دستگاه برش لیزر در تابلوسازی توانسته کمک به سزایی به این صنعت کند و سرعت رشد این حوزه را تا چندین برابر افزایش دهد. جهت اثبات این موضوع کافی است مقایسه ای بین زمان حال و گذشته تابلوهای سر در فروشگاه ها، مغازه ها و… داشته باشید.

از دیرباز تا کنون داشتن یک تابلو برای هر شغلی هدف مهمی برای بازاریابی و جلب مشتری بوده است. در واقع وظیفه اصلی تابلو جذب مشتری و تشویق آن ها به بازدید از درون فروشگاه است. به همین جهت این وسیله بسیار کاربردی است و طراحی و ساخت آن باید به شکل خاصی انجام شود.

با معرفی دستگاه برش لیزر در چند دهه اخیر یکی از صنایعی که با رشد چشمگیری مواجه شد صنعت تابلوسازی بوده است. تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته و چنلیوم در فروشگاه ها و مغازه ها برای معرفی برند به کار می روند. در ساختار این تابلوها از متریال مختلفی همچون ام دی اف، کامپوزیت، اکریلیک، پلکسی گلاس، لبه چنلیوم و آلومینیوم استفاده می شود که برش دقیق این متریال برای ساخت حروف برجسته تنها با دستگاه های برش لیزر فلزات و غیر فلزات و ادغام شده با CNC امکان پذیر است.

نحوه ساخت تابلو

در قدیم تابلوهای فروشگاه ها به صورت نوشته ای ساده با خطاطی توسط دست بود که برخی از فروشگاه های قدیمی هنوز هم از این نوع تابلو استفاده می کنند، اما این نوع تابلوها دیگر توانایی جذب مشتری را ندارد و در واقع جذابیت بصری خاصی ایجاد نمی کنند.

کمی بعد تابلو ها بصورت چاپی در آمد. ابتدا طرح مورد نظر باید روی بنر یا فلکسی چاپ می شد و بعد بر روی جعبه ای که از فلز ساخته شده بود قرار می گرفت. برای زیبایی بیشتر درون این جعبه از مهتابی برای نورپردازی استفاده می کردند تا درخشندگی بیشتری به تابلو بدهد.

اما در حال حاضر با ورود دستگاه برش لیزری تابلوها کاملاً دچار تغییر و تحول شده اند. طرح ها با متریال های مختلفی ساخته می شوند و به صورت سه بعدی و حروف برجسته بر بالای فروشگاه ها نصب می شوند. از لحاظ زیبایی و جذب مشتری این نوع تابلو قابل مقایسه با انواع دیگر نیستند و زیبایی بصری بسیار بیشتری دارند.

برش انواع متریال تابلوسازی با دستگاه لیزر

یکی از مزیت های مهمی که تابلوسازی با استفاده از دستگاه برش لیزر دارد استفاده از متریال های متفاوت است. مواد و متریال مختلفی برای ساخت تابلو استفاده می شود که این مواد شامل استیل، چوب، پلکسی، اکریلیک، کاغذ و مقوا است.

انتخاب متریال طرح تابلو به سلیقه و نوع فعالیت شغل، دکوراسیون فروشگاه و… بستگی دارد و دست شما برای انتخاب متریال کاملاً باز است. همانگونه که تنوع متریال بالا می رود نیاز به ابزار و ماشین آلات برای برش و اتصال آن نیز بیشتر می شود.

دستگاه برش لیزری به سادگی می توانند تمام این متریال را هر چقدر هم که دارای طرح پیچیده مانند انواع طراحی فونت های حروف، طراحی لوگو و… باشد را به بهترین شکل و کیفیت برش دهند و سبب خلق تابلو و حروف زیبا با دقت، ظرافت و استحکام فوق العاده شود.

مزیت دستگاه برش لیزر در تابلو سازی

استفاده از دستگاه های برش و جوشکاری لیزری در ساخت تابلوهای تبلیغاتی و حروف برجسته چنلیوم برای سازندگان آن دارای چند مزیت است که عبارتند از:

  • برش طرح های پیچیده

اولین مزیتی که این نوع تابلوها دارند عدم محدودیت برای طرح است. شما می توانید هر نوع طرح، شکل و متن با هرنوع اشکال پیچیده و فونتی را برای تابلو خود انتخاب کنید تا دستگاه برش لیزری تمامی لایه های تابلو را مطابق با آن برش دهد. دیگر شما مجبور نیستید طرح و متن ساده ای را برای ساخت تابلو انتخاب کنید و می توانید تمام استعداد خود را در تولید و طراحی تابلو صرف کنید.

  • جذابیت بصری بالا

اگر هدف تابلو را جذب مشتری در نظر بگیریم، داشتن جذابیت بصری برای آن بسیار مهم است. این نوع تابلوها جذابیت بصری بسیار بالاتری دارند و اگر کمی خلاقیت در طراحی آن به خرج داده شود قطعاً می تواند مشتریان زیادی را مجذوب خود کند.

  • کیفیت بالا

از لحاظ کیفیت، تابلو هایی که با دستگاه برش لیزری تولید شده اند قابل مقایسه با انواع دیگر نیست. کیفیت برش این نوع تابلوها بسیار بالا بوده و با ظرافت بسیار بالایی انجام شده است. همین برش تمیز یکی از دلایل اصلی زیبایی این نوع تابلوها است. برش دقیق با خطوط برش ظریف بدون هدررفت متریال در یک ورق و کاهش ضایعات از مزیت های مهم استفاده از دستگاه برش لیزر در ساخت تابلو است.

  • سرعت

سرعت کار این دستگاه ها بسیار بالاست و کاملاً اتوماتیک بدون دخالت نیروی کار انجام می شود و همین باعث می شود که تیراژ تولید بسیار بالاتر باشد و در نهایت سود آوری بیشتری نسبت به روش های قدیمی و سنتی دارد.

روش ساخت تابلو با دستگاه برش لیزری

برای ساخت این تابلو ابتدا لازم است که طرح مورد نظر خود را درون نرم افزار های مخصوص طراحی کنید. این طرح می تواند لوگو، متن خاص و… باشد. پس از طراحی برش برای قسمت های لبه از جنس آلومینیوم و یا چنلیوم، اکریلیک و پلکسی گلاس ورق لایه کار را باید در زیر هد دستگاه و برروی میز کار قرار داد و تنظیمات مربوط به سرعت و قدرت را فیکس کرد. سپس فرآیند برش به صورت اتومات انجام می گیرد.

دستگاه برش لیزری توانایی برش انواع طراحی برای ساخت تابلوهای حروف برجسته چنلیوم، ستاره ای، لاسوگاسی، ترموود، فلزی، کامپوزیت، لبه سوئدی را دارد.

ازآنجایی که وزن سازه های حروف برجسته باید سبک باشد، ورق های به کاررفته در اجزای مختلف آن دارای ضخامت مناسب برای برش در دستگاه های لیزر صنعتی را دارند.

دستگاه لیزر مناسب برای ساخت تابلو  

اگر قصد ورود به حوزه تابلوسازی را دارید ابتدا پیشنهاد می کنیم با یک متخصص صحبت کنید. برای اینکار نیاز به یک دستگاه برش لیزری دارید. دستگاه های برش لیزری دو نوع فلزات و غیر فلزات دارد که نسبت به نوع متریال و فعالیت خود باید یک نوع آنرا انتخاب کنید.

معمولاً برای ساخت تابلو به هر دو از دستگاه برش لیزری فلزات و غیر فلزات نیاز پیدا خواهید کرد.  زیرا لبه تابلوها اغلب دارای قسمت فلزی چنلیوم که نوعی آلیاژ آلومینیوم است و یا از آلومینیوم هستند و از ورق های برش خورده اکریلیک و پلکسی گلاس در قسمت های رویین و سطح کار استفاده می شود.

علاوه بر برش می توانید با این دستگاه حکاکی بر روی مواد مختلف را هم انجام دهید که باعث می شود محصولات مختلفی را تولید کنید.

دستگاه برش لیزری غیر فلزات (CO2) و دستگاه برش لیزر فایبر از برترین و مناسب ترین ماشین آلات برای مصارف تابلو سازی هستند که هر دوی این دستگاه ها توسط شرکت نوین تاک لیزر بزرگترین شرکت عرضه کننده دستگاه ها و تجهیزات لیزری برای برش و جوشکاری صنایع به فروش می رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از مشاوره کارشناسان مجموعه با بخش کارشناسی فروش با شماره 02149063 در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *