بطور کلی میتوان گفته دستگاه های لیزر در دو دسته دستگاه های لیزر فلزات و دستگاه های لیزر غیرفلزات تقسیم بندی می شوند، که هرکدام با دستگاه های متفاوت در صنایع مختلف جهت انجام حکاکی و برش متریال های متعدد مورد استفاده قرار می گیرند.

هدف از تهیه این مقاله آشنایی شما عزیزان با دستگاه های لیزر فلزات و نکات مهم در خرید این دستگاه ها است. در هنگام خرید این گونه دستگاه های گران قیمت دقت و آگاهی بسیار بالایی نیاز است تا بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین و مناسب ترین دستگاه در صنعت خود را تهیه کنید و نتیجه مطلوب را در کسب و کار و تولیدات خود به دست آورید‌.

دستگاه لیزر فلزات همان طور که از نام آن پیداست برای برش فلزات با سرعت و دقت بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که فلزات اجسامی سخت هستند برای برش آن ها به دستگاه هایی با قدرت بالا نیاز است. به همین خاطر نیز دستگاه های برش فلزات به گونه ای طراحی شده اند که لیزر موجود در آن ها با ایجاد اشعه باریک با شدت و قدرت بسیار بالا اجسام سخت را در کمترین زمان ممکن برش دهند. این دستگاه ها قابلیت برش متریال های کوچک، مینیاتوری و ظریف را با دقت و سرعت بسیار بالا دارند.

کاربرد دستگاه لیزر فلزات

دستگاه های لیزر فلزات قابلیت برش فلزاتی همچون آهن، آلومینیوم، مس، طلا، نقره، فولاد ضد زنگ، برنج، فولاد کربن را در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، طلا و جواهر، صنایع الکترونیکی، مهندسی و پزشکی، صنایع تولیدی و هوافضا با دقت و سرعت بالا و بسیار حرفه ای دارند.

نکات مهم خرید دستگاه لیزر فلزات

در هنگام قصد خرید دستگاه های لیزر فلزات ابتدا باید نیاز خود را در نظر بگیرید این که دستگاه را در چه ابعادی و برای برش چه میزان ضخامتی احتیاح دارید. نکته بعدی در نظر گرفتن بودجه شما است. با توجه به دستگاه های مختلف و قیمت های متفاوتی که در این صنعت وجود دارد نکات مهم تهیه این دستگاه ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.‌

  1. گاید ریل دستگاه فلزات

در نظر گرفتن این نکته در دستگاه از مهم ترین نکات هنگام خرید است. زیرا عملکرد دستگاه به این قسمت آن بستگی دارد چرا که اگر دستگاه به طور مطلوب و درست حرکت نکند در برش، سرعت و دقت آن اشکال ایجاد کرده و منجر به ایجاد هزینه های اضافی جهت تعمیر قطعات دستگاه خواهد شد.

  1. توان تیوب لیزر

تشکیل اشعه اولیه لیزر با استفاده از تیوب لیزر انجام می شود. قدرت تیوب لیزر رابطه مستقیمی با قدرت برش و حکاکی لیزری دارد. لازم به توضیح است که قدرت در برش لیزر و ظرافت در حکاکی با یکدیگر رابطه عکس دارند، این بدان معناست که هرچه قدرت در برش بیشتر باشد ظرافت در حکاکی کاهش می یابد، از همین روی توجه به توان لیزر امری ضروری است که با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه دستگاه با توان مناسب نمایید. دستگاه های لیزر فلزات سری نوین در توان های 1000، 1500، 2000، 3000، 4000، 6000، 8000 و 12000 وات تهیه شده و قابل ارائه می باشند.

  1. بدنه دستگاه لیزر فلزات

جنس بدنه دستگاه در دوام و کیفیت عملکرد آن نقش بسیار مهمی دارد‌‌. بسیاری از شرکت ها برای پایین آوردن هزینه های خود و کسب سود بیشتر از جنس های نامرغوب برای ساخت بدنه دستگاه استفاده می کنند. دستگاه هایی که بدنه آن ها از جنس نامرغوب تولید شده باشند در حین کار با سرعت بالای دستگاه با لرزش های فراوان همراه هستند. در  نتیجه لازم است در حین خرید این دستگاه ها دقت کافی را نسبت به کیفیت بدنه دستگاه داشته باشید زیرا نامرغوب بودن بدنه می تواند به تعویض دستگاه منجر شود.

  1. کارآیی دستگاه

همان طور که گفته شد توانایی دستگاه های برش فلزات در کیفیت برش با دقت و سرعت بالا مشخص می شود. بهره وری این دستگاه ها تا حد زیادی به دشواری و پیچیدگی های برش، نوع متریال و ضخامت آن ها بستگی دارد، به طور کلی قدرت لیزر در این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده است که سرعت آن ها تا ۸ اینج بر ثانیه می باشد.

  1. تلورانس دستگاه

 این دستگاه ها قابلیت برش و حکاکی انواع متریال های فلزی را با دقت یک هزارم ثانیه دارند. همچنین به دلیل برش مداوم و پیوسته متریال ها در این دستگاه ها به دنبال برش آن ها زبری ایجاد نخواهد شد. تلورانس برای برش در این دستگاه ها با توجه به نقطه ذوب متریال ها متفاوت است.

  1. خدمات پس از فروش دستگاه

بدون شک خدمات پس از فروش دستگاهی که تهیه می کنید نکته بسیار مهمی در تهیه آن است. نصب و راه اندازی این گونه دستگاه ها دشوار است از همین روی شرکت نوین تاک لیزر با ارسال تکنسین های متخصص و با تجربه جهت نصب و راه اندازی این دستگاه ها و همچنین ارائه مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش در صورت بروز هرگونه مشکل به آسانی آن را برطرف خواهند کرد.

مزایای دستگاه لیزر فلزات

از جملع مزایای بی شمار دستگاه های لیزر فلزات میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرعت و دقت بالای برش
  • قابلیت برش مداوم و پشت سر هم
  • توانایی برش های بسیار پیچیده و ظریف
  • پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه

شرکت نوین تاک لیزر به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت وارد کننده دستگاه های لیزر فایبر با طراحی های منحصر بفرد آن ها و بالاترین کیفیت قطعات به کار برده شده در این دستگاه ها در خدمت مشتریان عزیز خود در اقصی نقاط کشور می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

2 دیدگاه

  • سلام وقت شما بخیر
    توجه به تک تک این نکات در خرید دستگاه لیزر فلزات لازم و ضروری هست. توصیه من به عزیزان مطالعه و تحقیق کامل در مورد انواع دستگاه های لیزر فلزات و انتخاب بهترین دستگاه برای خرید هست. ممنون از راهنمای کامل و جامع شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *