تکنولوژی مدرن دستگاه ‌های لیزر موجب شده‌است تا انواع دستگاه‌های لیزر در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. دستگاه ‌های حکاکی و برش و لیزری جهت برش و حکاکی انواع متریال‌های فلزی و غیرفلزی به کار برده می‌شوند، صنایع مختلف با استفاده از این‌گونه دستگاه‌های مدرن که همگی دارای طراحی‌های بسیار خاص و منحصر به‌ فرد هستند با حکاکی و برش انواع متریال‌های فلزی و غیرفلزی محصولات کاربردی، متنوع، زیبا و چشم نوازی را تولید می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با متریال هایی که مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند آشنا کنیم، اما پیش‌ از آن کاربرد دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزری این دستگاه ‌های نوین در حکاکی و برش طیف وسیعی از انواع متریال ها را برای شما عزیزان نام خواهیم برد تا به‌خوبی با انواع متریال‌های مناسب و نامناسب حکاکی و برش لیزری در این صنعت آشنا شوید.

متریال مناسب جهت حکاکی و برش لیزری

دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری همان‌طور که گفته شد با حکاکی و برش انواع متریال ‌های فلزی و غیرفلزی محصولات بی‌نظیر و پرکاربردی را خلق می‌کنند، برای مثال این‌گونه دستگاه ها با حکاکی و برش لیزری انواع متریال‌های فلزی از جمله آهن، آلومینیوم، استیل، طلا، نقره، برنز، برنج، کرم، مس، روی، نیوبیوم و غیره کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف اعم از صنعت ساختمان‌سازی، صنایع پزشکی و مهندسی، صنعت خودروسازی، صنایع نظامی و هوافضا، صنعت الکترونیک و غیره دارند دستگاه مورد استفاده در حکاکی و برش لیزری متریال نامبرده در واقع همان دستگاه لیزر فلزات می باشد.

همچنین کاربرد این دستگاه‌های نوین در حکاکی و برش لیزری انواع غیر فلزات از جمله انواع چوب و ام دی اف، انواع سنگ ‌ها ازجمله سنگ ‌های قیمتی، انواع پارچه، پلکسی‌گلاس، برش لیزری انواع کاغذ و مقوا، نمد، چرم‌های مصنوعی و چرم‌های طبیعی، کریستال، شیشه، سرامیک، کاشی، قطعات الکترونیک، پلاستیک، لاستیک و … بسیار مورد توجه صاحبان صنایع مختلف بالاخص هنرمندان و هنردوستان قرارگرفته است.

از کاربردهای دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات می‌توان ساخت و تولید انواع محصولات زیبا و هنری اعم از ساخت زیورآلات بسیار زیبا مثل انگشتر، دستبند و پابند، تولید انواع یادبودها و هدایای سفارشی، ساخت انواع تابلو، تولید انواع کارت‌های مناسبتی مثل کارت‌های دعوت عروسی، کارت‌های تبریک و کارت ویزیت، ساخت انواع وسایل شیرینی‌پزی، تولید انواع ظروف پلاستیکی، تولید انواع ظروف شیشه‌ای، کریستال و چینی، تولید بطری، تولید انواع کاشی و سرامیک، ساخت انواع لوازم تزئینی و دکوری چوبی، تولید ساعت و ادوات اداری را نام برد.

اما چه متریال هایی مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند؟

همان‌طور که گفتیم متریال‌ های بسیار زیاد و متنوع با ترکیبات و ساختارهای متفاوتی وجود دارند که تعداد کمی از آن‌ها مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند، یعنی ساختار این‌گونه متریال ها به گونه‌ای است که ممکن است حکاکی و برش آن‌ها همراه با تولید گازهای سمی، ایجاد گرد و خاک و آلودگی‌های محیطی فراوان‌ باشد و یا لیزر دستگاه به آسانی قادر به اجرای حکاکی و برش آن متریال ها نباشد، فعالیت لیزر و دستگاه را دچار مشکل‌ و خسارت کند، از این رو به عنوان متریال نامناسب جهت حکاکی و برش لیزری شناخته شده اند. 

درنتیجه اپراتور دستگاه لیزر جهت کار با انواع دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری ابتدا باید انواع متریال ها بالاخص متریال هایی که مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند را بشناسد تا بتواند به‌آسانی و بدون صدمه وارد کردن به دستگاه برش لیزری خود محصولاتی زیبا بدون هیچ‌گونه عیب و نقص تولید کند.

متریال نامناسب جهت حکاکی و برش لیزری عبارت‌اند از:

·        متریال‌های حاوی هالوژن مثل فلوئور

·        پلی ‌وینیل بوتیل یا  PVB

·        کلر

·        نیکل

·        ید

·        کربن

·        منگنز

·        کبالت

·        برم

·        کلرید پلی وینیل

·        پلی اتیل فلوئور اتیلن یا  PTFE

·        چرم‌های طبیعی و مصنوعی که حاوی کرم باشند

از جمله متریال هایی هستند که با توجه به ساختار و ترکیبات آن‌ها مناسب حکاکی و برش لیزری نیستند.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین شرکت‌های وارد کننده و امروز تولید کننده انواع دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری از جمله دستگاه ‌های حکاکی و برش لیزری فلزات، دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری غیر فلزات و انواع دستگاه‌ های جوش لیزر با طراحی‌های خاص و به‌روز آن ‌ها آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود و صاحبان تولیدات و صنایع مختلف در اقصی نقاط کشورمان است.

شرکت نوین تاک لیزر انواع دستگاه‌های لیزر موجود در مجموعه خود را با مناسب ترین و نازل‌ترین قیمت‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

پس هرگز نگران بودجه خود نباشید زیرا دستگاه مورد نیاز کسب‌وکار شما عزیزان و متناسب با بودجه شما در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره‌ تلفن‌ 49063 تماس حاصل نموده و اقدام به تهیه دستگاه لیزر مورد نیاز خود نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

همچنین در رابطه با نصب و کار با دستگاه لیزر خریداری‌شده شما عزیزان تکنسین‌ های مجرب ما راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *