دستگاه لیزر فایبر فلزات از بهترین و بروزترین دستگاه ‌های موجود در صنعت لیزر است که از تکنولوژی فیبر نوری جهت برش و حکاکی در این صنعت بهره می برد. این دستگاه ها که موسوم به نسل چهارم دستگاه های لیزر فلزات هستند امروزه به علت کیفیت بالای برش با دقتی کمتر از 0/02  میلی متر بسیار پرکاربرد و مرسوم شده اند.

به‌طورکلی دستگاه ‌های برش لیزری به ۲ دسته دستگاه ‌های برش لیزری فلزات و دستگاه ‌های برش لیزری غیر فلزات تقسیم‌بندی می‌شوند. که هر کدام با توجه به طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌ها کاربردهای متفاوت و خاص خود را دارند.

دستگاه ‌های برش لیزری فلزات شامل سه دسته برش لیزری فایبر، برش لیزری CO2 و برش لیزری  ND-YAG می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با دستگاه برش لیزری فایبر که از اصلی‌ترین و پرکاربردترین دستگاه ‌های برش لیزری در صنایع مختلف است آشنا کنیم.

دستگاه ‌های برش لیزری فایبر جهت حکاکی و برش انواع متریال‌های فلزی به کار برده می‌شوند. ویژگی‌های اصلی و مورد توجه این دستگاه ‌های برش لیزری ویژگی دقت، سرعت و کیفیت بسیار بالای این‌گونه دستگاه ‌ها است.

اما تولید لیزر در این دستگاه چگونه اتفاق می‌افتد و انرژی بالای لیزر این دستگاه از کجا تأمین می‌شود؟ به‌طورکلی تمامی ویژگی دستگاه ‌های برش لیزری حول محور لیزر این‌گونه دستگاه‌ ها می‌چرخد، درنتیجه آشنایی با این‌گونه دستگاه‌ ها در واقع بررسی لیزر دستگاه موردنظر می باشد.

عملکرد دستگاه برش لیزری فایبر

در دستگاه ‌های برش لیزری فایبر اشعه لیزر به کمک دایود تولید می‌شود. این اشعه توسط فیبر نوری شدت می‌یابد تا به‌آسانی برش انواع فلزات را اجرا کند.

فضایی که لیزر در آن تولید می‌شود یک محیط جامد است در واقع وارد شدن انرژی الکتریکی به این محیط جامد سبب تحریک و برانگیختن اتم‌ها همراه با تولید نور و درنهایت تولید اشعه لیزر می‌شود.

اما قدرت و توان اشعه لیزر در دستگاه ‌های برش لیزری فایبر جهت برش فلزات با هر ضخامت و هر قطری چگونه تأمین می‌شود؟

مراحل تولید اشعه لیزر در فوق توضیح داده شد، اما اشعه لیزر تولید شده جهت برش انواع متریال فلزی با هر نوع سختی و ضخامت نیازمند قدرت و توان بسیار زیادی است. به‌همین خاطر جهت تأمین قدرت و توان بالای اشعه لیزر در این‌گونه دستگاه ‌ها از فیبر نوری استفاده می‌شود. فیبرنوری موجب تشدید و تقویت اشعه‌ لیزر می‌شود. اشعه لیزر پس‌ از قدرت و توانی که به کمک فیبر نوری به دست می‌آورد به لنز دستگاه منتقل می‌شود، سپس لنز دستگاه با متمرکز کردن اشعه دریافتی در نقطه ‌ای بسیار کوچک توان و قدرت بسیار بالا در حد برش و ذوب کردن انواع متریال‌های فلزی در کمتر از چند میکروثانیه را به دست می‌آورد.

دستگاه ‌لیزر فایبر فلزات همان‌طور که گفته شد انواع متریال‌های فلزی را با هر جنس و ضخامت به‌آسانی و با سرعت بسیار بالا درعین حفظ دقت و کیفیت محصول برش می‌دهد. دستگاه‌های برش لیزری فایبر در انواع مختلف و متنوعی در صنعت لیزر تولید شده است که هر کدام از این دستگاه ‌ها با توجه به نوع مدل آن ها کاربرد خاصی دارند‌.

کاربرد دستگاه ‌های برش لیزری فایبر

از دستگاه‌های برش لیزری فایبر جهت حکاکی و برش انواع متریال‌های فلزی مثل آهن، آلومینیوم، مس، قلع، برنج، روی، نیوبیوم، کرم، طلا، نقره، برنز و بسیاری از فلزات دیگر از جمله ورق‌های اسید شویی و سیاه، ورق های رنگی و آجدار، ورق‌های گالوانیزه، ورق‌های استیل و ورق‌های روغنی با هر نوع ضخامت با کیفیت بسیار بالا به کار برده می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد دستگاه ‌های برش لیزری فایبر علاوه‌بر برش انواع متریال‌ های فلزی در بسیاری از موارد جهت حکاکی و چاپ آن ها نیز به کار برده می‌شوند. طراحی این دستگاه‌ های مدرن به‌گونه‌ای است که قابلیت حکاکی انواع تصاویر، نقوش، متون مختلف با هر نوع پیچیدگی، به هر نوع زبان و هر ظرافتی را با دقت و سرعت بالا در عین حفظ کیفیت دارند.

همچنین چاپ و اجرای انواع طرح، بارکد ها و الگوها از قابلیت ‌های دیگر دستگاه‌ های لیزر فایبر می‌باشد، اینگونه دستگا ها دستگاه های لیزر فایبر مارکینگ نامیده می شوند.

مزایای دستگاه ‌های برش لیزری فایبر

دستگاه‌ های برش لیزری با توجه به توان و قدرت بسیار بالای اشعه لیزر انواع حکاکی و برش حتی برش طرح‌ های بسیار پیچیده و نقوش بسیار ریز و ظریف را با سرعت بسیار بالا اجرا می‌کنند. درنتیجه سرعت بسیار بالای برش و حکاکی در این‌گونه دستگاه‌ها موجب صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.

دقت حکاکی و برش در دستگاه ‌های برش لیزری فایبر به‌گونه‌ای است که خروجی محصولات تولید شده در این‌گونه دستگاه ‌ها همراه با کیفیتی فوق‌العاده و بسیار بالا انجام می‌شود.

قدرت و توان اشعه لیزر در این‌گونه دستگاه ‌ها به دلیل استفاده از فیبر نوری از دیگر مزایای قابل‌توجه دستگاه ‌های برش لیزری فایبر می‌باشد.

طراحی این‌گونه دستگاه‌ها به‌گونه‌ای است که به دلیل حذف لامپ ‌های پر مصرف و آیینه‌ ها در آن ها مصرف انرژی برق را به‌گونه‌ای قابل‌توجه کاهش داده‌اند.

تأثیر مستقیم دیگر دستگاه ‌های برش لیزری فایبر در کاهش هزینه‌ها از طریق حذف آینه در طراحی این‌گونه دستگاه ‌هاست که دیگر نیازی به اپراتور جهت تنظیم آینه‌ها نمی باشد، درنتیجه دستگاه‌ های برش لیزری فایبر با عدم نیاز به نیروی انسانی اضافی جهت کار با دستگاه موجب کاهش هزینه ‌های صاحبان کسب‌وکارهای مختلف شده است.

دستگاه‌ های برش لیزری فایبر انواع برش و حکاکی متریال‌های فلزی را همراه با تولید کمترین ضایعات و کیفیتی فوق‌العاده بدون هیچ‌گونه برآمدگی، موج و هیچ‌گونه خط و خش اجرا می کند.

به دلیل مصرف انرژی بسیار کم این‌گونه دستگاه ‌ها و راندمان بالای آن‌ها همواره بسیار مورد توجه صاحبان صنایع گوناگون قرار گرفته اند. کاربرد وسیع دستگاه‌های برش لیزری فایبر در صنایع مختلف با کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و صرفه‌جویی در وقت، امکان ایجاد تولید انبوه درنهایت افزایش فروش و کسب سود بسیار شده‌است.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های وارد کننده و البته تولید کننده انواع دستگاه‌ های لیزر در کشور مان با ارائه بهترین و بروزترین دستگاه ‌های لیزر از جمله دستگاه برش لیزری فایبر در خدمت مشتریان خود و صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره پنج رقمی 49063 تماس گرفته و اقدام به تهیه دستگاه مورد نیاز کسب‌وکار خود نمایید.

در شرکت نوین تاک لیزر دستگاه متناسب با بودجه شما عزیزان موجود می‌باشد.

در رابطه با نصب و کار با دستگاه لیزر تکنسین‌های مجرب ما راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *