چرا امروز باید از دستگاه لیزر صنعتی استفاده کرد؟ دلایل استفاده از دستگاه لیزر صنعتی چیست؟ این سؤالاتی است که شاید برایتان مطرح باشد برای پاسخ به این سؤالات باید دانست که دستگاه لیزر صنعتی چیست و چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که ما را در استفاده از آن نسبت‌به سایر روش‌های سنتی ترغیب می‌کند.

دستگاه لیزر صنعتی طیف وسیعی از ماشین‌آلات صنعتی را شامل می‌شود که بسته به قدرت لیزر کاربردهای مختلفی در صنایع پزشکی، ساخت‌وساز و فناوری‌ های الکترونیک دارد.

کاربرد های دستگاه لیزر شامل برش، جوشکاری لیزری، حکاکی انواع متریال مانند فلزات و غیر فلزات است.

فناوری لیزر حتی در کاربردهای نظامی نیز برای ساخت سلاح‌های لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس می‌توان درک کرد که چرا استفاده از فناوری لیزر این‌قدر گسترده‌شده است و همان‌طور که صنعت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد استفاده از روش‌های نوین جایگزین روش‌های سنتی می‌شود.

لیزر چیست؟

لیزر ها یک دسته اشعه به‌شدت موازی شده و به پیوسته از جنس نور هستند که هرچقدر موازی تر و پیوسته‌تر باشند در نقاط کوچک‌تری متمرکز می‌شوند و با انرژی بسیار جهت برش، حکاکی و جوش دادن قطعات استفاده می‌شوند.

لیزر ها بر اساس حالت ماده لیزر زا به حالت ‌های جامد گازی ‌شکل و لیزرهای دیود وجود دارند همچنین براساس نوع ماده تشکیل‌دهنده شامل لیزرهای یاقوت نئودیوم ، لیزرهای Co2 و انواع دیگر تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد.

دستگاه برش لیزر و کاربرد آن

دستگاه‌ های برش لیزر برای کار حرفه‌ای برش در تولید و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند مهم نیست چه چیزی را می‌خواهید برش بزنید چراکه با این ابزار می‌توان انواع فلزات نظیر فولاد آلومینیوم و فولاد ضد زنگ آهن که بیشتر در صنایع کاربرد دارند را برش داد.

همین‌طور برای برش انواع متریال غیرفلز نظیر شیشه، کاغذ، چرم، سرامیک، چوب، سنگ و صفحات نیمه ‌هادی نیز می‌توان از آن‌ها بهره برد.

از جمله مزیت‌های دستگاه برش لیزر که ما را در استفاده از آن ترغیب می‌کند میتوان به سرعت بالا، دقت بالا و کیفیت عالی در برش و این‌که بدون تماس میتوان لبه‌ های برش بسیار تمیز ایجاد کرد و این‌که طیف وسیعی از مواد را می‌توان برش داد، اشاره کرد.

دستگاه برش لیزر با این امکانات آن را به فناوری انتخابی برای تولید پیشرفته در صنایع بی‌شماری تبدیل کرده‌است. در واقع میتوان گفت برش لیزری به یک راه‌حل مطمئن و مقرون‌به‌صرفه تبدیل شده‌است.

انواع دستگاه‌ های برش لیزر

انواع دستگاه برش لیزر شامل دستگاه ‌های CNC و دستگاه برش Co2 و دستگاه لیزر فایبر هستند که هر کدام کارکرد خود را دارند.

به عنوان مثال دستگاه CO2 برای غیر فلزات مناسب‌تر است ولی دستگاه فایبر برش‌های باکیفیت بالا برای مواد ضخیم‌تر ارائه می‌دهد همچنین مواد نازک‌تر را زودتر برش می‌دهد.

چرا تولیدکنندگان بیشتری به برش لیزر برخلاف روش‌های سنتی برش روی آورده اند؟

از گذشته روش‌های برش مختلفی کارکرد داشته‌است اما امروزه اکثر تولیدکنندگان در سراسر جهان بیشتر به دستگاه برش با لیزر روی آوردند چراکه به دلیل افزایش زمان کارکرد و توان عملیاتی بالا هزینه عملیات کمتر شده و کیفیت کلی بهبود یافته‌است. به‌همین دلایل صنایع رایجی  از خدمات برش لیزر استفاده می‌کنند. از جمله صنعت خودروسازی، صنعت هوافضا، صنعت الکترونیک و صنعت پزشکی.

دلایل استفاده از دستگاه لیزر صنعتی

دلایل متعددی برای برتری برش لیزری بر سایر روش‌های سنتی برش وجود دارد از جمله دلایل استفاده از دستگاه لیزر صنعتی عبارتند از:

١. تطبیق‌پذیری فوق‌العاده در انواع سطوح چه مسطح باشند چه لوله‌ای‌شکل و یا حتی اشکال پیچیده‌تر.

٢. قدرت بالا در برش انواع ماده مانند فولاد ملایم آلومینیوم فولادهای ملایم فولاد روکش‌دار ضدزنگ پلاستیک و چوب، سنگ،کاغذ، مقوا و چرم.

٣.  ایمنی برش که روشی بسیار مطمئن‌تر نسبت‌به سایر فرآیندهای برش است.

۴.  سرعت برش که بسیار سریع و دقیق انجام می‌شود که نسبت‌به تکنیک ‌های سنتی دارای زمان پردازش کمتری است.

از دیگر دستگاه های لیزر صنعتی میتوان به انواع دستگاه های حکاکی لیزری اشاره کرد.

دستگاه حکاکی مارکینگ لیزر

دستگاه حکاکی لیزر طیف گسترده‌ای از امکانات را ارائه می‌دهدف با استفاده از این دستگاه ها می‌توان به‌راحتی اشیاء و محصولات چوبی را سفارشی کرد.

می‌توان روی شیشه و سرامیک و حکاکی لیزر روی سنگ و پلاستیک عملیات حک را انجام داد.

صفحات فلزی روکش‌دار را علامت‌گذاری کرد و یا روی پارچه و چرم عملیات چاپ انجام داد.

حکاکی با لیزر دقیق، تکرارپذیر، سرعت بالا حتی برای مبتدیان تا کارآفرینان باتجربه مناسب است و این امکان را می‌دهد که ایده‌ها و محصولات خود را در عرض چند دقیقه و به سادگی ایجاد کنند.

تنها با استفاده از بهترین نرم‌افزارهای گرافیکی حکاکی و برش لیزری طرح خود را ایجاد کرده و مستقیماً بر روی محصول با دستگاه لیزر حکاکی کنید.

متریال قابل حکاکی با دستگاه حکاکی لیزر

از جمله متریال سازگار با دستگاه های لیزر حکاکی عبارتند از:

اکریلیک ریخته‌گری شده پارچه، شیشه، سنگ، سنگ مرمر، گرانیت، چرم، آلومینیوم، کاغذ و مقوا، لاستیک، تمبر و … .

درنهایت همان‌طور که فرآیندهای تولید در سراسر جهان به‌سرعت در حال توسعه و نوآوری است تولیدکنندگان به فرآیندهای ایمن‌تر و کارآمدتر و قابل‌اطمینان تر نسبت‌به روش ‌های معمول برای برش جوشکاری و حکاکی مواد نیاز دارند لذا امروزه باید از انواع دستگاه لیزر صنعتی استفاده کنیم، چرا که این امکان را به کاربران آن می‌دهد تا سریع‌تر دقیق‌تر و برای مدت‌زمان طولانی‌تر کار کنند و درعین‌حال محصولات باکیفیت‌تر ارائه دهند.

گروه صنعتی نوین تاک لیزر را میتوان برترین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی حوزه حکاکی و برش لیزری دانست که بروزترین دستگاه های موجود در دنیا را جهت ارائه به صنعتگران شاغل در این حوزه با شرایط فروش فوق العاده جهت ارائه انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزر هم بصورت نقد و هم بصورت اقساط گردهم آورده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه با شماره 02149063 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *