نصب و راه اندازی دستگاه برش لیزر مسئله بسیار مهمی برای هر کارخانه ای است. با توجه به این موضوع، توصه می شود قبل از هرگونه اقدامی، جزئیات زیر را که توسط تیم فنی مهندسی نوین تاک لیزر گردآوری شده است، مطالعه نمایید.

اقدامات اولیه در هنگام تحویل دستگاه لیزر

مسائل مورد توجه در هنگام باز کردن بسته بندی دستگاه لیزر

لطفاً جعبه چوبی را مطابق نکات درج شده بر روی جعبه باز کنید تا از آسیب دیدن تجهیزات برش لیزر داخل جعبه جلوگیری شود. لطفا جهت جلوگیری از هر گونه آسیب به سطح تجهیزات و اتصالات الکترونیکی، از باز کردن پوسته محافظ توسط اشیای تیز جدا خودداری فرمایید. درصورت ایجاد آسیب توسط خریدار، تجهیزات مورد نظر به هیچ عنوان تعویض نمی‌گردند.

محتویات جعبه دستگاه برش لیزر را بررسی کنید.

الف) پس از باز کردن بسته ، تایید کنید که محصول مورد نظر، همان محصولی است که سفارش داده اید؟

ب) بررسی کنید که آیا برش لیزر هنگام حمل و نقل آسیب دیده است؟

ج) برای تأیید کامل بودن قطعات ، با آسیب یا بدون آسیب ، لیست را بررسی کنید. 

د) در صورت مطابق نبودن مدل دستگاه برش لیزر با مدل درخواستی شما، عدم وجود لوازم جانبی یا وجود خسارات ناشی از حمل و نقل و غیره ، لطفاً با شرکت تماس بگیرید.

شرایط محیط نصب دستگاه لیزر

برای نصب و ثابت سازی دستگاه برش لیزر لطفا به نقشه شرکت مراجعه کنید، حمل و نقل را با توجه به دستورات ذکر شده در نقشه انجام دهید. آماده سازی جعبه برق بین تجهیزات دستگاه، باید توسط یک برقکار حرفه ای انجام بگیرد تا در حین نصب و ثابت سازی، به دستگاه آسیبی نرساند.

روش های نصب دستگاه لیزر و اقدامات احتیاطی مربوط به آن

دستگاه را با توجه به نقشه شرکت و اصول پیشنهادی نوین تاک نصب و ثابت کنید. در فرآیند نصب و ثابت سازی نباید هیچگونه آسیبی به دستگاه برسد.

روش های راه اندازی دستگاه لیزر و دستورالعمل های مربوطه

فرآیند راه اندازی دستگاه به افراد متخصص و حرفه ای نیازمند است که به صورت کامل با مقررات و قوانین مربوط به راه اندازی و اجرا آشنا هستند، لطفاً نحوه عملکرد دستگاه برش لیزر را درک کرده و اطلاعات فنی مربوطه را بخوانید. مطمئن شوید که دستگاه به شکل نرمال و طبیعی کار می‌کند. در صورت عملکرد غیر منتظره، لطفاً سریعاً با بخش لیزر نوین تاک تماس بگیرید. ما در سریعترین زمان کنار شما خواهیم بود و مشکل مربوطه را برطرف می‌کنیم.

اتصال بین قسمت های جعبه برق

اول از همه، تمامی قطعات را با توجه به نیاز خود، مطابق شکل زیر پیدا کنید:

اتصال بین قسمت های جعبه برق دستگاه لیزر

پس از اتمام نصب، بین هر جعبه برق ارتباط برقرار کنید:

الف) ابتدا سلامت سه اتصال در انتهای محور y را بررسی نمایید (سه شاخه عبارتند از: کانکتور سنگین 16 هسته ای، پلاگین هواپیمایی 19 هسته ای، 4 پلاگین انکودر و یک شاخه تقویت کننده). در ذیل نشان داده شده است:

aviation plug  aviation plug   

Heavy duty Connector

Heavy duty Connector

Encoder PlugEncoder Plug

Amplifier PlugAmplifier Plug

 

ب) پلاگین موجود را در جای خود قرار دهید (موقعیت منحصر به فرد و قابل شناسایی است). پلاگین انکودر را مطابق با عدد فوق در سروو درایور مربوطه وارد کنید و تقویت کننده را در تنظیم کننده ارتفاع وصل کنید.

ج) سیم برق خنک کننده آبی را در جعبه برق به محل مشخص شده، مانند تصویر زیر وصل کنید:

کابل برقکابل برق

موقعیت اتصال کابل برقموقعیت اتصال کابل برق

د) اتصال کابل برق اصلی (ما از سیستم سه فاز چهار سیم، خط زرد و سبز برای zero line، سه باقی مانده برای fire line استفاده می کنیم). به طور خلاصه، اتصال مدار الکتریکی خارجی تکمیل شده است.

 در بخش بعدی در مورد اتصال آبراه بحث می‌کنیم.

“هشدار”

سیم اتصال به زمین باید با اطمینان نصب شده باشد. در غیر این صورت، سیگنال داخل کابینت دستگاه مختل می شود و با خطر نشت مواجه می شود.

روش اتصال خنک کننده آبی دستگاه لیزر

شرایط نصب

چیلرها باید صاف قرار گرفته و از دیوار فاصله معینی داشته باشند. محل نصب چیلرها، باید از دبی هوای ورودی و خروجی کافی برخوردار باشد تا چیلر ها بتوانند به خوبی عملیات خنک سازی را انجام دهند. تهویه خنک کننده نباید رو به روی جعبه برق قرار بگیرد، چرا که در این صورت، باعث افزایش دما و در نتیجه آسیب به آن می‌گردد.

بازرسی دستگاه

ابتدا مواد زاید موجود در مخزن آب را تمیز کنید تا آب داخل مخزن تمیز شود و ناخالصی نداشته باشد. سپس اتصالات سیستم آب رسانی را از نظر شل و محکم بودن بررسی نمایید.

روش نصب

با توجه به علائم موجود بر بدنه چیلر، اتصالات ورودی و خروجی آب را متصل نمایید. دقت نمایید که نباید جهت ورودی و خروجی اتصالات آب تغییر کند. همچنین توجه کنید که قبل از اتصال لوله آب، لوله خارجی چیلر بدون زباله و مواد خارجی باشد.

استانداردهای کیفیت آب

بسته بودن شیر گنداب مخزن را بررسی نمایید و سپس، به مخزن آب اضافه کنید. برای جلوگیری از سرریز شدن آب، سطح آب مخزن باید کمتر از ۳۰ میلی متر تا 50 میلی تر باشد. واحدهای آب سرد اجازه استفاده از شیر آب معمولی را نمی دهند، باید از آب خالص با کیفیت بالا، آب مقطر یا آب دیونیزه شده استفاده کنید. افزودن هرگونه مایعات خورنده و فرساینده به شدت ممنوع است.

راه اندازی 

یک سوئیچ هوا در پشت خنک کننده آبی وجود دارد. هنگامی که مسیر های آب به خوبی متصل شدند سوئیچ را روشن نمایید. هنگامی که پمپ فعال شد، اتصالات مختلف را به منظور پیدا کردن هرگونه نشتی بررسی کنید. اگر نشتی مشاهده شد، دستگاه را خاموش کنید و پس از حل مشکل، دستگاه را مجددا تست کنید.

با رعایت و اجرای قدم به قدم دستورالعمل های فوق مراحل نصب و راه اندازی دستگاه برش لیزر به درستی انجام شده و پایان می پذیرد. در صورت داشتن هرگونه پرسش و یا نیاز به راهنمایی بیشتر با تیم فنی تخصصی نوین تاک لیزر جهت نصب انواع دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات، دستگاه حکاکی لیزر و دستگاه جوش لیزر با شماره 49063 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگو و راهنمای شما عزیزان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *