دستگاه‌ های جوش لیزر امروزه در صنعت از پرکاربرد ترین دستگاه ‌های لیزر به شمار می‌روند. به وسیله این گونه دستگاه‌ های مدرن صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون به آسانی و بدون مشکلات و کاستی های قدیمی موفق به تولید محصولات بسیار متنوع و جدید در تعداد بسیار بالا و انبوه شده‌اند. در ادامه جهت آشنایی با مزایا و معایب دستگاه جوش لیزر همراه ما باشید.

طراحی لیزر در دستگاه‌ های لیزر که تمامی قابلیت‌های دستگاه تحت تأثیر آن است به گونه‌ای است که هم قابلیت برش انواع متریال ها با جنس‌های متفاوت و هم توانایی اتصال و جوش دادن انواع قطعات را به‌آسانی دارند.

بطور کلی عملکرد دستگاه‌ های جوش لیزر در متصل کردن قطعات فلزی می‌باشد. یعنی اشعه لیزر طراحی‌شده در دستگاه با تابیدن بر سطح لبه های قطعات موردنظر تحت فشار و تولید گاز، حرارت و گرمای بسیار بالا موجب ذوب کردن لبه‌های قطعات و متصل کردن آن‌ها به یکدیگر می‌شود. همچنین از دیگر قابلیت‌های دستگاه جوش لیزر تبدیل کردن چند قطعه به یک قطعه جدید است، دراین‌صورت اشعه لیزر با مذاب کردن قطعات به‌طور کامل و ادغام کردن آن‌ها قطعات را تبدیل به یک قطعه جدید می‌کند.

امروزه در صنعت لیزر دستگاه ‌های جوش لیزر متنوع و روش‌های جوشکاری متفاوتی وجود دارد که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارند که شما عزیزان متناسب با نیاز کسب‌وکار خود می‌توانید دستگاه جوش لیزر موردنظر خود را متناسب با نوع قطعات و روش جوشکاری مورد نظر خود تهیه نمایید. جهت آشنایی بیشتر با انواع روش های جوشکاری کلیک کنید.

کاربرد دستگاه ‌های جوش لیزر

دستگاه ‌های جوش لیزر کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاربرد دستگاه‌ های جوش لیزر در صنعت مهندسی و پزشکی، صنعت کشاورزی، صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان سازی و … اشاره کرد.

همچنین اجرای جوش استیل، تولید کف شورهای استیل، تولید قطعات مختلف در صنعت خودروسازی و مونتاژ آن، تولید فیلترهای صنعتی، تولید لوستر و … از جمله کاربردهای دستگاه جوش فلزات می‌باشند.

هدف ما در تهیه این مقاله آشنایی شما با مزایا و معایب دستگاه ‌های جوش لیزر است تا شما عزیزان با آگاهی کامل در رابطه با انواع دستگاه‌های جوش لیزر و مزایا و معایب آن‌ها دستگاه مورد نیاز کسب‌وکار خود را تهیه نمایید.

مزایای دستگاه جوش لیزر

از جمله مزایا بی شمار دستگاه جوش لیزر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستگاه‌ های جوش لیزر عملیات اتصال انواع متریال‌های فلزی را با سرعت بسیار بالا انجام می‌دهند. اجرای انواع جوش لیزر با روش‌های مختلف توسط دستگاه ‌های جوش لیزر در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  • دقت انواع دستگاه‌ های جوش لیزر در اجرای انواع روش ‌های جوش لیزر در دقت های میلی‌متری، بی‌نظیر و بدون نقص اجرا می‌شود.
  • دستگاه ‌های جوش لیزر عملیات جوشکاری را با کیفیت بسیار بالا اجرا می‌کنند.
  • دستگاه ‌های جوش لیزر انواع جوشکاری را بدون الکترون انجام می‌دهند‌‌ به‌همین دلیل نیز نیازی به جریان‌های بالا در جوشکاری نیست.
  • دستگاه‌ های جوش لیزر توانایی جوشکاری مناطق دور از دسترس را براحتی دارند.
  • دستگاه‌ های جوش لیزر قابلیت جوشکاری طیف گسترده‌ای از مواد نظیر آلیاژ با نقاط ذوب بسیار بالا مواد غیر هم‌جنس و غیر ازجمله انواع متریال ‌های فلزی و حتی امروزه کاربرد بسیار زیادی در اتصال متریال غیرفلز مثل چوب را در بهترین شکل ممکن آن دارند.
  • قابلیت جوشکاری متمرکز در قطعات بسیار کوچک و ظریف به دلیل استفاده از اشعه باریک و قوی لیزر در این گونه دستگاه‌ های مدرن جوشکاری بسیار مورد توجه صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون قرار دارد.
  • دستگاه‌ های جوش لیزر به دلیل عدم تولید هیچ‌گونه اشعه ایکسی نیازی به محافظ ایکس‌ری ندارد.
  • دستگاه ‌های جوش لیزر قابلیت اتصال انواع قطعات ظریف و بسیار کوچک الکترونیکی و سایر میکرو اتصال ها را در دقیق ترین شکل آن دارند.
  • جوشکاری لیزر به نسبت سایر روش‌های جوشکاری دیگر تمیزترین جوشکاری محسوب می‌شود، به‌همین دلیل نیز در دستگاه‌ های جوش لیزر بعد از فرآیند جوشکاری نیاز به پرداخت نداریم.
  • در دستگاه ‌های جوش لیزر امکان تولید به‌صورت انبوه با تعداد و حجم بالا با استفاده از ماشین‌آلات رباتیک به‌آسانی امکان‌پذیر است.

معایب دستگاه جوش لیزر

  • هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه‌ های جوش لیزر بالا است.
  • هزینه قطعات و تجهیزات مورد استفاده در دستگاه‌ های جوش لیزر بالا است.
  • کار با دستگاه ‌های جوش لیزر نیاز به تجربه و مهارت بالای نیروی کار دارد.
  • قابلیت سرعت خنک‌کنندگی بالای دستگاه‌ های جوش لیزر در برخی از فلزات موجب ایجاد ترک می‌شود.
  • در دستگاه ‌های جوش لیزر بازده تبدیل انرژی بسیار کم و زیر ده‌درصد است.
  • فرآیند جوشکاری لیزری در دستگاه‌های جوش لیزر به ضخامت ۱۹ میلی‌متر محدود می‌شود.

به‌طورکلی می‌توان گفت جوشکاری انواع فلزات پرکاربردترین روش جوشکاری در این صنعت است و کاربردهای بسیار متنوع با روش‌های مختلف در کسب‌ و کارهای مربوطه دارند.

پس باید با توجه به نیاز کسب‌وکار خود دستگاه جوش لیزر متناسب با روش جوش مورد استفاده کسب‌وکارتان تهیه نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده و تولید کننده انواع دستگاه‌ های لیزر ازجمله بهترین و بروزترین دستگاه‌های جوش لیزر بروزترین خدمات و دستگاه ‌های لیزر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مشتریان عزیز در اقصی نقاط کشور عزیزمان می‌توانند انواع دستگاه‌های لیزر اعم از انواع دستگاه ‌های جوش لیزر متناسب با نوع کسب‌وکار و بودجه خود را از شرکت نوین تاک لیزر تهیه نمایند.

در صورت نیاز به دریافت قیمت روز دستگاه ها با شماره تلفن‌ پنج رقمی 49063 در شرکت نوین تاک لیزر تماس بگیرید و راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

در نوین تاک لیزر دستگاه لیزر متناسب با هر بودجه‌ای موجود می‌باشد.

همچنین در رابطه با نصب دستگاه و نحوه کار با آن می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان و  تکنسین‌های مجرب ما دریافت نمایید.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

8 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      ممنون از لطف و نظر شما دوست عزیز، بله دقیقاً حق با شماست معایب دستگاه جوش لیزر در مقابل مزایا، کیفیت و سرعت خروجی این دستگاه ها کاملاً قابل چشم پوشی هستند.

  • از نظر کیفیت خروجی کار، زیبایی، ظرافت و تمیزی دستگاه جوش لیزر بهترین نوع جوش رو انجام میده

    • سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز حق با شماست. در جوشکاری لیزری با توجه به ایجاد حوضچه جوش بسیار کوچک و سرعت بسیار بالای ذوب و همچنبن انجماد سریع انواع جوش ها بسیار ظریف و تمیز انجام می شود.

  • سلام، من یه دستگاه جوش لیزر دارم که میخوام بفروشم دستگاه لیزر فلزات بخرم، آیا شرکت شما خریدار دستگاه هم هست؟ یعنی به شما بفروشم و از خود شما یه دستگاه دیگه بگیرم؟

    • سلام و وقت بخیر
      جهت دریافت مشاوره رایگان و پاسخ سوال خود با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

  • واقعا با این قیمتهای نجومی اصلا ارزش خرید نداره.هرچهار سال تکنولوژی ,تغییر و ساده سازی و باکیفیت تر میشه باامکانات جدیدتر و ارزانتر.فعلا بااین تکنولوژی و کارآیی و قیمت مقرون بصرفه نیست.

    • سلام و وقت بخیر
      متاسفانه بالا بودن قیمت و گرانی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های موجود در تمامی حوزه ها وجود دارد، اما آیا می توان چرخ تولید را خواباند؟
      در نوین تاک لیزر همواره تلاش شده است برترین تکنولوژی در انواع دستگاه های لیزر صنعتی از جمله دستگاه جوش لیزر با کم ترین سود ممکن ارائه شود.
      ضمن اینکه در این مجموعه امکان خرید بصورت اقساط نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *