کاربرد های دستگاه لیزر مارکینگ در صنعت پزشکی چیست؟

در زمینه صنعت پزشکی و تجهیزات پزشکی، دستگاه لیزر مارکینگ به‌صورت وسیع مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، توجه شما را به فناوری مارکینگ در صنعت پزشکی جلب می‌کنیم. داروها و دستگاه‌های طبی اجزای اصلی صنعت پزشکی هستند. تمام این موارد با بدن انسان تماس مستقیم دارند. به دلیل تماس مستقیم محصولات مستقیم با بدن انسان، کشورهای مختلف استانداردهای تولید دستگاه‌های طبی را به‌صورت سخت‌گیرانه وضع و دنبال می‌کنند. دستگاه‌های پزشکی در صورتی در بازار استفاده می‌شوند که توسط شرکت‌ها و تولیدکننده‌هایی تولید شوند که از این قوانین تبعیت می‌کنند.

کاربرد های دستگاه لیزر مارکینگ در صنعت پزشکی

اهمیت مارکینگ تجهیزات پزشکی

مارکینگ با لیزر باعث می‌شود که برخی از تاجران متقلب جنس تقلبی را به‌جای جنس واقعی، جا نزنند، زیرا اگرچه قیمت کمی دارند اما در صورت استفاده از این تجهیزات پزشکی در بیمارستان سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. بنابراین استانداردهای ابزار و تجهیزات پزشکی بسیار سخت‌گیرانه است. اما از آنجایی‌ که فناوری مارکینگ منظم نمی‌تواند نیازهای حرفه پزشکی را تأمین کند، مناسب‌ترین روش رایج استفاده از لیزر مارکینگ، برای مارکینگ تجهیزات پزشکی و محصولات صنعت داروسازی است.

موارد استفاده از لیزر مارکینگ در صنعت پزشکی

رایج‌ترین کاربرد این فناوری در صنعت تجهیزات پزشکی، مارکینگ تجهیزات جراحی و دندانپزشکی از جنس استیل ضدزنگ است. مارک های ایجاد شده با این روش راحت‌تر خوانده می‌شوند و تعداد دفعات Sterilization را می‌توان تا صدبار افزایش داد. مهم‌ترین چیز آن است که مارکینگ روی سطح کاملاً صاف انجام می‌شود تا از چسبیدن باکتری به سطح جلوگیری شود.

موارد استفاده از لیزر مارکینگ در صنعت پزشکی

مقاومت شیمیایی سطح حکاکی شده در برابر خوردگی کاهش نمی‌یابد و پوشش anti-corrosion آن تا سال‌ها استفاده باقی‌مانده و می‌تواند بی‌شمار پاک‌سازی و ضدعفونی سطح را تحمل کند.

استفاده از لیزر مارکینگ در صنعت دارو سازی

علاوه بر تجهیزات پزشکی، مارکینگ بر روی جعبه‌های دارو هم انجام می‌شود. می‌توان پردازشگر لیزری CO2 را به کار برد تا با استفاده از گرمای CO2، ورق را carbonize کرده و علائم و الگوهای تیره را بر روی ورق ایجاد کرد. مواد تیره(سیاه) فایبر لیزر را بهتر جذب می‌کنند. جعبه که به رنگ تیره باشد، در سطح خود پوشش سیاه و در داخل به رنگ سفید یا رنگ روشن است. لایه سطح که به رنگ سیاه است مارکینگ شده و با استفاده از فایبر نوری پاک می‌شود تا رد اثر به رنگ روشن بر روی الگوی لایه داخلی را ظاهر کند. مارکینگ لیزری بر روی جعبه‌های دارو به‌طور مؤثری تولیدکنندگان غیرمجاز دارو را از تولید داروی جعلی بازداشته و سلامتی و امنیت مردم را حفظ می‌کند.

استفاده از لیزر مارکینگ در صنعت دارو سازی

قابلیت اطمینان و دوام مارکینگ لیزری مزایای زیادی برای صنعت پزشکی به همراه داشته و هرروز بر اهمیت نقش آن در صنعت تجهیزات پزشکی افزوده می‌شود. همچنین می‌تواند از ورود تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت و داروهای تقلبی به بازار و خطرات آن‌ها برای سلامتی انسان جلوگیری کند. به‌طور خلاصه، قطعاً استفاده از فناوری مارکینگ لیزری در صنعت پزشکی فناوری خوبی برای منافع شخصی و مردم است.

نتیجه گیری

در این مقاله با کاربرد لیزر مارکینگ در زمینه صنعت پزشکی ، تجهیزات پزشکی و صنعت داروسازی به صورت کامل آشنا شدیم. لیزر های فایبر و لیزر های مارکینگ شرکت نوین تاک می‌تواند به شما در این صنعت بسیار کمک کند و همانطور که در متن اشاره کردیم، از سود جویی شرکت ها در فروش محصولات غیر اصل جلوگیری کند.
شما علاوه بر حفاظت از برند خود با استفاده از مارکینگ، سلامتی استفاده کنندگان را نیز با تضمین اصل بودن کالا حفاظت می‌کنید. البته قبل از تهیه دستگاه های لیزر مارکینگ بهتر است که با مشاوران این حوزه مشورت کنید. کارشناسان لیزر نوین تاک همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند.
امیدواریم که مقاله برای شما مفید بوده باشد و در صورت علاقه خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *