اگر در زمینه تولید کار می‌کنید و قصد دارید در پروژه بعدی خود از دستگاه برش لیزر استفاده نمایید، احتمالاً می‌خواهید درباره مزایای دستگاه برش لیزر و فواید آن ‌بیشتر بدانید. آیا واقعاً برش لیزر از برش سنتی بهتر و کاربردی‌تر است؟  برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله‌ی زیر را تهیه کرده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب درباره مزایای دستگاه برش لیزر در صنعت بیشتر بدانید. پس تا پایان همراه ما باشید.

مزایای دستگاه برش لیزر

برش‌های دقیق در دستگاه برش لیزر

برش لیزری از لیزر بسیار کوچک و قدرتمندی استفاده می‌کند که پرتو متمرکز از نور را به موادی که لازم است برش داده شوند، می‌تاباند. این لیزر قدرتمند در اکثر موارد مواد را با دقتی بی‌نظیر و با ظرفیت‌های معمولی از 0.003 میلی متر تا 0.006 میلی متر ذوب و تبخیر می‌کند. در مقابل برش پلاسما، معمولاً  ظرفیتی حدود 0.02 میلی متر دارد و بعضی از ابزارهای برش قالب برای ظرفیت‌هایی به اندازه ۱ تا ۳ میلی متر یا بیشتر هستند.

در مواردی که کارتان نیاز به دقت بالایی دارد، دستگاه برش لیزر بدون شک بهترین انتخاب شما خواهد بود. به همین دلیل است که در صنایع مهم نظیر صنعت هوافضا و امور مرتبط با تکنولوژی‌های روز از دستگاه برش لیزر استفاده می‌شود.

بی‌نیاز به جایگزینی ابزار آلات خاص در کنار هزینه کمتر

یکی از مهمترین مزایای دستگاه برش لیزر این است که از برش لیزری حتی برای پروژه‌های محدود و کوچک اقتصادی هم می‌توانید استفاده کنید و کارتان را به بهترین نحو پیش ببرید. دلیل این امر هم آن است که یک دستگاه برش لیزری از ابزارآلات خاص و ویژه‌ای که باید به صورت سفارشی ساخته یا تعمیر شوند، استفاده نمی‌کند و شما نیازی به خرید وسایل جانبی نخواهید داشت. همچنین این دستگاه دارای سطوح برش فیزیکی نیست که در شرایط کاری سخت از بین بروند.

ابزارهای لیزر همچنین دارای قطعات متحرک مکانیکی کمتری هستند که خود باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری شده و به پایین نگه داشتن هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند.

کاربردی برای تمام کارهای ساده و پیچیده

از برش لیزری در چه کاری می‌خواهید استفاده کنید؟ صنعتی که در آن فعال هستید چقدر پیچیده است؟ پاسخ هیچکدام از این سوالات در روند کاری دستگاه برش لیزری اختلالی ایجاد نخواهند کرد، چرا که این دستگاه برای تمامی کارهای مرتبط با خودش قابل استفاده است. این دستگاه در کنار سرعت فوق‌العاده‌اش به راحتی می‌تواند، پیچیده‌ترین شکلهای هندسی و خطوط برش درخواستی شما را با دقتی بی‌نظیر ایجاد کند.

بهره برداری باکیفیت از ورق‌ها با هدر رفت کمتر

یکی دیگر از مزایای خوب و کاربردی دستگاه برش لیزر، این است که با دقت خوبی ورق‌های مورد استفاده شما را برش می‌دهد و این باعث می‌شود که از سطح ورق‌ها بهترین و بیشترین استفاده را ببرید. در واقع این دستگاه با برشهای درست و تنظیم شده از قسمتهای مختلف ورقها به بهترین نحو استفاده کرده و این خود منجر به کاهش یافتن هرینه‌های کلی و جانبی شما برای خرید مواد مورد نیازتان می‌شود. همچنین اینکار باعث می‌شود که در زمان جابه‌جایی ورق‌های جدید هم صرفه‌جویی شود.

دستگاه برش لیزر باعث صدمه به مواد نازک نمی‌شود

درمورد برش لیزر تصوری اشتباه وجود دارد که می‌گوید این دستگاه به علت گرمای زیادی که دارد، باعث پیچ خوردگی یا سوختن ورق‌های نازک می‌شود که این امر اصلا درست نیست به دلیل اینکه منطقه‌ای که برش لیزر در آن اثرگذاری می‌کند، متحمل گرمای زیادی نخواهد شد.

به همین دلیل دستگاه‌های برش لیزر برای استفاده در مواردی که مواد و ورق‌های برش بسیار نازک هستند، ایده آل هستند. سرعت عمل این دستگاه در برش باعث می‌شود که مواد نه تنها بیش از حد داغ نشوند بلکه شکل ظاهری آنها هم تغییری نکنند.

مزایای دستگاه برش لیزر

مصرف کم انرژی

اگر بخواهیم میزان مصرف انرژی دستگاه برش لیزری را با نمونه‌های مشابه سنتی آن مقایسه کنیم، باید ذکر کنیم که دستگاه برش لیزر بدلیل نداشتن قسمت‌های متحرک مکانیکی و موتور برق نسبت به دستگاه‌های برش دیگر از انرژی کمتری استفاده می‌کند.

به عنوان مثال یک پانچ کوچک را در نظر بگیرید این دستگاه در صورت استفاده از ظرفیت کامل خود تا حدود ۳۶ کیلو وات انرژی مصرف می‌کند در حالی که دستگاه برش لیزری در همین شرایط به کمتر از ۱۰ کیلو وات انرژی نیاز دارد.

همچنین این مسئله به مواد مورد استفاده برای برش نیز وابسته نبوده و حتی در صورت استفاده  از مواد ضخیم مانند ورق‌های آلومینیوم نیز میزان انرژی مصرفی زیاد نخواهد بود.

قابل استفاده برای مواد مختلف

وقتی از مزایای دستگا‌های برش لیزر صحبت می‌کنیم باید این مورد را به عنوان یکی از مهمترین فواید این دستگاه در نظر بگیریم. از دستگاه برش لیزر می‌توان برای برش مواد مختلفی استفاده کرد.

 از فلزات آهنی مانند فولاد ضد زنگ گرفته تا مس، آلومینیوم، برنج و حتی سایر مواد کامپوزیت، چوب، پلاستیک و حتی برخی از منسوجات؛ از دستگاه برش لیزری میتوان برای برش دادن هر چیزی شما درمحیط کارتان نیاز دارید، استفاده کرد.

تطبیق پذیری این دستگاه با مواد و صنایع مختلف، آن را به یک ابزار مهم در ماشینکاری مدرن تبدیل کرده است. این دستگاه همچنین می‌تواند برای حفاری، مارک گذاری و حکاکی مورد استفاده قرار بگیرد؛

تلاش ما از نگارش این مطلب، آگاهی یافتن درباره و فواید و مزایای دستگاه برش لیزر بود و پاسخ به این سوال که چرا این دستگاه می‌تواند برای کار شما بسیار کارآمد باشد. نوین تاک با تجربه‌ی چندین ساله در تولید و فروش این دستگا‌ه‌های فوق‌العاده، می‌تواند راهنما‌ی خوبی برای شما در جهت رسیدن به محصول دلخواهتان باشد. اگر شما نیز تجربه و نظری در این زمینه دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه‌های لیزر فلزات نوین تاک لیزر، به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *