طلا با توجه به ارزش و جایگاهی که در صنعت جواهرات و فلزات گرانبها دارد از پرطرفدارترین و محبوب ترین فلزات در دنیا نیز محسوب می شود. هم چنین با توجه به استحکام و سختی که از ویژگی های این فلز گرانبها است، در گذشته طلاسازان به سختی و با صرف وقت بسیار زیادی ساخت زیورالات مختلف و انواع برش های آن را انجام می دادند. پس با توجه به گران قیمت بودن و ارزش بسیار زیادی که این فلز زیبا دارد طلاسازان و طراحان باید به دنبال روشی می بودند تا در آن کم ترین ضایعات تولید می شد. این صنعت نیازمند یک تکنولوژی مدرن جهت انجام‌ سریع و دقیق انواع برش ها و حکاکی ها بر روی این متریال بود. از این روی با پیشرفت تکنولوژی و استفاده خلاقانه از آن سیستم حکاکی لیزری طلا به سرعت جایگزین روش های سنتی آن شد. در گذشته از روش های سنتی مثل روش دستی قلم زنی و همچنین روش های مکانیکی برای کار و حکاکی بر روی طلا استفاده می شد، اما این روش ها بسیار زمان گیر و هزینه بر بودند و همچنین دقت کافی برای ارائه یک کار بی عیب و نقص را نداشتند. اما با کمک فناوری لیزر و استفاده از دستگاه لیزر به راحتی می توان انواع حکاکی ها و برش ها را با ظرافت، دقت و سرعت بسیار بالا در اندازه های میکرونی بر روی طلا اجرا کرد. دستگاه های لیزر فلزات با استفاده از قدرت پرتو لیزر متمرکز و صرف انرژی کم با ظرافت و دقت بسیار بالا به سرعت مورد توجه و استقبال طلاسازان قرار گرفت و از آن پس تا به امروز طلاسازان از دستگاه لیزر فایبر برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود استفاده مداوم کرده اند.

دستگاه جوش طلا چیست؟

همان‌ طور که وجود دستگاه‌ حکاکی و برش لیزری طلا در صنعت جواهرسازی حائز اهمیت است، استفاده از دستگاهی برای اتصال قطعات ظریف طلا برای جلوگیری از تولید ضایعات و حداکثر استفاده از ذرات طلا نیز امری بسیار ضروری می‌ باشد. به همین جهت در حال‌ حاضر در صنعت جواهرات، از دستگاه جوش لیزر طلا، برای اتصال و یا تعمیر قطعات طلا استفاده می‌ شود. این دستگاه نیز همانند دستگاه برش لیزری طلا، از لیزر متمرکز و قدرتمند برای جوش دو قطعه استفاده کرده و نسبت‌ به روش‌ های سنتی، کیفیت ساخت جواهرات را بسیار افزایش داده است. استفاده از این دستگاه برای بازسازی و یا ساخت جواهرات، هیچ‌ گونه آسیب و صدمه‌ ای به رنگ و ماهیت فلز طلا وارد نکرده و در مقابل در بالاترین سطح کیفی و با دقت و ظرافت بسیار زیاد، قطعات طلا را به یکدیگر متصل می‌ نماید.

دستگاه لیزر فایبر

دستگاه های لیزر فایبر به دستگاه هایی گفته می شود که قابلیت اجرای برش و حکاکی را بر روی انواع فلزات از جمله طلا دارند. دستگاه های لیزر فایبر با ظرافت و کیفیت بسیار بالایی که دارند می توانند ظریف ترین و پیچیده ترین طرح ها را بر روی طلا اجرا و پیاده کنند.‌

در این تکنیک طراحان می توانند هر طرحی را که در نرم افزار طراحی می کنند به آسانی و با کمک دستگاه لیزر طلا بر روی آن حک کنند.

انواع متریال های قابل اجرا

دستگاه برش فلزاتی که برای برش طلا به کاربرده میشود قابلیت برش انوع متریال گرانبها همچون طلا زرد، طلا سفید، طلا  رنگی، نقره خالص ۹۹۹، نقره سکه، نقره نیکل، نقره آرژنتیوم و … را داراست.

کاربرد دستگاه لیزری طلا

حکاکی اسم و تاریخ بر روی سطح داخلی و خارجی حلقه های نامزدی و عروسی، ساخت انواع پلاک های طلا با طرح ها و برش های متنوع، حک لیزری نگین های عقیق انگشتر و سنگ های گران قیمت به کار برده شده در طلا، حک لیزری متن، عکس، تاریخ، منظره، چهره، نام و اثر انگشت بر روی طلا و ساخت پلاک اسم و … از جمله کاربرد های این دستگاه ها محسوب می شوند.

چند نکته مهم در حک و برش انواع طلا

  1.  در دستگاه فایبر مارکینگ با توان ۵۰ وات می توان طلا را در ضخامت 1/2 و نقره را در ضخامت 0/8 میلی متر برش داد.
  2. دستگاه فایبر مارکینگ با توان ۱۰۰ وات می تواند طلا را با ضخامت ۲ و نقره را با ضخامت 1/5 میلی متر برش دهد.
  3.  طلاسازان برای برش و حکاکی بر روی طلا نیاز به لنز مارکینگ ۷ در ۷ دارند.
  4.  با اضافه کردن فیلتر به دستگاه لیزر طلا می توان به میزان قابل توجهی از ایجاد ضایعات جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از دستگاه های برش لیزری طلا

  1.  با استفاده از دستگاه های لیزر طلا می توان انواع زیورآلات را بدون ایجاد هیچ گونه ضایعات و خرابی برش و حکاکی کرد.
  2.  قابلیت حک هر نوع تصویر در ابعاد متفاوت بر روی ورق طلا.
  3.  قابلیت حک متن، تاریخ، نام، منظره، علامت تجاری و اثرانگشت بر روی ورق های طلا با کیفیت بسیار بالا
  4. قابلیت برش و حکاکی طلا با ظرافت، دقت و سرعت بسیار بالا
  5.  قابلیت برش و حکاکی طلا با به حداقل رساندن خرابی و ایجاد ضایعات در آن
  6. محدودیت نداشتن در اجرای انواع طرح ها، تصاویر و نوشته بر روی طلا، با استفاده از این دستگاه می توان انواع طرح ها را بدون هیچ محدودیتی بر روی طلا اجرا و پیاده کرد.
  7.  قابلیت اجرای انواع نوشته به سبک های مختلف و تنوع بسیار زیاد با انواع فونت های فارسی، انگلیسی و یا هر فونت دیگری بر روی طلا
  8.  قابلیت اجرای ظریف کاری و ریزه کاری ها با ظرافت بسیار زیاد، دستگاه برش لیزری طلا قابلیت حکاکی هر نوشته و تصویری با هر میزان ظرافت و ریزه کاری را در این متریال دارد.
  9.  قابلیت برش و حکاکی لیزری و اجرای طرح های درخواستی مشتریان طبق خواسته و سلیقه مدنظر آن ها بدون هیچ کم و کاستی
  10.  قابلیت اجرای تکرار طرح یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه حک لیزری طلا است. این دستگاه امکان بارها تکرار طرح های اجرا شده را برای طراحان فراهم می کند.
  11. قیمت مناسب دستگاه های لیزر طلا از دیگر مزیت های مهم آن است. قیمت این دستگاه با توجه به کارآیی و ویژگی های فوق العاده و منحصر بفرد آن از جمله دقت و سرعت بی نظیر آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.
  12. با استفاده از دستگاه لیزر طلا می توان محصولات بسیار متنوعی را با مدل های متفاوت همراه با زیبایی منحصر بفرد و کیفیت بسیار بالا طبق سفارش و سلیقه مشتریان تولید کرد.
  13.  دستگاه لیزر طلا با استفاده از روتاری انواع حکاکی بر روی سطوح غیرمسطح و گرد مثل انگشتر، النگو و دستبند را هم به راحتی انجام می دهد.

هزینه دستگاه لیزر طلا

قیمت دستگاه های لیزر و حکاکی طلا با توجه به قطعات به کار برده شده در ساخت دستگاه و کیفیت آن ها تعیین می شود. جهت دریافت قیمت روز برترین و مدرن ترین دستگاه های لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات با کارشناسان نوین تاک لیزر با شماره 49063-021 تماس حاصل نموده و مشاوذره رایگان دریافت نمایید.

فیلم کارکرد دستگاه برش لیزری طلا

 

و در پایان

شرکت نوین تاک لیزر با عرضه دستگاه های به روز و متنوع لیزر با عملکردهای متفاوت جهت برش و حکاکی انواع متریال اعم از دستگاه لیزر فلزات،  دستگاه لیزر غیر فلزات و دستگاه های حکاکی مارکینگ با توجه به کسب و کار و نیاز مشتریان خود آماده ارائه و عرضه باکیفیت ترین خدمات به شماست. با اطمینان از کیفیت و کارآیی دستگاه های نوین تاک لیزر که حاصل تحقیق و بررسی سخت کوشانه تیم فنی مهندسی شرکت و گردآوری برترین دستگاه های موجود در این صنعت است بعد از تماس با کارشناسان فروش شرکت و دریافت مشاوره اقدام به تهیه دستگاه مورد نیاز خود کرده و به کسب و کار خود رونقی تازه ببخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *