد تماس مستقیم ندارد و پرتوی برش بسیار نازک است، پرتو لیزری می تواند برش دقیقی از نمد را ایجاد کند. دستگاه های لیزری نه فقط طرح و الگو های ساده بلکه طرح های پیچیده را با دقت و ظرافت بالایی برش و حکاکی می کند و کیفیت نهایی محصولات شمارا به طور چشمگیری بالاتر می برد.

دستگاه لیزر نمد

شما میتوانید دستگاه مورد نظر خود را بر اساس نیاز از لحاظ اندازه و محصول انتخاب کنید. می توانید یه دستگاه کوچک و ارزان قیمت تهیه کنید و  محصولات تزئینی کوچک نمدی تولید کنید یا یک دستگاه بزرگ تهیه کنید و محصولات مختلفی که در بالا گفته شد را تولید کنید و بفروش برسانید.

شما میتوانید با داشتن یه دستگاه لیزر محصولات متفاوتی با طرح های مختلف تولید کنید، زیرا با استفاده از تنظیمات دستگاه خود می توانید تعداد لایه ها، ضخامت ها و طرح های متفاوتی را برش داده و یا حکاکی کنید و در انتخاب ضخامت نمد مورد استفاده، دست شما نسبت به دستگاه برش قالبی بسیار باز تر است.

دستگاه برش لیزری مورد استفاده در صنایع تولیدی نمدی هزینه کمتر و در عین حال راندمان بالاتری دارند، و با سرعت بالایی که دارد می توانید به تیراژ تولیدی بسیار بالاتری برسید. کار با دستگاه های برش و حکاکی بر روی نمد آسان است و همزمان یک نفر میتواند 2 الی 3 دستگاه را کنترل کند و هزینه های نیروی انسانی شمارا به حداقل برساند.

دستگاه های حکاکی وبرش لیزری صنعتی چندین سال است که در صنعت نمد مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه محصولات متفاوتی با نمد تولید می شود که اگر در این زمینه فعالیت دارید می توانید با استفاده از دستگاه های برش و حکاکی لیزری راندمان کار خود را بالاتر برده و سود مطلوب تری از این صنعت بدست آورید. اگر ایده تولید محصول نمدی خاصی دارید که برش و حکاکی آن پیچیده است فقط دستگاه های برش لیزری می تواند انتظار شما را برآورده کند.

قیمت دستگاه برش لیزری نمد

جهت اطلاع از هزینه دستگاه برش لیزری نمد و یا حکاکی بر روی آن تنها کافیست با یکی از شماره های مربوط به شرکت نوین تاک لیزر تماس حاصل نموده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره تخصصی رایگان دریافت نمایید تا بتوانید بهترین  انتخاب را متناسب با کار خود داشته باشید.

اگر در صنعت تولید محصولات نمدی هستید زمان آن رسیده که محصولات خود را از نظر کیفیت توسعه داده و تنوع تولیدات خود را بیشتر کنید. شما با یک دستگاه لیزر می توانید محصولات نمدی کوچکی مانند جا کلیدی تا محصولات بزرگی مانند زیر انداز های نمدی تولید کنید. کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره تماس 02149063 پاسخگوی شما عزیزان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *