به‌طورکلی در صنعت لیزر انواع دستگاه‌ های برش لیزری با کاربردهای متفاوت و متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. تکنولوژی لیزر و استفاده از انواع دستگاه ‌های  برش لیزری با کاربردهای متفاوت و برش و حکاکی دقیق و باکیفیت انواع متریال ها با جنس‌های مختلف و تولید و ابداع محصولات متنوع، کاربردی و زیبا بسیار مورد توجه صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون قرارگرفته است. در این مقاله قصد داریم با توجه به کاربردهای فراوان و متنوعی که دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری دارند در مورد برش و حکاکی لیزری فلزات صحبت کنیم و انواع فلزات قابل برش با دستگاه لیزر فلزات را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

فلزات قابل برش با دستگاه لیزر فلزات

در واقع دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری فلزات همان‌طور که همه ما می‌دانیم جهت حکاکی و برش انواع متریال‌های فلزی با جنس و ضخامت ‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌ های برش لیزری فلزات جهت برش انواع فلزات و تقسیم کردن آن‌ها به اشکال و بخش‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین قابلیت حک کردن انواع تصاویر، علائم و نشانه‌ها، بارکد، شماره سریال، آرم، انواع نوشته و متون و غیره بر روی متریال‌های فلزی از دیگر مزایا و کاربردهای دستگاه‌ های لیزر حکاکی می باشد.

علاوه ‌بر کاربرد های وسیع و متنوع دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری در صنایع مختلف سهولت استفاده آسان بدون نیاز به تخصص و مهارتی خاص، دقت بی‌نظیر، سرعت بالا و کیفیت فوق‌العاده از مزایای دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری می‌باشد.

کاربردهای دستگاه برش لیزر فایبر

ازجمله فلزات قابل برش با دستگاه های برش لیزری فلزات میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

فولاد، آهن، برنج، آلومینیوم، مس، ورق های گالوانیزه، استیل، تیتانیوم، طلا و نقره، روی، قلع، کرم، نیوبیوم و … .

به‌طورکلی در بین انواع فلزات متریال‌های آلومینیوم، آهن، استیل و فولاد بیشترین کاربرد را در برش و حکاکی با دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری دارند.

برش فلزات رنگی توسط دستگاه‌های برش لیزری فلزات

همان‌طور که گفته شد اغلب فلزات قابل برش و حکاکی در دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری فلزات هستند، به‌علاوه حکاکی و برش انواع متریال‌های رنگی مثل برنج، مس و برنز نیز توسط دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری فلزات به‌آسانی و با دقت و کیفیتی بی‌نظیر امکان‌پذیر می‌باشد.

بعنوان مثال فلز مس که امروزه یکی از پرطرف‌دارترین فلزهای زیبایی‌ست که امروزه کاربردهای فراوان و متنوعی در صنعت دکوراسیون داخلی دارد توسط دستگاه‌های برش لیزری مس همراه با طراحی‌های خاص و منحصر بفرد آن در شرکت نوین تاک لیزر به‌آسانی و همراه با کیفیتی فوق‌العاده حکاکی و برش می‌شود.

جهت مطالعه مقاله حکاکی رنگی با استفاده از لیزر فایبر مارکینگ کلیک کنید.

حکاکی و برش لیزری مس

از جمله متریال هایی که در دستگاه‌های حکاکی و برش  لیزری حکاکی و برش می‌شوند فلز مس می‌باشد. فلز مس به دلیل خواص الکتریکی آن کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز و صنعت برق دارد درنتیجه بسیار مورد توجه صاحبان این صنایع قرار گرفته‌است. به‌علاوه کاربرد متنوع و بسیار زیاد فلز مس در دکوراسیون داخلی از دیگر کاربردهای این فلز زیبا و همچنین دستگاه برش لیزری فلز مس می‌باشد. درواقع دستگاه های برش لیزری مس با برش مس و تبدیل این فلز به مجسمه‌ها و تابلوهای بسیار زیبا، قطعات دکوری و تزئینی چشم‌نواز، انواع سرویس‌ها و وسایل آشپزخانه، همچنین حکاکی این فلز زیبا و حک کردن انواع تصاویر و نقش‌ و نگارهای متنوع بر روی آن این فلز زیبا را از پرطرفدارترین فلزات تبدیل کرده است.

کاربرد دستگاه‌ های برش لیزری فلزات در صنایع مختلف

دستگاه‌ های برش لیزری فلزات در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌ سازی، صنعت خودروسازی، صنایع نظامی و هوافضا، صنعت الکترونیک، صنایع مهندسی و پزشکی و بسیاری از صنایع دیگر می‌باشد.

اما به‌طورکلی بیشترین کاربرد این دستگاه‌های مدرن در صنعت ساختمان‌ سازی است. درواقع در این صنعت انواع فلزات توسط دستگاه‌های برش لیزری به قطعات کوچک‌تر برش داده می‌شوند و مورد استفاده در این صنعت قرار می‌گیرند.

مزایای دستگاه لیزر فایبر

دستگاه های برش لیزر فایبر انواع حکاکی و برش متریال‌های فلزی را با دقت بسیار بالا و سرعتی بی‌نظیر دارند. درواقع این دستگاه ‌های مدرن قادرند دقیق‌ترین نقشه‌های مهندسی را با پائین‌ترین خطای ممکن برش دهند.

سرعت بهره‌وری و تکرارپذیری و دوام برش لیزری توسط این دستگاه‌های مدرن به‌آسانی قابل‌اجرا است.

از دیگر قابلیت‌ های دستگاه ‌های لیزر فایبر برش لیزری بی‌نظیر بر روی پروفیل و لوله می‌باشد که امکان برش اشکال صنعتی و پیچیده را از روی پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی لوله‌ها با انواع متریال‌های فلزی دارند.

استفاده از این دستگاه ‌های مدرن و پیشرفته موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود در نتیجه کاهش هزینه‌ های تولید از دیگر مزایای این دستگاه‌های مدرن می‌باشد.

شرکت نوین تاک لیزر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت ‌های واردکننده انواع دستگاه ‌های لیزر از جمله دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری فلزات و غیر فلزات می‌باشد که آماده ارائه بهترین دستگاه های لیزر به مشتریان خود در اقصی نقاط کشور عزیزمان است. پس اگر صاحب کسب‌وکاری در این زمینه هستیم و نیازمند یک دستگاه فوق‌العاده با طراحی خاص و ویژه در صنعت خود هستید با شماره پنج رقمی 49063 تماس بگیرید و مشاوره و راهنمایی ‌های لازم است را کارشناسان و مهندسان مجرب ما دریافت نمایید.

در این مقاله برآن بودیم تا فلزات قابل برش با دستگاه لیزر فلزات را به شما عزیزان معرفی نماییم، لازم است با استفاده از این دستگاه‌ های مدرن گامی مهم درجهت افزایش تولید و کسب سود بیشتر بردارید.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

3 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      حداکثر سرعت برش در دستگاه های لیزر فلزات 8000 سانتی متر بر دقیقه و یا به عبارتی 80 متر بر دقیقه می باشد.

    • سلام و وقت بخیر
      سرعت برش دستگاه های لیزر فلزات این مجموعه 8000 سانتی متر بر دقیقه و یا به عبارتی 80 متر بر دقیقه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *