لیزر های Co2 به طور گسترده در برنامه ها و پروژه هایی که نیازمند سوراخ کردن، نوشتن، مارکینگ، حکاکی و برش سطحی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با استفاده از لیزر های Co2 در صنایع بسته بندی و چاپ صحبت کنیم.

کاربرد های لیزر Co2 در صنعت بسته بندی

سوراخ کردن با دستگاه لیزر (Laser perforating)

با افزایش حجم زباله ها در سراسر جهان، ایجاد امکان نگهداری طولانی مدت تر از مواد غذایی، اولویت اصلی تولید کنندگان این مواد به شمار می‌آید. فناوری بسته بندی اصلاح شده اتمسفر (MAP) از منافذ ایجاد شده با لیزر برای تنظیم سطح اکسیژن، Co2 ، نیتروژن و دیگر گاز ها داخل بسته بندی استفاده می‌کند تا باعث حفظ طراوت و افزایش ماندگاری در میوه و سبزیجات شود. این کار باعث می‌شود، مصرف کنندگان زمان بیشتری برای لذت بردن از مواد غذایی تازه داشته باشند و در نهایت هدر رفت را کاهش می‌دهد.

لیزر های CO2 سری SR برای اطمینان از سطح بالای محافظت در برابر برخورد آب و گرد و غبار رتبه بندی شده اند و مناسب ترین ابزار برای بسته بندی به حساب می‌آیند. این لیزر ها می‌توانند برای ایجاد منافذ در فواصل منظم در طول فیلم بسته بندی (مواد پلاستیکی برای بسته بندی) مطابق با میزان تنفس مواد تولیدی داخل بسته، مورد استفاده قرار گیرند. این سری از دستگاه های لیزر CO2 با ماشین آلات بسته بندی یکپارچه سازی شده است، که در آن اندازه و میزان پرش به طور مداوم قابل کنترل و تنظیم است. این اتفاق باعث می‌شود که فیلم بسته بندی با دقت و قابل اطمینان برش داده شود. به این ترتیب رنگ، طعم و مواد مغذی در مواد غذایی حفظ می‌شود، از کپک زدن جلوگیری می‌شود، ماندگاری آن به صورت کنترل شده و قابل پیش‌بینی افزایش می‌یابد.

سوراخ کردن در بسته بندی با دستگاه لیزر co2

برش آسان با دستگاه لیزر (Easy-Tear Scribing)

لیزر هایی مانند لیزر Multiscan Co2 می‌توانند برای ساخت کیسه ها و کیف های آسان باز شو مورد استفاده قرار گیرند. از لیزر برای تضعیف کردن مواد بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که کیسه ها و مواد بسته بندی به صورت کامل برش داده نمی‌شوند، تا زمان بازگشایی توسط مصرف کنده مستحکم باقی می‌ماند. این دستگاه های لیزر در سه طول موج برای استفاده در فیلم های مختلف بسته بندی در دسترس هستند. پردازش این لیزر ها بسیار سریع و انطاف پذیر است، از این رو همین لیزر ها را نیز می‌توان در موارد برش، مارکینگ و سوراخ کردن بسته بندی مورد استفاده قرار داد.

بسته بندی مواد غذایی با دستگاه لیزر co2

کاربرد های لیزر Co2 در صنعت چاپ

مارکینگ طیف وسیعی از محصولات بسته بندی شده

لیزر مارکینگ بسیار سریع، تمیز و دقیق پردازش را انجام می‌دهد. مارک ها به صورت ثابت ، دستکاری نشده و بدون هزینه های اضافی با استفاده از رمزنگار لیزر روی بسته بندی درج می‌شوند. این باعث می‌شود که برنامه نویسی لیزر جایگزین جذابی برای فناوری های سنتی مبتنی بر جوهر باشد.

مارکینگ بسته بندی با دستگاه لیزر co2

توانایی مارکینگ با سرعت بالا در دستگاه ها لیزر

سخت گیری قوانین مربوط به درج برچسب بر روی مواد غذایی درحال افزایش است و این اتفاق بر صنایع مختلف فشار می‌آورد تا بر روی محصولاتشان بارکد، زمان تولید و انقضا و دیگر موارد را درج کنند. از آنجا که تمامی این موارد مرتبا بروزرسانی می‌شوند، لیزر ها با توجه به تنوع و طول عمر بالایی مارکینگشان، در حال حاضر بهترین و محبوب ترین انتخاب شرکت های بسته بندی مواد غذایی به حساب می‌آیند.

مارکینگ بطری های پلاستیکی و شیشه ای

مارک های ایجاد شده توسط دستگاه های مارکینگ نوشیدنی ها باید به گونه ای باشد که در برابر شستشوی منظم طبق قوانین بهداشتی مقاومت کنند. در حال حاضر لیزر مارکینگ Multiscan تنها دستگاه پر سرعت Co2 پاسخگو به درخواست های شرکت ها در جهان است. این دستگاه چند منظوره می‌تواند متن های نوشتاری ، QR کد ها ، کد های ماترسی داده ها و گرافیک های پیچیده را بر روی سطوح مختلف از جمله برچسب های کاغذی، بطری های پلاستیکی، قوطی های فلزی رنگی و بطری های شیشه ای داغ ایجاد کند.

چاپ دیجیتال با دستگاه لیزر 

ابزار های مبتنی بر لیزر CO2 در بسیاری از صنایع به خوبی خودشان را ثابت کرده‌اند و به ابزاری برای برنامه های کوچک و بزرگ تبدیل شده اند. پردازش لیزر امکان انعطاف پذیری با کنترل بسیار دقیق عمق برش و قابلیت تکرارپذیری بالایی را بدون نیاز به تغییر ابزار (بر خلاف گزینه های مکانیکی) فراهم می‌آورد.

تمامی لیزر های شرکت نوین تاک این امکان را به شرکت ها می‌دهد تا با استفاده از ماشین های ماژولار طراحی شده، طیف وسیعی از پلاستیک و کاغذ را با استفاده از پرتو نور پردازش کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه استفاده از لیزر ها در مصارف بسته بندی صحبت کردیم. امیدواریم که از این محتوا استفاده لازم را برده باشید و اگر سوالی در رابطه با این موضوع داشتید می‌توانید با نوین تاک آن را در میان بگذارید. کارشناسان نوین تاک لیزر همیشه در دسترس شما هستند. از اینکه نظرات خود را را با ما به اشتراک می‌گذارید از شما سپاسگزاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *