وسایل قابل ساخت با دستگاه های حکاکی و برش لیزری

در دنیای تکنولوژی و ارتباطات امروز، اینترنت جایگاه ویژه‌ای برای کسب اطلاعات و آموزش دارد. شما به کمک آن می‌توانید نه تنها وسایل مورد نیاز خود را پیدا کنید بلکه حتی می‌توانید روش و شیوه‌های ساخت و ساز آنها را نیز پیدا کرده و از طریق آموزش‌های درست، خودتان آنها را با هر تنوعی که می‌خواهید، بسازید. در این مقاله قصد داریم وسایل جذابی را که شما می‌توانید به وسیله‌ی دستگا‌ه های حکاکی و برش لیزری که جدیدترین و مدرن‌ترین ابزار در حال حاضر برای طراحی و ساخت و حکاکی وسایل مختلف هستند، را بسازید به شما معرفی کنیم. در این مقاله ما ۱۰ وسیله را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حکاکی قاب موبایل با دستگاه لیزر

حکاکی بدنه‌ی تلفن همراه با دستگاه لیزر حکاکی

بدنه‌ی بیشتر گوشی‌های موبایل جنسی از فلز دارند و ما معمولا برای زینت بخشیدن به آن از قاب‌های پلاستیکی و سلیکونی طراحی شده توسط خود شرکت سازنده استفاده می‌کنیم. اما چه می‌شود اگر بخواهیم طرح مورد علاقه‌ی خودمان را روی بدنه‌ی موبایلمان حک کنیم؟

برای این کار می‌توانیم از دستگاه لیزر حکاکی روی فلزات استفاده کنیم. این دستگاه به راحتی با ثبت مدل دلخواه شما، طرح مورد نظرتان را روی بدنه‌ی تلفن همراه شما حکاکی کند.

 

ساخت آویز جواهرات و بدلیجات با دستگاه برش لیزری

ساخت آویز جواهرات و بدلیجات با دستگاه برش لیزری

زیورآلات از دیرباز مورد علاقه‌ی خانم‌ها بوده ‌است. به ندرت خانمی را پیدا خواهید کرد که از دیدن جواهرات به وجد نیاید. آنها براساس بودجه‌ی خود از جواهرات گرفته تا بدلیجات استفاده می‌کنند. اما جدای داشتن این زیورآلات محل نگهداری آنها نیز برای خانم جذاب می‌باشد. طرح زیبای جعبه‌ی جواهرات یا آویز زیورآلاتی که قرار است روی میز آرایش خانمها خودنمایی کند، برای آنها مهم است.  برای ساخت یک آویز جواهرات زیبا می‌توانید از دستگاه حکاکی و برش لیزری استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید طرح مورد نظرتان را از سایت‌های ارائه دهنده اینگونه طراحی‌ها دانلود کرده و سپس مدل و سایز مورد نظرتان را در دستگاه برنامه‌ریزی کرده و با برش‌های مناسب به بهترین و زیباترین حالت ممکن آن را بسازید.

ساخت تابلوهای دکوراتیو با دستگاه برش لیزری

ساخت تابلوهای دکوراتیو با دستگاه برش لیزری

هنر همیشه زینت بخش زندگی ما ایرانی‌ها بوده است. اهمیت دادن به زیبایی منزل و محل کارمان قدمتی چند هزار ساله و تاریخی دارد و دیگر به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است. ما می‌توانیم با روشهای مختلفی این زیبایی را به محیط زندگی خود بیاوریم، به طور مثال تزئینات دیوارهای محیط موردنظرمان می‌تواند جلوه‌ی خاصی به آن بدهد. برای اینکار می‌توانیم از تابلوهای زیبای دست‌ساز استفاده کنیم. یکی از راه‌های ساخت این تابلوها، استفاده از کاغذهای برش خورده با طرحهای جذاب و جالب است که بوسیله‌ی دستگاه برش لیزری می‌توانید طرح مورد علاقه‌ی خود را روی کاغذ پیاده کرده و سپس آنها را قاب کنید و به دیوار بزنید.

حکاکی روی شیشه‌های حبوبات با دستگاه حکاکی لیزر

حکاکی روی شیشه‌های حبوبات و ادویه

برای زیبایی و شناسایی شیشه‌های مواد غذایی موردنظرتان که در آشپزخانه نگهداری می‌کنید به راحتی می‌توانید از دستگاه حکاکی لیزر روی شیشه استفاده کرده و هر اسم یا عبارتی که دوست دارید، روی شیشه‌های حبوبات و ادویه و سایر ظروف مواد غذایی آشپزخانه‌تان، حکاکی کنید.

 

جاکلیدی چوبی با برش لیزری

جاکلیدی چوبی با برش لیزری

دستگاه‌های لیزر برای حکاکی و برش محدود به مواد خاصی نمی‌شوند. از پلاستیک گرفته تا شیشه و چوب را می‌توانید با آنها برش دهید یا روی این مواد حکاکی کنید. حال یکی از وسایل جالب و کاربردی که می‌توانید با این دستگاه‌ها بسازید، جاکلیدی است. برای ساخت این وسیله می‌توانید مدل مورد نظر خود را با لیزر برش دهید یا نام و هر عبارتی که دوست دارید را روی چوب حکاکی کرده و کلید‌هایتان را روی آن بیاندازید.

ساخت پایه‌های پلاستیکی برای نگهداری وسایل مانند پایه لپ‌تاپ

ساخت پایه‌های پلاستیکی برای نگهداری وسایل مانند پایه لپ‌تاپ

همانطور که ذکر کردیم دستگاه‌های برش لیزری برای کار به مواد خاصی محدود نمی‌شوند. بوسیله‌ی آنها می‌توانید پایه‌های پلاستیکی زیبایی برای نگهداری وسایل مختلف از جمله لپ تاپ بسازید.

 

ساخت بالش پارچه‌ای طرح‌دار با برش لیزری

 

ساخت کوسن پارچه‌ای طرح‌دار با برش لیزری

با حکاکی و برش روی پارچه مورد نظرتان، فارق از جنس و رنگ آن می‌توانید طرحهای مورد علاقه‌ی خود را پیاده کرده و بالشی زیبا برای تخت خوابتان درست کنید که زینت بخش اتاقتان شود یا کوسنی قشنگ برای مبلمان بسازید و دکور منحصر به فرد خودتان را داشته باشید.

ساخت لوسترهای زیبا با دستگاه لیزر

دکوراسیون منزلتان تا چه اندازه برایتان مهم است؟ آیا دوست دارید طرح خاص خود را که از ذهنتان آمده است در دکور منزل خود به کار ببرید؟ یا از طرحهای روز دنیا که شاید در بازار پیدایش نکنید، استفاده کنید؟ با دستگاه برش لیزر می‌توانید لوسترهای فوق‌العاده جذابی برای چراغ‌های اتاقتان طراحی کرده و با نصب آنها به سقف خانه‌تان از دیدن آنها لذت ببرید.

 

ساخت پازل با برش لیزری

ساخت پازل با برش لیزری

هیچ‌گاه جایگاه سرگرمی را در زندگی انسان دست‌کم نگیرید. آیا چالش‌های ذهنی و معما‌های جالبی برای طراحی یک پازل در ذهن دارید؟ پس آن را به روی کاغذ بیاورید و با هر موادی که دوست دارید از چوب گرفته تا پلاستیک و مقوا به وسیله‌ی دستگاه برش لیزری آن را بسازید.

ساخت پلاک زینتی با دستگاه لیزر فلزات

ساخت پلاک زینتی با دستگاه لیزر فلزات

آیا طرفدار گردنبند‌هایی با پلاک فلزی هستید؟ به راحتی می‌توانید با ثبت طرح مورد نظرتان روی یک قطعه فلز توسط دستگاه حکاکی لیزر روی فلزات، آن را به یک پلاک زینتی تبدیل کرده و گردنبند دلخواه خود را به گردنتان بیاندازید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما ۱۰ وسیله‌ی جذاب و متفاوت و ساده که به وسیله‌ی دستگاه های حکاکی و برش لیزری میتوانید بسازید را معرفی کردیم. شما هم اگر وسایل دیگری را می‌شناسید که بوسیله‌ی دستگاه های لیزر میتوانیم بسازیم، در صورت تمایل می‌توانید برایمان در قسمت نظرات بنویسید. همچنین نوین تاک لیزر با تجربه‌ای چندین ساله در طراحی و ساخت دستگاه‌های برش و حکاکی لیزر می‌تواند شما را برای خرید این دستگاه‌ها راهنمایی کند.

برای مشاهده‌ی دستگاه‌های لیزری که در این مقاله از آن‌ها صحبت شده است، می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *